- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02269774
Origin of Premature Atrial Beats Induced by Simulated Obstructive Sleep Apnea
24. Oktober 2016 aktualisiert von: Malcolm Kohler, University of Zurich
Electroanatomic Origin of Premature Atrial Beats in Patients With Paroxysmal Atrial Fibrillation Induced by Intra-thoracic Pressure Swings Simulating Obstructive Sleep Apnea
There is accumulating evidence for obstructive sleep apnea (OSA) as an independent risk factor for paroxysmal atrial fibrillation and for high recurrence rates of atrial fibrillation after ablation therapy.
We have previously shown that simulated OSA triggers premature atrial beats (PABs) by acute changes in intra-thoracic pressure.
Most episodes of atrial fibrillation are initiated by PABs.
However, the origin of PABs induced by intra-thoracic pressure swings is unknown.
This study investigates the origin of premature atrial beats induced by intra-thoracic pressure changes that simulate obstructive sleep apnea in patients with atrial fibrillation.
Studienübersicht
Status
Beendet
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
2
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Canton of Zurich
-
Zurich, Canton of Zurich, Schweiz, 8091
- University Hospital of Zürich
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- History of ECG-documented paroxysmal atrial fibrillation within the last 12 months and currently in sinus rhythm
- Scheduled for circumferential pulmonary venous isolation treatment
- 18 to 75 years of age
- Signed informed consent
Exclusion Criteria:
- Treated with class III anti-arrhythmic agents (at the moment of pulmonary venous isolation)
- Treated for obstructive sleep apnea
- Previous catheter ablation in the pulmonary veins or left atrium
- Severe structural heart disease
- Mental or physical disability precluding informed consent or compliance with the protocol
- Enrolled in another study that would confound the results of this trial
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Grundlegende Wissenschaft
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Sonstiges: Pulmonary vein isolation
Intra-thoracic pressure swings induced by breathing manoeuvres during standard catheter-ablation procedure.
Catheter-based electrical mapping and pressure in the left atrium and pulmonary veins during standard catheter-ablation procedure.
Only patients with an apnea-hypopnea index > 5/h and documented premature atrial beats during the Mueller manoeuvre will be eligible for the catheter-based electrical mapping.
Follow-up after 1 year for atrial fibrillation recurrence.
|
The MM will be carried out during a elective standard pulmonary vein isolation procedure.
The MM will be performed using an occluded mouthpiece with a small air leak to prevent complete closure of the glottis during inspiration and thus assure negative pressure throughout the entire airway.
After expiration, inspiration with a target negative intrathoracic pressure of -40mmHg will be carried out against the mouthpiece.
|
|
Kein Eingriff: No intevention
Intra-thoracic pressure swings induced by breathing manoeuvres during ECG-monitoring.
Only patients with an apnea-hypopnea index < 5/h and no premature atrial beats during the Mueller manoeuvre will be assigned to the no intervention arm.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Electroanatomical origin of premature atrial beats
Zeitfenster: Participants will be followed for the duration of pulmonary vein isolation, an expected average of 3 hours
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(Loop-)Catheter-based origin detection in patients with apnea-hypopnea index > 5/h in home sleep study and documented premature atrial beats during three time points: baseline (normal breathing), inspiration through a threshold load device, and the Mueller Manoeuvre (MM).
Origins will be quantitatively marked at a left atrial map.
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Participants will be followed for the duration of pulmonary vein isolation, an expected average of 3 hours
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Catheter-based pressure in the left atrium and pulmonary veins during intra-thoracic pressure changes
Zeitfenster: Participants will be followed for the duration of pulmonary vein isolation, an expected average of 3 hours
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Catheter-based left atrial pressure measurement in patients with apnea-hypopnea index > 5/h in home sleep study and documented premature atrial beats during three time points: baseline (normal breathing), inspiration through a threshold load device, and the Mueller Manoeuvre.
Changes in left atrial pressure will be recorded in cmH2O.
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Participants will be followed for the duration of pulmonary vein isolation, an expected average of 3 hours
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Malcolm Kohler, MD, Prof, University of Zurich
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. September 2014
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2016
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2016
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
14. Oktober 2014
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
20. Oktober 2014
Zuerst gepostet (Schätzen)
21. Oktober 2014
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
25. Oktober 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
24. Oktober 2016
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2016
Mehr Informationen
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Schlüsselwörter
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Andere Studien-ID-Nummern
- KEK-ZH-Nr. 2014-0203
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