- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04830618
Aberrant DNA Methylation to Predict Metachronous Gastric Neoplasms
31. März 2021 aktualisiert von: Dong Ho Lee, Seoul National University Hospital
Aberrant DNA Methylation Maker for Predicting Metachronous Recurrence After Endoscopic Resection of Gastric Neoplasms
The study is a prospective cohort study to investigate whether aberrant DNA methylation can be useful for the prediction of metachronous recurrence after endoscopic resection of gastric neoplasms (dysplasia or cancer).
From 2012 to 2017, 300 patients were prospectively enrolled after endoscopic resection (ER) of gastric dysplasia or early gastric cancer.
All lesions were assessed by endoscopy and biopsy before ER.
Endoscopic mucosal resection (EMR) or endoscopic submucosal dissection (ESD) was performed for gastric dysplasia and early gastric cancers which met the absolute indication (differentiated adenocarcinoma, intramucosal cancer, lesions < 20 mm, and no endoscopic evidence of ulceration).
All lesions were curatively resected; if non-curatively resected, the patients were not enrolled from the study.
All subjects, who provided informed consent, were asked to complete a questionnaire under the supervision of a well-trained interviewer.
The questionnaire included questions regarding demographic data (age, sex), socioeconomic data (smoking, alcohol, and education), their family history of GC in first-degree relatives, and history of H. pylori eradication therapy.
Also, MOS methylation level at baseline was measured from noncancerous gastric mucosae at corpus.
When H. pylori was positive by CLOtest or histology at baseline or during the follow-up, eradication therapy was done.
To evaluate whether H. pylori was eradicated, 13C-urea breath testing was performed at least 4 weeks after completion of the eradication therapy.
All study subjects were closely followed up since recurrent tumors at previous endoscopic resection sites can be easily detected on endoscopy with biopsy and treated during follow-up.
Patients with local recurrence underwent further treatments, including repeated ESD, APC, and gastrectomy based on pathology, and patients who refused treatment received supportive care.
All patients underwent endoscopy with biopsy within 6 months, then at 12 months after ESD to check for metachronous lesions or local recurrences.
After 12 months, endoscopy with biopsy was performed annually.
In case of EGCs, abdominal CT scan was performed in the first year and biennially thereafter to detect lymph node or distant metastases.
The definition of the completion of the study protocol was 1) endoscopic and/or radiologic follow-up for more than 3 years, or 2) development of metachronous gastric neoplasm (primary outcome: gastric dysplasia or cancer) during the follow-up.
Metachronous recurrence was defined as secondary dysplasia or cancers detected > 1 year after initial diagnosis.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
300
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Patients with gastric neoplasms (gastric dysplasia or early gastric cancer) which was curatively resected endoscopically.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients who underwent endoscopic resection of gastric neoplasms (dysplasia or early gastric cancer)
- All gastric neoplasms at diagnosis should be curatively resected before enrollment.
Exclusion Criteria:
- Previous history of all cancers.
- Previous history of gastrectomy
- Non-curative resection of gastric neoplasms
- Refusal to consent
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Metachronous recurrence
Zeitfenster: at least > 1 year after enrollment (initial diagnosis), from enrollment to Dec 2020
|
Metachronous recurrence was defined as secondary dysplasia or cancers detected > 1 year after initial diagnosis.
|
at least > 1 year after enrollment (initial diagnosis), from enrollment to Dec 2020
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
11. September 2012
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
16. November 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
31. Dezember 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
31. März 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
31. März 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
5. April 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
5. April 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
31. März 2021
Zuletzt verifiziert
1. März 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- B-1204/152-004
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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