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Effect of Gut Microbiota and Fecal Inflammatory Marker on Childhood Gastroenteritis

25. Februar 2019 aktualisiert von: Chang Gung Memorial Hospital

To Explore the Effect of Intestinal Microbiota and Fecal Inflammatory Marker on Childhood Gastroenteritis

Childhood gastroenteritis establishes gastrointestinal disease and increase the economic burden, and the pediatric population is especially vulnerable to these gastrointestinal infections. The aim of this study is to evaluate the role of intestinal microbiota and their relationship with childhood gastroenteritis.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Childhood gastroenteritis establishes gastrointestinal disease and increase the economic burden, and the pediatric population is especially vulnerable to these gastrointestinal infections. According to a World Health Organization report in 2003, the median incidence of diarrhea for all children age under 5 years was 3.2 episodes per child-year, and this number has not changed significantly since 1980s. In Taiwan, the enteric pathogens associated mortality is low, but the social burden and economic costs are substantial because of the high incidence.

Intestinal microflora are able to use the substances consumed in the diet: bacteria can transform complex polysaccharides and monosaccharides in short-chain fatty acids. Short-chain fatty acids are a source of energy for colonocytes and directly affect the storage of lipids and the absorption and metabolism of food, creating the so-called 'second meal effect'.

Qualitative and quantitative alterations of commensal flora may result in various gastrointestinal and extraintestinal diseases. One of the first interactions these bacteria have when interacting with the intestinal epithelial cells lining the GI tact.

The first aim of this study is to evaluate the role of intestinal microbiota and their relationship with childhood gastroenteritis. The second aim of this study is determining the inflammatory markers (such as fecal TNF-α, interleukin -6, calprotectin, lactoferrin) on the host of childhood gastroenteritis. The investigators try to seek to gain an advanced understanding effect of intestinal microbiota and fecal inflammatory marker in the childhood gastroenteritis.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

118

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Taoyuan, Taiwan, 333
        • Chang Gung Memorial Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

6 Monate bis 12 Jahre (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Children with or without diarrhea less than three days, or healthy volunteers. The age of participants is from 6-month-old to 12-year-old.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Children with or without diarrhea less than three days

Exclusion Criteria:

  • diabetes
  • chronic liver disease

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
diarrhea with probiotics supplement
The children suffered from diarrhea, gastroenteritis oral probiotics during the clinical course
diarrhea without probiotics supplement
The children suffered from diarrhea, gastroenteritis no oral probiotics during the clinical course
healthy control
The children without diarrhea/ gastroenteritis

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Fecal bacteria microbiota
Zeitfenster: the day of enrollment
Bacteria count in feces
the day of enrollment
Fecal bacteria microbiota
Zeitfenster: 3 days after enrollment
Bacteria count in feces
3 days after enrollment
Fecal bacteria microbiota
Zeitfenster: 7 days after enrollment
Bacteria count in feces
7 days after enrollment
Fecal bacteria microbiota
Zeitfenster: 1 month after enrollment
Bacteria count in feces
1 month after enrollment

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Chien-Chang Chen, MD, Chang Gung Memorial Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Dezember 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

28. Februar 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

28. Februar 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. Februar 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. Februar 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

27. Februar 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

27. Februar 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. Februar 2019

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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