- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01465217
Text Messaging to Improve Hypertension Medication Adherence in African Americans
15. Dezember 2014 aktualisiert von: Lorraine Buis, Wayne State University
Uncontrolled high blood pressure (HBP) is a major public health concern and leading cause of cardiovascular disease worldwide.
The HBP crisis is particularly onerous to African Americans as they are disproportionately more susceptible to HBP than non-Hispanic White Americans.
Poor adherence to prescribed medication regimens is a major problem, as only about half of patients who have been diagnosed with hypertension adhere to prescribed medications.
Mobile phones and text messages are becoming widely integrated into routine daily life and may offer a simple and non-labor intensive strategy for improving the quality of medication management through enhancing medication adherence.
This proposed research will be conducted in two distinct phases addressing three specific aims.
For Specific Aim 1 (Phase I), the investigators propose to conduct focus groups with participants from the investigators target population in order to obtain feedback to guide the development of a mobile phone text message system that seeks to improve adherence to antihypertensive medications.
For Specific Aim 2 (Phase II), the investigators propose to pilot test the newly developed text message intervention with a randomized controlled trial.
For Specific Aim 3 (Phase II), the investigators propose to ascertain participant perceptions of intervention effectiveness and satisfaction in order to guide further system refinement.
In Phase I, African Americans with uncontrolled hypertension (n=24-32) will be recruited to take part in one of four focus groups that will help guide the development of the text message intervention.
In Phase II, African Americans with uncontrolled hypertension will be randomized to receive usual care (n=30) vs. the text message intervention (n=30).
The primary outcome in this pilot will be change in medication adherence at one month follow-up; secondary outcomes include change in medication self-efficacy and systolic and diastolic blood pressure at one month follow-up, as well as participant satisfaction with the text message intervention.
The proposed research will utilize the Wayne State University (WSU) Center for Urban Studies to conduct high quality and professionally run focus groups, the WSU Division of Computing and Information Technology's Broadcast Message Service infrastructure for the delivery of text messages, the WSU Center for Health Research for statistical analysis and grant management assistance, and a diverse study team from a variety of disciplinary backgrounds at WSU.
As a result, the proposed research leverages the considerable local resources to investigate an innovative and much needed intervention for this high-risk population.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
58
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Michigan
-
Detroit, Michigan, Vereinigte Staaten, 48202
- Wayne State University
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- self-identify as African American/Black
- be >18 years
- have a diagnosis of HBP based on ICD-9 codes
- have uncontrolled hypertension on two successive clinic visits prior to screening (clinic SBP > 140 mm Hg, DBP > 90 mm Hg or SBP > 130, DBP > 80 for those with diabetes or kidney disease) as documented in the medical record
- be taking at least one antihypertensive medication
- own a cell phone capable of receiving and sending text messages
- be able to pay for and obtain hypertension medication
- English speaking
- willing to attend two data collection visits in Detroit, MI
Exclusion Criteria:
- receiving hemodialysis
- admits to planning to terminate cell phone contract during the next one month
- compliance risk (i.e., self-reported illicit drug use and/or alcohol abuse as measured by a score of >2 for CAGE questions
- health literacy less than third grade reading level
- other major health problems (e.g., terminal stage of cancer, advanced liver disease)
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Kein Eingriff: Kontrolle
|
|
|
Experimental: text message medication reminders
|
daily medication reminders for one month
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
medication adherence
Zeitfenster: one month
|
one month
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
medication self efficacy
Zeitfenster: one month
|
one month
|
|
blood pressure
Zeitfenster: one month
|
one month
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Lorraine R Buis, PhD, Wayne State University
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Buis L, Hirzel L, Dawood RM, Dawood KL, Nichols LP, Artinian NT, Schwiebert L, Yarandi HN, Roberson DN, Plegue MA, Mango LC, Levy PD. Text Messaging to Improve Hypertension Medication Adherence in African Americans From Primary Care and Emergency Department Settings: Results From Two Randomized Feasibility Studies. JMIR Mhealth Uhealth. 2017 Feb 1;5(2):e9. doi: 10.2196/mhealth.6630.
- Buis LR, Artinian NT, Schwiebert L, Yarandi H, Levy PD. Text Messaging to Improve Hypertension Medication Adherence in African Americans: BPMED Intervention Development and Study Protocol. JMIR Res Protoc. 2015 Jan 2;4(1):e1. doi: 10.2196/resprot.4040.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. März 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2014
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. September 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
1. November 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
3. November 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
4. November 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
16. Dezember 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
15. Dezember 2014
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 1R21HS019092-01 (US-AHRQ-Zuschuss/Vertrag)
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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