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Methylation Biosignature in Childhood Chronic Kidney Disease (childhoodCKD)

19. Juli 2017 aktualisiert von: Tain, You-Lin, Chang Gung Memorial Hospital

Methylation Biosignature in Childhood Chronic Kidney Disease: the Link Among Asymmetric Dimethylarginine, Homocysteine, and Cardiovascular Disease

Chronic kidney disease (CKD) and end-stage renal disease are highly prevalent in Taiwan. Cardiovascular disease (CVD) is the most common cause of death in children with CKD. Nitric oxide (NO) deficiency links CKD and CVD. Asymmetric dimethylarginine (ADMA), a NO synthase inhibitor, its level is increased in kidney disease and cardiovascular disease and serves as a methylation biomarker.

In addition to ADMA, uremic environment, hyperhomocysteinemia (Hcy) and oxidative stress may affect DNA methylation. S-adenosylmethionine (SAM) is an important human methyl donor. S-adenosylhomocysteine (SAH) is demethylated product. Methylenetetrahydrofolate reductase (MTHFR), a folate metabolism enzyme can regulate methylation pathway.

The investigators intend to examine whether ADMA, SAM/SAH ratio, Hcy, and MTHFR gene methylation can serve as biosignature to predict CVD in children with CKD children.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

69

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Kaohsiung, Taiwan, 833
        • Kaohsiung Chang Gung Memorial Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

3 Jahre bis 18 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Children aged <18 years visit pediatric nephrology clinic during study period

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • chronic kidney disease stage 1-4
  • Volunteer

Exclusion Criteria:

  • pregnancy
  • renal transplant
  • congenital heart disease
  • not able to be adherent/complaint with study procedure
  • not volunteer

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
2/study, control
Study group: children aged<18 years with chronic kidney disease Control group: children aged<18 years without chronic kidney disease Methylation biosignature, CKD staging, assessment of cardiovascular function, and traditional/uremia-related risk factors will be performed.
Methylation biosignature, CKD staging, assessment of cardiovascular function, and traditional/uremia-related risk factors will be performed.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
change from baseline level of asymmetric dimethylarginine (ADMA) at 24 months
Zeitfenster: from the time of enrollment, every 6 months, up to 24 months
at the time of enrollment, 6 months, 12 months, 18 months, and 24 months
from the time of enrollment, every 6 months, up to 24 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
change from the baseline health-related quality of life at 24 months
Zeitfenster: from the time of enrollment, every 6 months, up to 24 months
EQ-5D-Y instrument will be employed at the time of enrollment, 6 months, 12 months, 18 months, 24 months
from the time of enrollment, every 6 months, up to 24 months
change from the baseline ratio of SAM/SAH (S-adenosylmethionine /S-adenosylhomocysteine ) at 24 months
Zeitfenster: from the time of enrollment, every 6 months, up to 24 months
at the time of enrollment, 6 months, 12 months, 18 months, 24 months
from the time of enrollment, every 6 months, up to 24 months
change from the baseline level of hyperhomocysteinemia (Hcy) at 24 months
Zeitfenster: from the time of enrollment, every 6 months, up to 24 months
at the time of enrollment, 6 months, 12 months, 18 months, 24 months
from the time of enrollment, every 6 months, up to 24 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: You-Lin Tain, MD, PhD, Chang Gung Memorial Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. November 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. Dezember 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

20. Dezember 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. Dezember 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

21. Juli 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. Juli 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2017

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Methylation biosignature

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