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Effects of Respiratory Muscle Training in Patients With Acute Ischemic Stroke

23. September 2021 aktualisiert von: Chen ruey, Taipei Medical University Shuang Ho Hospital
After acute ischemic stroke, the muscle strength of the limbs of the patients will decrease. Moreover, the respiratory muscles may also be affected. The respiratory muscle training may improve the respiratory recovery and prevent pulmonary complication.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Detaillierte Beschreibung

After acute ischemic stroke, the muscle strength of the limbs of the patients will decrease. Moreover, the respiratory muscles may also be affected. The worsening of the respiratory function is weakened and lung function declines, leading to dysfunction of expectoration and swallowing, and increasing the incidence of pneumonia after stroke. In addition, it will also lead to a decline in activity ability, which in turn affects the quality of life. The respiratory muscle training may improve the respiratory recovery and prevent pulmonary complication.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

144

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

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Studienorte

      • New Taipei City, Taiwan, 235
        • Rekrutierung
        • Shuang Ho Hospital, Taipei Medical University
        • Kontakt:
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Ischemic stroke diagnosed by MRI
  2. Age over 20 years old
  3. No worsening of stroke or second stroke this time

Exclusion Criteria:

  1. Unable to understand instructions normally, or communication difficulties
  2. Patients with endotracheal tube or tracheostomy
  3. Angina in recent 3 months, myocardial infarction, heart failure
  4. Patients with asthma or chronic obstructive pulmonary disease, spontaneous pneumothorax, and ongoing pneumonia
  5. Patients with untreated hernias
  6. Pregnant
  7. Ongoing fever (body temperature>38.5°C)
  8. Poor hypertension control (higher than 170/100 mmHg three days before intervention)
  9. Patients who have had cerebral hemorrhage or aneurysm

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Dofin Breathing Strength Builder
Usual post stroke care and respiratory muscle training

If the patient's condition is stable, respiratory muscle training will be performed under Dofin Breathing Strength Builder 7 days after stroke. The patient will receive respiratory muscle training by repetition of 30 times, two courses per day, x 7 days, for three weeks.

The initial load was set at 30% of the participants' maximal baseline strength and increased weekly at intervals of 2 cmH2O.

Kein Eingriff: Usual post stroke care

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Respiratory muscle function-1.1
Zeitfenster: Baseline
MEP (maximal expiratory pressure)
Baseline
Respiratory muscle function-1.2
Zeitfenster: Within one week after training
MEP (maximal expiratory pressure)
Within one week after training
Respiratory muscle function-1.3
Zeitfenster: Twelve weeks after training
MEP (maximal expiratory pressure)
Twelve weeks after training
Respiratory muscle function-2.1
Zeitfenster: Baseline
MIP (maximal inspiratory pressure)
Baseline
Respiratory muscle function-2.2
Zeitfenster: Within one week after training
MIP (maximal inspiratory pressure)
Within one week after training
Respiratory muscle function-2.3
Zeitfenster: Twelve weeks after training
MIP (maximal inspiratory pressure)
Twelve weeks after training

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Dyspnea.1
Zeitfenster: Baseline
Dyspnea assessed by Modified Borg Dyspnea Scale (MBS). MBS can go from 0-10, 10 is the more severe condition.
Baseline
Dyspnea.2
Zeitfenster: Within one week after training
Dyspnea assessed by Modified Borg Dyspnea Scale (MBS). MBS can go from 0-10, 10 is the more severe condition.
Within one week after training
Dyspnea.3
Zeitfenster: Twelve weeks after training
Dyspnea assessed by Modified Borg Dyspnea Scale (MBS). MBS can go from 0-10, 10 is the more severe condition.
Twelve weeks after training
Exercise tolerance.1
Zeitfenster: Baseline
Exercise tolerance assessed by six-minute walk test (6MWT).
Baseline
Exercise tolerance.2
Zeitfenster: Within one week after training
Exercise tolerance assessed by six-minute walk test (6MWT).
Within one week after training
Exercise tolerance.3
Zeitfenster: Twelve weeks after training
Exercise tolerance assessed by six-minute walk test (6MWT).
Twelve weeks after training
Body composition.1
Zeitfenster: Baseline
Body composition including body fat and muscle mass measured by multi frequency segmental body composition analyzer (TANITA).
Baseline
Body composition.2
Zeitfenster: Within one week after training
Body composition including body fat and muscle mass measured by multi frequency segmental body composition analyzer (TANITA).
Within one week after training
Body composition.3
Zeitfenster: Twelve weeks after training
Body composition including body fat and muscle mass measured by multi frequency segmental body composition analyzer (TANITA).
Twelve weeks after training
Life quality.1
Zeitfenster: Baseline
Quality of life assessed by Short-form 12 (SF-12). SF-12 can go from 0-100, 100 is the better life quality.
Baseline
Life quality.2
Zeitfenster: Within one week after training
Quality of life assessed by Short-form 12 (SF-12). SF-12 can go from 0-100, 100 is the better life quality.
Within one week after training
Life quality.3
Zeitfenster: Twelve weeks after training
Quality of life assessed by Short-form 12 (SF-12). SF-12 can go from 0-100, 100 is the better life quality.
Twelve weeks after training
Swallowing.1
Zeitfenster: Baseline
Swallowing function assessed by the Functional Oral Intake Scale (FOIS). The score can go from 1-7, 7 is the better oral intake condition.
Baseline
Swallowing.2
Zeitfenster: Within one week after training
Swallowing function assessed by the Functional Oral Intake Scale (FOIS). The score can go from 1-7, 7 is the better oral intake condition.
Within one week after training
Swallowing.3
Zeitfenster: Twelve weeks after training
Swallowing function assessed by the Functional Oral Intake Scale (FOIS). The score can go from 1-7, 7 is the better oral intake condition.
Twelve weeks after training

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

23. September 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

15. Januar 2023

Studienabschluss (Voraussichtlich)

15. Juli 2023

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. Februar 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. Juni 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

2. Juli 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

24. September 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. September 2021

Zuletzt verifiziert

1. September 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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