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Intermittent Versus Continuous Tarceva Study

20. November 2012 aktualisiert von: CCTU, Chinese University of Hong Kong

Intermittent Versus Continuous Erlotinib With Concomitant Modified 'Xelox' (q3W) in First-line Treatment of Metastatic Colorectal Cancer

This is a randomized phase II study comprising of two treatment arms in patients who are previously untreated for metastatic or recurrent colorectal cancer.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

To evaluate two different schedules of erlotinib in combination with a modified XELOX regimen in terms of response rate

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

60

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Hong Kong, Hongkong
        • Department of Clinical Oncology, Prince of Wales Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age ≥ 18 years.
  • ECOG performance status of 0-2.
  • Histological proof of adenocarcinoma of colon or rectum with evidence of metastatic disease.
  • At least one unidimensionally measurable lesion with a diameter >20 mm using conventional CT or MRI scans, or > 10 mm with spiral CT
  • No prior drug treatment or chemotherapy for metastatic disease.
  • No prior HER2 or EGFR inhibitors. No prior Oxaliplatin in any clinical setting.
  • Absolute granulocyte count > 1.5 x 109/L, platelet count > 100 x 109/L, hemoglobin level > 9.0 g/L, INR < 1.5.
  • Adequate renal & hepatic functions: serum creatinine < 1.5 x upper limit of normal (ULN) or calculated creatinine clearance > 50ml/min, serum bilirubin < 1.5 x ULN, ALT < 2.5 x ULN or < 5 x ULN in case of liver metastases, albumin level > 30g/dL).
  • Prior adjuvant or neoadjuvant chemotherapy for non-metastatic CRC is allowed if > 3 months has elapsed since the last dose of chemotherapy.
  • Prior open surgery is allowed if > 28 days* has elapsed since the date of surgery, wound healing is satisfactory and recovery from any complications from the surgery is adequate. (*For laparoscopic surgery, > 14 days from the date of surgery).
  • No serious medical conditions such as myocardial infarction within 6 months prior to entry, or any other medical conditions that might be aggravated by treatment

Exclusion Criteria:

  • Prior history of any malignancies, except basal cell cancer of skin, cervical CIN.
  • Treatment with radiotherapy < 30 days.
  • Pregnant or lactating females
  • Sexually active males and females (of childbearing potential) unwilling to practice contraception during the study.
  • Patients who have not recovered from surgery or other medical illness such as infection.
  • Evidence of central nervous system disease. Patients with a history of uncontrolled seizures, central nervous disorders or psychiatric disability judged by the investigator to be clinically significant precluding informed consent or interfering with compliance for oral drug intake should be excluded from the study
  • Patients lacking physical integrity of upper gastrointestinal tract or malabsorption syndrome or unable to swallow tablets.
  • Prior unanticipated severe reaction to fluoropyrimidine therapy (with or without documented DPD deficiency).
  • Interstitial pneumonia or extensive symptomatic fibrosis of the lungs.
  • Requirement for concurrent use of the antiviral agent sorivudine (antiviral) or chemically related analogues, such as brivudine.
  • Known peripheral neuropathy ≥ NCI CTC grade 1.
  • Current or recent (within 10 days prior to study treatment start) use of full-dose oral anticoagulant (e.g. warfarin) or thrombolytic agent.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Arm A
Continuous erlotinib administration (21-day cycle). Erlotinib dose given at 100mg daily
Erlotinib, Oxaliplatin, Capecitabine
Aktiver Komparator: Arm B
Intermittent erlotinib administration (21-day cycle). Erlotinib dose given at 150mg.
Erlotinib, Oxaliplatin, Capecitabine

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
To evaluate two different schedules of erlotinib in combination with a modified XELOX regimen in terms of response rate
Zeitfenster: 3 years
3 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
To evaluate two different schedules of erlotinib and modified XELOX regimen in terms of toxicity, their duration of response and effect on time to progression, progression-free survival and overall survival.
Zeitfenster: 3 years
3 years
To determine the effect of intermittent versus continuous erlotinib administration on pharmacodynamic endpoints using tumor biopsies
Zeitfenster: 3 years
3 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Brigette Ma, MD, FRACP, Department of Clinical Oncology, The Chinese University of Hong Kong

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2007

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. November 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. November 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

18. November 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

22. November 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. November 2012

Zuletzt verifiziert

1. November 2012

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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