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A Retrospective Study of the Navio Robotic-assisted Surgical System (NAVIO)

2. Mai 2022 aktualisiert von: Smith & Nephew, Inc.

A Retrospective Study of the Navio™ Robotic-assisted Surgical System

A retrospective, multi-center, cohort study with prospective follow-up and comparison to historical control

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Subjects who had previously received the Navio robotic-assisted surgical system for unilateral knee replacement (UKR) were assessed to determine the 2-year safety and effectiveness of the Navio system.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

128

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Arizona
      • Phoenix, Arizona, Vereinigte Staaten, 85016
        • Hedley Orthopedics
    • California
      • Santa Barbara, California, Vereinigte Staaten, 93105
        • Santa Barbara Cottage Hospital
    • Michigan
      • Battle Creek, Michigan, Vereinigte Staaten, 49015
        • Bronson Orthopedic Specialists
    • Ohio
      • New Albany, Ohio, Vereinigte Staaten, 43054
        • OrthoNeuro New Albany
    • Pennsylvania
      • Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19107
        • Rothman Institute

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

One hundred twenty-eight (128) subjects, including 10% inflation to allow for attrition

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Male or female subjects ≥ 18 years old (at the time of surgery) who have undergone Navio System-assisted UKR at least 2 years prior to enrollment. This includes UKR procedures with all Unicondylar Knee cemented implant designs.
  2. Subject had a primary diagnosis of unicompartmental, non-inflammatory degenerative joint disease including osteoarthritis, traumatic arthritis, or avascular necrosis, required correction of functional deformity, or required treatment of fractures that were unmanageable using other techniques.

Exclusion Criteria:

  1. Subject received the Navio System-assisted UKR on the index joint as a revision for a previously failed UKR.
  2. Subject, in the opinion of the Investigator, had advanced osteoarthritis or joint disease at the time of surgery and was better suited for Total Knee Arthroplasty (TKA).
  3. Subject, in the opinion of the Investigator, had a neuromuscular disorder that prohibited control of the index joint.
  4. Subject, in the opinion of the Investigator, was morbidly obese.
  5. Subject, in the opinion of the Investigator, was contraindicated for UKR.
  6. Subject (prospective subjects only), in the opinion of the Investigator, has an emotional or neurological condition including mental illness, mental retardation, drug or alcohol abuse.
  7. Subject (prospective subjects only) is a prisoner.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Evaluate the Navio™ System for Revisions at 2+ Years Post-surgical Implantation Survivorship
Zeitfenster: Preoperative (Baseline) and 24, 48, 72, 96, and 120 weeks postoperatively
Analysis of the absence of device revision (overall survivorship) outcomes assessed from Baseline through 120 weeks post-surgical implantation.
Preoperative (Baseline) and 24, 48, 72, 96, and 120 weeks postoperatively

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Evaluation of Efficacy Based on Knee Society Score (KSS) Assessments
Zeitfenster: Preoperative (Baseline) and 6, 12, 18, 24, 30, and 36 months postoperatively

Analysis of KSS from preoperatively (Baseline) up to 36 months postoperatively in 6-months increments to evaluate objective observation, patient satisfaction, and function.

Objective knee indicators: Range 0-100 points; Patient Satisfaction: Range 0-40 points; and Functional Activities: Range 0-100 points.

Higher scores indicated a better outcome.

Preoperative (Baseline) and 6, 12, 18, 24, 30, and 36 months postoperatively
Evaluation of Efficacy Based on Veterans RAND 12 (VR-12) Assessments
Zeitfenster: Preoperative (Baseline) and 6, 12, 18, 24, 30, and 36 months postoperatively

Analysis of VR-12 scores preoperatively (Baseline) through 36 months postoperatively in 6 months increments. These scores encompass the individual domains of physical component score (PCS), mental component score (MCS) as well as the sub-domain scores within the PCS (physical functioning, role physical, bodily pain, and general health) and those within the MCS (vitality, social functioning, role emotional, and mental health).

Domain Scores:

Physical Component Score (PCS): Range 1 to 20 Mental Component Score (MCS): Range 1 to 25

Sub-domain Scores:

Physical Functioning: Range 1 to 6 Role Physical: Range 1 to 4 Bodily Pain: Range 1 to 6 General Health: Range 1 to 6 Vitality: Range 1 to 6 Social Functioning: Range 1 to 6 Role Emotional: Range 1 to 4 Mental Health: Range 1 to 10

Transformation of raw scale scores (range 0-100) = {(actual raw score - lowest possible raw score)/possible raw score range} x100

A higher score indicates a better outcome.

Preoperative (Baseline) and 6, 12, 18, 24, 30, and 36 months postoperatively
Preoperative Evaluation of Efficacy Based on Radiographic Findings
Zeitfenster: Preoperative (Baseline)
Changes in radiographic findings (anterior-posterior [AP] and lateral x-rays) from Baseline to 3 years postoperatively were collected for the SAF population.
Preoperative (Baseline)
Postoperative 6-Month Evaluation of Efficacy Based on Radiographic Findings
Zeitfenster: 6 months postoperatively
Changes in radiographic findings (AP and lateral x-rays) from Baseline to 3 years postoperatively were collected for the SAF population.
6 months postoperatively
Postoperative 12-Month Evaluation of Efficacy Based on Radiographic Findings
Zeitfenster: 12 months postoperatively
Changes in radiographic findings (AP and lateral x-rays) from Baseline to 3 years postoperatively were collected for the SAF population.
12 months postoperatively
Postoperative 18-Month Evaluation of Efficacy Based on Radiographic Findings
Zeitfenster: 18 months postoperatively
Changes in radiographic findings (AP and lateral x-rays) from Baseline to 3 years postoperatively were collected for the SAF population.
18 months postoperatively
Postoperative 24-Month Evaluation of Efficacy Based on Radiographic Findings
Zeitfenster: 24 months postoperatively
Changes in radiographic findings (AP and lateral x-rays) from Baseline to 3 years postoperatively were collected for the SAF population.
24 months postoperatively
Postoperative 30-Month Evaluation of Efficacy Based on Radiographic Findings
Zeitfenster: 30 months postoperatively
Changes in radiographic findings (AP and lateral x-rays) from Baseline to 3 years postoperatively were collected for the SAF population.
30 months postoperatively
Postoperative 36-Month Evaluation of Efficacy Based on Radiographic Findings
Zeitfenster: 36 months postoperatively
Changes in radiographic findings (AP and lateral x-rays) from Baseline to 3 years postoperatively were collected for the SAF population.
36 months postoperatively

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Beate Hanson, MD, PhD, Smith & Nephew, Inc.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

10. Juli 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

29. November 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

29. November 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. März 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

2. März 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

7. März 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

25. Mai 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. Mai 2022

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 16-NPFS-11

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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