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Observational Analysis of the Cause of Leaks When Bowel is Cut and Reconnected

2. Februar 2018 aktualisiert von: Icahn School of Medicine at Mount Sinai

Prospective Assessment of Anastomotic Leak

The purpose of this study is to identify the cause of leaks that sometimes occur after a section of the bowel is removed and reconnected. Certain staplers from the operating room will be collected and sent to a third party (ECRI Institute) to be examined for defects. The patient's charts will be analyzed for medical issues that may contribute to leaks after surgery.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

The objective of this study is to identify peri-operative factors that contribute to leaks after a portion of the bowel has been cut and reconnected. Most specifically, the role of staplers in this reconnection of the bowels will be evaluated. The research will take place at Icahn School of Medicine where there is an extremely high volume of operations involving small bowel and large bowel being cut and reconnected. Patients will be recruited based on inclusion and exclusion criteria and 500 subjects are expected to be enrolled in the study. The surgery will be performed in a standard fashion as indicated by diagnosis, location of disease, patient condition, and surgeon preference. No changes to the surgical procedure will be mandated by the research protocol. This is purely an observational study with no changes to the standard of care. The patients will be followed throughout the course of the their hospital stay for the scheduled surgery up to one week and one month after the procedure to gather laboratory data and any complications incurred due to the surgery. No patient specimen will be stored. The staplers used in the procedure will be collected, stored in sterile plastic container, information about the staplers will be recorded, and then discarded after 30 days in the usual manner that the operating room staff employs to discard the staplers. Subjects lost to follow-up after the procedure will be withdrawn from the study.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

1077

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10029
        • Icahn School of Medicine at Mount Sinai

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

15 Jahre und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients who are scheduled to have a small or large bowel surgery and reconnection of bowel will be selected from the operating room schedule at Icahn School of Medicine at Mount Sinai.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Subject must be scheduled for non-emergent small or large bowel surgery and reconnection of bowel at Icahn School of Medicine at Mount Sinai
  • Subjects must be able and willing to provide informed consent
  • Subjects must be 18 years or above OR 15-17 with permission of one parent
  • English and Spanish speaking patients will be included in this study

Exclusion Criteria:

  • Subject who are less than 15 years of age
  • Subject who are scheduled for emergent surgery, precluding the capacity to give informed consent
  • Subjects who are diagnosed with obstructed or perforated colon cancer

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Subjects over age 18
Subjects undergoing non-emergent small bowel or large bowel surgery and reconnection of bowel that are over the age of 18
Subjects age 15-17
Subjects undergoing non-emergent small bowel or large bowel surgery and reconnection of bowel that are age 15-17 with one permission of one parent.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
All cause bowel leaks after surgery
Zeitfenster: one week post-operation
one week post-operation
All cause bowel leaks after surgery
Zeitfenster: one month post-operation
one month post-operation

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Reoperation
Zeitfenster: 1 year post operation
1 year post operation
Sepsis
Zeitfenster: 1 year post operation
1 year post operation
Length of hospital stay
Zeitfenster: 1 year post operation
1 year post operation
Mortality
Zeitfenster: 1 year post operation
1 year post operation

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Celia Divino, M.D. FACS, Icahn School of Medicine at Mount Sinai

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. Januar 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Januar 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. Juni 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Juni 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

30. Juni 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

5. Februar 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. Februar 2018

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • GCO 09-2235

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