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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02329977
Rate of Duodenal-biliary Reflux Increases in Patients With Recurrent Common Bile Duct Stones
1. Dezember 2015 aktualisiert von: Yanglin Pan, Air Force Military Medical University, China
Rate of Duodenal-biliary Reflux Increases in Patients With Recurrent Common Bile Duct Stones: Direct Evidence From Barium Meal Examination
ERCP is the primary choice for removal of common bile duct stone (CBDS) currently.
However, 4-24% patients underwent recurrence after successful clearance of CBDS.
Stone re-formation due to chronic inflammation of biliary duct is generally considered an important cause of CBDS recurrence, which is associated with duodenal-biliary reflux (DBR) after sphincterotomy.
Although it was believed that DBR was the important cause of CBDS recurrence, the direct evidence was still lacking.
Here we conducted a case control study to investigate the DBR rate in patients with recurrent CBDS after ERCP.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
64
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Shaanxi
-
Xi'an, Shaanxi, China, 710032
- Xijing Hospital of Digestive Diseases
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Patients with history of recurrent common bile duct stone (recurrent group) and non-recurrent common bile duct stone (control group) in Xijing Hospital of Digestive Diseases were invited to participate the study.
All the patients underwent successful stone removal by ERCP previously.
Patients in the control group were matched with the recurrence group by age and gender at 1:1 ratio.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients with common bile duct stone underwent successful stone removal by ERCP in Xijing Hospital of Digestive Diseases.
Exclusion Criteria:
- Gallbladder stones or hepatolithiasis;
- Stenosis of biliary duct;
- Incomplete common bile duct stone removal by ERCP;
- Common bile duct stent;
- Unable to provide informed consent.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Recurrent group
Patients with history of recurrent common bile duct stone after successfully ERCP stone remove.
|
All eligible patients received standard barium meal examination, MRCP and enhanced abdominal CT.
|
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Control group
Patients without history of recurrent common bile duct stone after successfully ERCP stone remove.
|
All eligible patients received standard barium meal examination, MRCP and enhanced abdominal CT.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Duodenal-biliary reflux rate
Zeitfenster: up to 6 months
|
The proportion of patients with barium reflux into bile duct during the standard barium meal examination.
|
up to 6 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Distal common bile duct angle
Zeitfenster: up to 6 months
|
MRCP revealed the first angulation from the ampullary orifice along the course of the common bile duct stone.
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up to 6 months
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Maximal CBD diameter
Zeitfenster: up to 6 months
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Maximal CBD diameter was determined by MRCP.
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up to 6 months
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Peripapillary diverticulum
Zeitfenster: up to 6 months
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Peripapillary diverticulum was defined endoscopically as the presence of a diverticulum within a 2-cm radius from the papilla and was divided into 2 types in terms of the relation between the papilla and diverticulum: type A, papilla located on the inner rim of the diverticulum or papilla located deep within the diverticulum; and type B, papilla located outside the diverticulum.
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up to 6 months
|
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Pneumobilia
Zeitfenster: up to 6 months
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Pneumobilia were determined by CT
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up to 6 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Cheon YK, Lehman GA. Identification of risk factors for stone recurrence after endoscopic treatment of bile duct stones. Eur J Gastroenterol Hepatol. 2006 May;18(5):461-4. doi: 10.1097/00042737-200605000-00001.
- Ando T, Tsuyuguchi T, Okugawa T, Saito M, Ishihara T, Yamaguchi T, Saisho H. Risk factors for recurrent bile duct stones after endoscopic papillotomy. Gut. 2003 Jan;52(1):116-21. doi: 10.1136/gut.52.1.116.
- Keizman D, Ish Shalom M, Konikoff FM. Recurrent symptomatic common bile duct stones after endoscopic stone extraction in elderly patients. Gastrointest Endosc. 2006 Jul;64(1):60-5. doi: 10.1016/j.gie.2006.01.022.
- Ishiguro J. Biliary bacteria as an indicator of the risk of recurrence of choledocholithiasis after endoscopic sphincterotomy. Diagn Ther Endosc. 1998;5(1):9-17. doi: 10.1155/DTE.5.9.
- Kim DI, Kim MH, Lee SK, Seo DW, Choi WB, Lee SS, Park HJ, Joo YH, Yoo KS, Kim HJ, Min YI. Risk factors for recurrence of primary bile duct stones after endoscopic biliary sphincterotomy. Gastrointest Endosc. 2001 Jul;54(1):42-8. doi: 10.1067/mge.2001.115335. Erratum In: Gastrointest Endosc 2002 Jan;55(1):144. Chol WB [corrected to Choi WB].
- Misra SP, Dwivedi M. Reflux of duodenal contents and cholangitis in patients undergoing self-expanding metal stent placement. Gastrointest Endosc. 2009 Aug;70(2):317-21. doi: 10.1016/j.gie.2008.12.054. Epub 2009 Jun 21.
- Zhang R, Luo H, Pan Y, Zhao L, Dong J, Liu Z, Wang X, Tao Q, Lu G, Guo X. Rate of duodenal-biliary reflux increases in patients with recurrent common bile duct stones: evidence from barium meal examination. Gastrointest Endosc. 2015 Oct;82(4):660-5. doi: 10.1016/j.gie.2015.03.1908. Epub 2015 May 5.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Juni 2013
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2013
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
20. Dezember 2014
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
31. Dezember 2014
Zuerst gepostet (Schätzen)
1. Januar 2015
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
2. Dezember 2015
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
1. Dezember 2015
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2015
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 20130508-2
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