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Cohabitation Patterns and Incidence of Known and Suspected Sexually Transmitted Diseases

6. Mai 2019 aktualisiert von: Christian Erikstrup, Aarhus University Hospital

The number of infectious agents associated with risks of malignant hematologic diseases is non-negligible and include both viruses and bacteria.

The various organisms affect cancer risk either directly by transforming susceptible cells, through chronic antigenic stimulation or by hampering immune function in other ways conducive of cancer development.

Suspicion of an infectious cancer origin may arise because of clustering with other conditions (e.g. immune deficiency), specific environments or settings (e.g. geographic locales) or with exposures (e.g. blood transfusions).

In this context, relatively few studies have addressed clustering of diseases among spouses to generate hypotheses about the relative contributions of environmental and genetic factors to the risk of individual cancer types.

As a prelude to such an exercise aiming specifically at malignant hematologic diseases, we will test an algorithm characterising cohabitation patterns in the Danish population to assess the risk of sexually transmitted diseases in analyses of register data.

Such information will also be relevant to current guidelines for blood donor deferral policies. Specifically, because of the so-called precautionary principle all blood donations are extensively tested for infectious agents and transfusion of blood now carries an extremely low risk of transmission of HIV, hepatitis B and C. The residual risk of HIV transmission in Denmark is estimated to 1:10,000,000 transfusions. However, several deferral criteria have existed for years without studies to prove their relevance.

Aim: To compare the incidence of both known and suspected sexually transmitted diseases between different cohabitation patterns in the Danish population.

Perspectives: The study results can be used to leverage changes in deferral rules in the Danish blood banks to accommodate strong wishes from stakeholders to avoid the perceived discrimination of various minorities. The study can thus have important ethical and political consequences.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

5000000

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

N/A

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

In Denmark, every citizen is registered with a unique identification number in the Civil Registration System. Adult persons (18 years or older) who resided in Denmark for any period between 1 April 1968 and primo 2018 will be identified and linked to national health registers by using the unique identification number.

Different living arrangements can be defined by using an address-based algorithm to identify each citizen's complete day-by-day cohabitation or marital status history.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • All citizens in Denmark

Exclusion Criteria:

  • Institutionalized individuals

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Sexually transmitted diseases
Zeitfenster: 1977 - 2018
The diseases will be identified by using the Danish National Patient Register (NPR). Diagnostic information is based on the International Classification of Diseases, Eight and Tenth Revision (ICD-8 and ICD-10).
1977 - 2018
HIV, syphilis, and gonorrhea
Zeitfenster: 2005 - 2018
HIV, syphilis, and gonorrhea will be identified by registration in the Mandatory disease notification system administrated by Statens Serums Institut (SSI), Denmark.
2005 - 2018

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Christian Erikstrup, Professor, Chief Physician, Aarhus University Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. April 1968

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. Mai 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. Mai 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

7. Mai 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

7. Mai 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. Mai 2019

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2015-57-0102

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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