- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01755936
The Role of Myocardial Fibrosis in Patients With Aortic Stenosis
21. Juni 2018 aktualisiert von: University of Edinburgh
Aortic stenosis is the most common adult valvular heart disease in the western world.
Heart failure and sudden cardiac death are complications associated with aortic stenosis.
In symptomatic individuals, valve replacement is often the only effective treatment.
However, there are no good markers to identify patients who may benefit from early surgery before symptoms developed.
The purpose of the study is to test the hypothesis that the presence heart muscle scarring on the cardiac magnetic resonance imaging may predict a worse outcome in patients with aortic stenosis, and thus may be helpful in identifying patients for early valve replacement.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Congestive heart failure and sudden cardiac death are associated complications of aortic stenosis.
Currently, the indications for valvular replacement are based on the valvular severity evaluated by echocardiography and the presence of symptoms.
There is some evidence to suggest the presence of myocardial fibrosis is associated with a poor outcome in patients with aortic stenosis.
The aim of this prospective study is to investigate the prognostic implications of myocardial fibrosis in patients with aortic stenosis.
The presence of myocardial fibrosis will be identified by delayed enhancement with the cardiac magnetic resonance imaging at 3T.
We will also be evaluating the application of T1 mapping techniques to detect diffuse myocardial fibrosis.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
203
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Midlothian
-
Edinburgh, Midlothian, Vereinigtes Königreich, EH16 4SB
- University of Edinburgh
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Wahrscheinlichkeitsstichprobe
Studienpopulation
A total of 240 individuals will be recruited. This includes 48 individuals who do not have aortic stenosis. A total of 192 individuals with aortic stenosis will be recruited:
- Mild aortic stenosis, n=48
- Moderate aortic stenosis, n=48
- Severe aortic stenosis, n=48
- Symptomatic aortic stenosis with planned valve replacement, n=48
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients with aortic stenosis
- Willing to undergo all investigations
Exclusion Criteria:
- Coexisting mitral valvular heart disease and aortic regurgitation (more than moderate severity)
- Active medical conditions: ongoing heart failure, infection
- Significant comorbidities: advanced malignancy with limited life expectancy
- Unable to give informed consent
- Contraindication for cardiac magnetic resonance imaging: impaired renal function, pacemaker, claustrophobia
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Controls
Patients will undergo cardiac magnetic resonance imaging, echocardiography and 72 hour holter monitoring
|
For the evaluation of left ventricular volumes, function and mass.
Also for the assessment of myocardial fibrosis based on the presence of delayed enhancement.
Novel application of T1 mapping techniques will be evaluated.
Assessment of aortic stenosis severity.
Also evaluate diastolic and systolic function.
This will enable us to detect abnormal heart rhythms which may be associated with myocardial fibrosis
|
|
Aortic Stenosis patients
All patients who agreed to study will undergo cardiac magnetic resonance imaging, echocardiography and 72 hour holter monitoring
|
For the evaluation of left ventricular volumes, function and mass.
Also for the assessment of myocardial fibrosis based on the presence of delayed enhancement.
Novel application of T1 mapping techniques will be evaluated.
Assessment of aortic stenosis severity.
Also evaluate diastolic and systolic function.
This will enable us to detect abnormal heart rhythms which may be associated with myocardial fibrosis
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Cardiovascular events
Zeitfenster: 1 year
|
Cardiovascular events defined as cardiovascular deaths, development of heart failure symptoms, and the need for aortic valve replacement.
|
1 year
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: David E Newby, MD PhD, University of Edinburgh
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Vassiliou VS, Pavlou M, Malley T, Halliday BP, Tsampasian V, Raphael CE, Tse G, Vieira MS, Auger D, Everett R, Chin C, Alpendurada F, Pepper J, Pennell DJ, Newby DE, Jabbour A, Dweck MR, Prasad SK. A novel cardiovascular magnetic resonance risk score for predicting mortality following surgical aortic valve replacement. Sci Rep. 2021 Oct 12;11(1):20183. doi: 10.1038/s41598-021-99788-7.
- Everett RJ, Tastet L, Clavel MA, Chin CWL, Capoulade R, Vassiliou VS, Kwiecinski J, Gomez M, van Beek EJR, White AC, Prasad SK, Larose E, Tuck C, Semple S, Newby DE, Pibarot P, Dweck MR. Progression of Hypertrophy and Myocardial Fibrosis in Aortic Stenosis: A Multicenter Cardiac Magnetic Resonance Study. Circ Cardiovasc Imaging. 2018 Jun;11(6):e007451. doi: 10.1161/CIRCIMAGING.117.007451.
- Anand A, Chin C, Shah ASV, Kwiecinski J, Vesey A, Cowell J, Weber E, Kaier T, Newby DE, Dweck M, Marber MS, Mills NL. Cardiac myosin-binding protein C is a novel marker of myocardial injury and fibrosis in aortic stenosis. Heart. 2018 Jul;104(13):1101-1108. doi: 10.1136/heartjnl-2017-312257. Epub 2017 Dec 1.
- Kwiecinski J, Chin CWL, Everett RJ, White AC, Semple S, Yeung E, Jenkins WJ, Shah ASV, Koo M, Mirsadraee S, Lang CC, Mills N, Prasad SK, Jansen MA, Japp AG, Newby DE, Dweck MR. Adverse prognosis associated with asymmetric myocardial thickening in aortic stenosis. Eur Heart J Cardiovasc Imaging. 2018 Mar 1;19(3):347-356. doi: 10.1093/ehjci/jex052.
- Chin CWL, Everett RJ, Kwiecinski J, Vesey AT, Yeung E, Esson G, Jenkins W, Koo M, Mirsadraee S, White AC, Japp AG, Prasad SK, Semple S, Newby DE, Dweck MR. Myocardial Fibrosis and Cardiac Decompensation in Aortic Stenosis. JACC Cardiovasc Imaging. 2017 Nov;10(11):1320-1333. doi: 10.1016/j.jcmg.2016.10.007. Epub 2016 Dec 21.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2012
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2016
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. August 2017
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
19. Dezember 2012
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
19. Dezember 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
24. Dezember 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
25. Juni 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
21. Juni 2018
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 2010/R/CAR/05
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