Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

The Interprofessional Medication Assessment for Older Patients

10. Juni 2016 aktualisiert von: East Savo Hospital District

The Interprofessional Medication Assessment for Older Patients - a Multicenter Randomized Trial in Primary Care Setting

The objective of this pragmatic multi-center randomized controlled trial is to test the effectiveness of interprofessional medication assessment in older patients needing home care due to their diseases or decreased functional capacity in primary care. The main hypothesis is that intervention has a positive impact on functional capacity and for rational and safe use of medicines.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Aging increases the risk of adverse effects and interactions caused by medication. Medication reconciliation and medication review are well-known practices to optimize medicines use. Both interventions usually require a team-based approach to be effective. Medication reconciliation is the process of obtaining and documenting a complete and accurate list of current patient medications and comparing this list with medication orders at each point of care transition to identify and rectify any discrepancies before patient harm occurs. Medication review is the process of evaluating current medication treatment to manage the risk and optimize the outcomes of medication treatment by detecting, solving, and preventing medication-related problems. The present study focuses on medication assessment including both medication reconciliation and review combined to clinical assessment of an individual patient.

According to a systematic review there is a need for research focusing on medication management in community settings and especially to assess the impact of medication assessment on clinical outcomes.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

514

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Forssa, Finnland, FI 30100
        • Welfare district of Forssa
      • Haapajärvi, Finnland, FI 85800
        • Selänne Basic Health Care District
      • Juva, Finnland, FI-51900
        • Juva Health Care
      • Lahti, Finnland, FI-15100
        • City of Lahti, home care
      • Savonlinna, Finnland, FI-57100
        • Eastern Savo Hospital District

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

65 Jahre und älter (Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Home dwelling ≥65 years-old persons registered to public home care services and who

  1. have had dizziness, orthostatic hypotension or have fallen or
  2. use at least six medicines

Exclusion Criteria:

Home care is not responsible for patient's medication, for example due to severe chronic illness (for example severe renal insufficiency or cancer with active treatment in secondary or tertiary care).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Active comparator
In addition to usual care, participants allocated to intervention group will receive medication assessment and treatment plan based on it

Intervention

  • Phase I: A medication assessment conducted by an interprofessional team including nurse, pharmacist and physician. The assessment is based on current medication list and basic information cathered by nurse.
  • Phase II: This phase is needed if the assessment cannot be conducted safely without physical examination conducted by physician. The comprehensive interprofessional assessment takes place after the clinical examination conducted by home care physician.
Kein Eingriff: Usual care
Usual care (reference group).

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Functional capacity IADL (Instrumental Activities of Daily Living)
Zeitfenster: at 6 months from baseline
at 6 months from baseline
Functional capacity ADL (Activities of daily living;KATZ)
Zeitfenster: at 6 months from baseline
at 6 months from baseline
Functional capacity TUG (Timed up and go)
Zeitfenster: at 6 months from baseline
at 6 months from baseline
Functional capacity MMSE ( Mini-mental state examination)
Zeitfenster: at 6 months from baseline
at 6 months from baseline
Functional capacity GDS (Geriatric Depression Scale)-15
Zeitfenster: at 6 months from baseline
at 6 months from baseline

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Use of health care services
Zeitfenster: at 6 and 12 months from baseline
visits to physician, hospital days and nursing care at home
at 6 and 12 months from baseline
Need of services delivered to home
Zeitfenster: at 6 and 12 months from baseline
at 6 and 12 months from baseline
Number of medicines
Zeitfenster: at 6 and 12 months from baseline
at 6 and 12 months from baseline
Quality of medicines
Zeitfenster: at 6 and 12 months from baseline
at 6 and 12 months from baseline
Cost of medicines
Zeitfenster: at 6 and 12 months from baseline
at 6 and 12 months from baseline
Health related quality of life assessed with EQ-5D
Zeitfenster: at 6 and 12 months from baseline
at 6 and 12 months from baseline

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Pekka Mäntyselkä, MD, Professor

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2016

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. März 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

20. März 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

26. März 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

13. Juni 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Juni 2016

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • ILMA

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Abonnieren