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Thrombus Aspiration in ThrOmbus Containing culpRiT Lesions in Non-ST-Elevation Myocardial Infarction (TATORT-NSTEMI)

1. Mai 2017 aktualisiert von: Holger Thiele, University of Leipzig
Whereas thrombus aspiration in patients with ST-elevation myocardial infarction (STEMI) is recommended by current guidelines, there are insufficient data to unequivocally support thrombectomy in patients with non-STEMI (NSTEMI). The Thrombus Aspiration in ThrOmbus containing culpRiT lesions in Non-ST-Elevation Myocardial Infarction (TATORT-NSTEMI) trial is a 400 patient, prospective, controlled, multicenter, randomized, open-label trial. The hypothesis is that under the background of early revascularization, adjunctive thrombectomy in comparison to conventional percutaneous coronary intervention (PCI) alone leads to less microvascular obstruction (MO) assessed by cardiac magnetic resonance imaging (CMR) in patients with NSTEMI. Patients will be randomized in a 1:1 fashion to one of the two treatment arms. The primary endpoint is the extent of MO assessed by CMR. Secondary endpoints include infarct size and myocardial salvage assessed by CMR, enzymatic infarct size as well as angiographic parameters, such as Thrombolysis in Myocardial Infarction-flow post-PCI and myocardial blush grade. Furthermore, clinical endpoints including death, myocardial reinfarction, target vessel revascularization and new congestive heart failure will be recorded at 6 and 12 months. Safety will be assessed by bleeding and stroke. In summary, the TATORT-NSTEMI trial has been designed to test the hypothesis that thrombectomy will improve myocardial perfusion in patients with NSTEMI and relevant thrombus burden in the culprit vessel reperfused by early PCI.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

400

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Bad Berka, Deutschland
        • Zentralklinik Bad Berka
      • Berlin, Deutschland
        • Unfallkrankenhaus Berlin
      • Frankfurt/Oder, Deutschland
        • Klinikum Frankfurt/Oder
      • Homburg, Deutschland
        • University of Saarland, Campus Homburg/Saar
      • Leipzig, Deutschland
        • University of Leipzig
      • Ludwigshafen, Deutschland
        • Institut für Herzinfarktforschung
      • Tübingen, Deutschland
        • University of Tubingen

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • ischemic symptoms such as angina pectoris >20 minutes
  • occurrence of last symptoms <72 h before randomization
  • cardiac troponin T or I levels above the 99th percentile
  • culprit lesion containing thrombus (TIMI-thrombus grade 2-5 within the lesion) and intended early PCI

Exclusion Criteria:

  • cardiogenic shock
  • STEMI
  • no identifiable culprit lesion or a TIMI-thrombus grade <2
  • coronary morphology ineligible for thrombectomy (e.g. very tortuous vessels, severe calcification)
  • indication for acute bypass surgery
  • age <18 and >90 years
  • contraindications for treatment with heparin, aspirin or thienopyridines
  • pregnancy
  • current participation in another clinical study
  • co-morbidity with limited life expectancy <6 months
  • contraindications to CMR at study entry

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Thrombektomie
Manual thrombectomy will be performed in the thrombus aspiration group using an aspiration catheter utilized in daily clinical routine (Eliminate, Terumo Europe, Leuven, Belgium). In the standard PCI group, patients will be treated by conventional PCI according to local practice without thrombectomy.
Sonstiges: Standard percutaneous coronary intervention
In the standard percutaneous coronary intervention (PCI) group, patients will be treated by conventional PCI according to local practice without thrombectomy.
In the standard percutaneous coronary intervention (PCI) group, patients will be treated by conventional PCI according to local practice without thrombectomy.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Extent of late microvascular obstruction assessed by cardiac magnetic resonance imaging (CMR)
Zeitfenster: CMR performed within day 1 to 4 after randomization
CMR performed within day 1 to 4 after randomization

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Infarct size assessed by cardiac magnetic resonance imaging (CMR)
Zeitfenster: CMR performed within day 1 to 4 after randomization
CMR performed within day 1 to 4 after randomization
Myocardial salvage assessed by cardiac magnetic resonance imaging (CMR)
Zeitfenster: CMR performed within day 1 to 4 after randomization
CMR performed within day 1 to 4 after randomization
Left ventricular ejection fraction assessed by cardiac magnetic resonance imaging (CMR)
Zeitfenster: CMR performed within day 1 to 4 after randomization
CMR performed within day 1 to 4 after randomization
Thrombolysis in Myocardial Infarction (TIMI)-flow post-PCI
Zeitfenster: Immediately after percutaneous coronary intervention
Immediately after percutaneous coronary intervention
Myocardial blush grade
Zeitfenster: Immediately after percutaneous coronary intervention
Immediately after percutaneous coronary intervention
Troponin T
Zeitfenster: 24 and 48 hours after randomization
24 and 48 hours after randomization
Combined clinical endpoint
Zeitfenster: Follow-up performed at 6, 12 and approximately 60 months after randomization
Occurence of a combined clinical endpoint including death, re-infarction, target vessel revascularization and congestive heart failure will be recorded. Clinical outcome will be assessed by a telephone interview at 6 and 12 months. Any clinical event will be verified by hospital or general practitioner records.
Follow-up performed at 6, 12 and approximately 60 months after randomization
Assessment of quality of life
Zeitfenster: 6, 12 and approximately 60 months after randomization
6, 12 and approximately 60 months after randomization
Stroke and bleeding
Zeitfenster: Participants will be followed for the duration of hospital stay (an expected average of 5 days)
Participants will be followed for the duration of hospital stay (an expected average of 5 days)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Holger Thiele, MD, Heart Center Leipzig, University of Leipzig, Germany

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. Mai 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. Juni 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

5. Juni 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. Mai 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

1. Mai 2017

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2017

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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