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Lidocaine Injection Versus Sham Needling in Treating Whiplash Associated Disorder

22. Februar 2017 aktualisiert von: Maggie Qiyun Shi, Hamilton Health Sciences Corporation

Lidocaine Injection Versus Sham Needling in Treating Whiplash Associated disorder-a Randomized Controlled Trial

To determine the efficacy of lidocaine injection of trigger points versus subcutaneous injection in patients with subacute whiplash associated disorder following injury.

Studienübersicht

Status

Zurückgezogen

Detaillierte Beschreibung

This is a double-blind, randomized controlled trial to determine the efficacy of lidocaine injection of trigger points versus subcutaneous injection in patients with subacute whiplash associated disorder following injury. Outcomes include pain, objective assessment, self-report function recovery, impact on work performance and globe perceived effects which will be assessed 5 minutes, 2 and 6 weeks following injection.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ontario
      • Hamilton, Ontario, Kanada, L8V 1C3
        • Department of physical medicine and rehabilitation, McMaster University
      • Hamilton, Ontario, Kanada, L8V 1C3
        • HHS (Juravinski Hospital Site)

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • fulfill the Grade II Quebec Task Force classification of WAD,
  • with identifiable myofascial trigger points ( which occur with or without a taut band),
  • reproduction of recognizable pain with sustained pressure ( up to 10 seconds) on trigger points
  • aged 18 to 70
  • a good understanding of informed consent and willing to attend this trial.

Exclusion Criteria:

  • have serious injury such as fracture and internal bleeding
  • suspicion of upper cervical instability or neurological deficits
  • clinical evidence of radiculopathy
  • a history of active cancer, central nerve disorder, blood clotting disorders, needle phobia
  • anticoagulant medication user
  • previous experience with any type of needling for myofascial pain

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: lidocaine
The treatment group will receive a 25 gauge, 40mm long needle, pre-filled with 1% lidocaine inserting into the site of the trigger point. Three to five points injection.
Lidocaine injection 3-5 points in experimental group( using 25 gauge, 40mm long needle, pre-filled with 1% lidocaine inserting into the site of the trigger point).
Aktiver Komparator: Saline
The control group will receive a 25 gauge, 40mm long needle, pre-filled with saline inserting to subcutis.
The control group will receive a 25 gauge, 40mm long needle, pre-filled with saline inserting to subcutis.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
pain
Zeitfenster: 2 weeks following injection
10 cm Visual Analog Scale
2 weeks following injection

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
cervical range of motion
Zeitfenster: Immediately, 2 and 6 weeks after injection
Immediately, 2 and 6 weeks after injection
self-report neck disability
Zeitfenster: Immediately, 2 and 6 weeks after injection
Immediately, 2 and 6 weeks after injection
globe perceived effects
Zeitfenster: Immediately, 2 and 6 weeks after injection
The Short Form-12
Immediately, 2 and 6 weeks after injection
work performance
Zeitfenster: Immediately, 2 and 6 weeks after injection
questionnaire
Immediately, 2 and 6 weeks after injection
pain
Zeitfenster: 5 minutes following injection
10 cm Visual Analog Scale
5 minutes following injection
pain
Zeitfenster: 6 weeks following injection
10 cm Visual Analog Scale
6 weeks following injection

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Joy MacDermid, Ph.D., McMaster University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2015

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Januar 2016

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. September 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. Februar 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Februar 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

12. Februar 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

23. Februar 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

22. Februar 2017

Zuletzt verifiziert

1. August 2015

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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