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Effects of Unloader Bracing in Clinical Outcome and Cartilage Physiology Following Microfracture of Chondral Defects (Mfxbracing)

31. Mai 2019 aktualisiert von: Jason L. Dragoo, Stanford University

Effects of Unloader Bracing in Clinical Outcome and Articular Cartilage Physiology Following Microfracture of Isolated Chondral Defects

The study will examine clinical and radiographic outcomes of microfracture surgery (a common technique to address isolated areas of cartilage loss) in the knee used with or without unloader bracing. Randomly selected patients will wear an unloader brace, which is designed to take pressure off the area of the knee which underwent repair, for several weeks after surgery. Our hypothesis is that bracing may improve clinical and or radiographic outcomes.

The surgery performed will be the same for all patients

The length of follow up and schedule of post-operative MRI will be the same for all patients.

The only difference in groups will be presence of absence of brace wear.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

The study will examine clinical and radiographic outcomes of microfracture surgery (a common technique to address isolated areas of cartilage loss) in the knee used with or without unloader bracing. Radiographic outcome will be assessed via MRI scans post-operatively. Randomly selected patients will wear an unloader brace, which is designed to take pressure off the area of the knee which underwent repair, for several weeks after surgery. Our hypothesis is that bracing may improve clinical and or radiographic outcomes.

The surgery performed will be the same for all patients

The length of follow up and schedule of post-operative MRI will be the same for all patients.

The only difference in groups will be presence of absence of brace wear.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

24

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • Redwood City, California, Vereinigte Staaten, 94063
        • Stanford University Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

15 Jahre bis 40 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • isolated chondral defect of medial or lateral femoral condyle 2cm squared or less
  • age 15-40
  • neutral knee alignment

Exclusion Criteria:

  • prior cartilage procedures performed in the same knee
  • other significant knee pathology including meniscus tears, ligament tears or inflammatory arthritis

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Unloader Bracing
This group will be randomly selected and assigned to wear an unloader brace post-operatively during the study period.
The bracing arm patients will be randomly selected and will wear an unloader brace post-operatively during the study period.
Andere Namen:
  • Ossur Unloader Brace
Aktiver Komparator: Non-Bracing Arm
This group will be randomly selected and assigned to wear no brace post-operatively.
Microfracture performed with no post-operative unloader bracing

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Knee Injury and Osteoarthritis Outcome Score (KOOS) (Clinical Outcome)
Zeitfenster: 2 years
KOOS is a validated outcome score that evaluates knee symptoms, knee pain, knee use in activities of daily living, function in sport and recreation and knee-related quality of life. Scores are transformed to a 0-100 scale, with zero representing extreme knee problems and 100 representing no knee problems as common in orthopaedic scales and generic measures. Scores between 0 and 100 represent the percentage of total possible score achieved.
2 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change From Baseline in Tegner Score (Clinical Outcome)
Zeitfenster: 2 years
The Tegner activity level scale is a graduated list of activities of daily living, recreation, and competitive sports. The patient is asked to select the level of participation that best describes their current level of activity and that before injury. A score of 0 represents sick leave or disability pension because of knee problems, whereas a score of 10 corresponds to participation in national and international elite competitive sports. A score >6 can only be achieved if the person participates in recreational or competitive sport.
2 years
Change From Baseline in SF-12 Quality of Life Score (Clinical Outcome)
Zeitfenster: 2 years
SF-12 scale is a generic, multipurpose short-form survey with 12 questions selected from the SF-36 Health Survey which, when combined, scored and weighted, results in two scales of mental and physical functioning and overall health-related quality of life. A higher value indicates a better quality of life of the patient. The scores range from 0 to 100.
2 years
Change From Baseline in Lysholm Score (Clinical Outcome)
Zeitfenster: 2 years
The Lysholm score is an indexed score of knee functional ability, with 0 being the worst score and 100 being the best score, indicating no limitations in activity/function.
2 years
Change From Baseline in T2 Relaxation Time (Radiographic Outcome)
Zeitfenster: 2 years
T2 imaging assesses hydration of cartilage as well as collagen fiber orientation and loss of type II collagen.
2 years
Change From Baseline in Cartilage Volume (Radiographic Outcome)
Zeitfenster: 2 years
2 years
Change From Baseline in Cartilage Thickness (Radiographic Outcome)
Zeitfenster: 2 years
2 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jason Dragoo, MD, Stanford University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. Dezember 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. Dezember 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

19. Dezember 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

27. Juni 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

31. Mai 2019

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • oss-mfx-2013

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

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