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Origin of Premature Atrial Beats Induced by Simulated Obstructive Sleep Apnea

24. Oktober 2016 aktualisiert von: Malcolm Kohler, University of Zurich

Electroanatomic Origin of Premature Atrial Beats in Patients With Paroxysmal Atrial Fibrillation Induced by Intra-thoracic Pressure Swings Simulating Obstructive Sleep Apnea

There is accumulating evidence for obstructive sleep apnea (OSA) as an independent risk factor for paroxysmal atrial fibrillation and for high recurrence rates of atrial fibrillation after ablation therapy. We have previously shown that simulated OSA triggers premature atrial beats (PABs) by acute changes in intra-thoracic pressure. Most episodes of atrial fibrillation are initiated by PABs. However, the origin of PABs induced by intra-thoracic pressure swings is unknown. This study investigates the origin of premature atrial beats induced by intra-thoracic pressure changes that simulate obstructive sleep apnea in patients with atrial fibrillation.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

2

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Canton of Zurich
      • Zurich, Canton of Zurich, Schweiz, 8091
        • University Hospital of Zürich

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • History of ECG-documented paroxysmal atrial fibrillation within the last 12 months and currently in sinus rhythm
  • Scheduled for circumferential pulmonary venous isolation treatment
  • 18 to 75 years of age
  • Signed informed consent

Exclusion Criteria:

  • Treated with class III anti-arrhythmic agents (at the moment of pulmonary venous isolation)
  • Treated for obstructive sleep apnea
  • Previous catheter ablation in the pulmonary veins or left atrium
  • Severe structural heart disease
  • Mental or physical disability precluding informed consent or compliance with the protocol
  • Enrolled in another study that would confound the results of this trial

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Grundlegende Wissenschaft
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: Pulmonary vein isolation
Intra-thoracic pressure swings induced by breathing manoeuvres during standard catheter-ablation procedure. Catheter-based electrical mapping and pressure in the left atrium and pulmonary veins during standard catheter-ablation procedure. Only patients with an apnea-hypopnea index > 5/h and documented premature atrial beats during the Mueller manoeuvre will be eligible for the catheter-based electrical mapping. Follow-up after 1 year for atrial fibrillation recurrence.
The MM will be carried out during a elective standard pulmonary vein isolation procedure. The MM will be performed using an occluded mouthpiece with a small air leak to prevent complete closure of the glottis during inspiration and thus assure negative pressure throughout the entire airway. After expiration, inspiration with a target negative intrathoracic pressure of -40mmHg will be carried out against the mouthpiece.
Kein Eingriff: No intevention
Intra-thoracic pressure swings induced by breathing manoeuvres during ECG-monitoring. Only patients with an apnea-hypopnea index < 5/h and no premature atrial beats during the Mueller manoeuvre will be assigned to the no intervention arm.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Electroanatomical origin of premature atrial beats
Zeitfenster: Participants will be followed for the duration of pulmonary vein isolation, an expected average of 3 hours
(Loop-)Catheter-based origin detection in patients with apnea-hypopnea index > 5/h in home sleep study and documented premature atrial beats during three time points: baseline (normal breathing), inspiration through a threshold load device, and the Mueller Manoeuvre (MM). Origins will be quantitatively marked at a left atrial map.
Participants will be followed for the duration of pulmonary vein isolation, an expected average of 3 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Catheter-based pressure in the left atrium and pulmonary veins during intra-thoracic pressure changes
Zeitfenster: Participants will be followed for the duration of pulmonary vein isolation, an expected average of 3 hours
Catheter-based left atrial pressure measurement in patients with apnea-hypopnea index > 5/h in home sleep study and documented premature atrial beats during three time points: baseline (normal breathing), inspiration through a threshold load device, and the Mueller Manoeuvre. Changes in left atrial pressure will be recorded in cmH2O.
Participants will be followed for the duration of pulmonary vein isolation, an expected average of 3 hours

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Malcolm Kohler, MD, Prof, University of Zurich

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. Oktober 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

20. Oktober 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

21. Oktober 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

25. Oktober 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. Oktober 2016

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2016

Mehr Informationen

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