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Kinesiotaping in Isolated Meniscus Injuries

4. Mai 2026 aktualisiert von: Nurten NAS KIRDAR, Bandırma Onyedi Eylül University

The Effect of Kinesiotaping on Pain and Functionality in Isolated Meniscus Injuries: A Randomized Controlled Study

The effect of kinesiotaping on pain and functionality in isolated meniscus injuries.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Our study was designed as a randomized controlled trial. All patients presenting to the Physical Medicine and Rehabilitation outpatient clinic with knee pain and meeting the inclusion criteria will be included in the study after being informed and giving their consent. Patients' age, gender, and body mass index will be recorded. Patients will be divided into three groups using stratified randomization. An attempt will be made to ensure a homogeneous distribution of patients in terms of gender, age, and body mass index. Group 1 will receive standard treatment, Group 2 will receive standard treatment + kinesiotaping, and Group 3 will receive standard treatment + sham taping. Standard treatment will consist of strengthening exercises for the quadriceps and hamstring muscles, stretching exercises around the knee, proprioceptive exercises, and activity modification. These exercises will be taught to the patient and they will be asked to perform them at home five days a week for three weeks. Kinesiotaping and sham taping will be applied three times, once every five days. Kinesiotaping will be applied to the group with a specific tension and technique (quadriceps facilitation technique, "Y" tape shape, applied with 25-50% tension), while the sham group will have the tape simply applied to the skin without any tension (perpendicular to the quadriceps muscle, tension-free). Kinesiotapes do not contain any medication; their effect depends on the technique (facilitation, inhibition, etc.) and tension level (10%, 25%, 50%, 75%). All patients will have VAS and WOMAC parameters evaluated before treatment, on day 20, and at month 3 after treatment.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

75

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

      • Balıkesir, Türkei (türkiye)
        • Rekrutierung
        • Bandırma Onyedi Eylul University Faculty of Medicine
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Ages 18-50
  • Knee pain lasting longer than 2 weeks
  • Having a diagnosis of isolated meniscus injury (grade 1, 2 or 3 meniscus degeneration) confirmed by magnetic resonance imaging (MRI)
  • Not having undergone knee surgery in the last 6 months
  • Not having received intraarticular injections in the knee area
  • Being willing to participate in the study

Exclusion Criteria:

  • Trauma history
  • Anterior or posterior cruciate ligament injury
  • Collateral ligament injuries
  • Advanced knee osteoarthritis
  • Rheumatic or neurological disease
  • Allergy or skin condition to kinesiotape
  • History of intraarticular injection
  • Neuromuscular dysfunction
  • Rheumatological disease
  • Cognitive dysfunction

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Exercises
Standard treatment will consist of strengthening exercises for the quadriceps and hamstring muscles, stretching exercises around the knee, proprioceptive exercises, and activity modification. These exercises will be taught to the patient and they will be asked to perform them at home five days a week for three weeks.
rengthening exercises for the quadriceps and hamstring muscles, stretching exercises around the knee, proprioceptive exercises, and activity modification.
Experimental: kinesiotaping
Kinesiotaping will be applied three times, once every five days. Kinesiotaping will be applied to the group with a specific tension and technique (quadriceps facilitation technique, "Y" tape shape, applied with 25-50% tension). Kinesiotapes do not contain any medication; their effect depends on the technique (facilitation, inhibition, etc.) and tension level (10%, 25%, 50%, 75%).
Kinesiotaping will be applied three times, once every five days. Kinesiotaping will be applied to the group with a specific tension and technique (quadriceps facilitation technique, "Y" tape shape, applied with 25-50% tension). Kinesiotapes do not contain any medication; their effect depends on the technique (facilitation, inhibition, etc.) and tension level (10%, 25%, 50%, 75%).
Experimental: sham taping
Sham taping will be applied three times, once every five days. The sham group will have the tape simply applied to the skin without any tension (perpendicular to the quadriceps muscle, tension-free). Kinesiotapes do not contain any medication; their effect depends on the technique (facilitation, inhibition, etc.) and tension level (10%, 25%, 50%, 75%).
sham taping will be applied three times, once every five days. the sham group will have the tape simply applied to the skin without any tension (perpendicular to the quadriceps muscle, tension-free). Kinesiotapes do not contain any medication; their effect depends on the technique (facilitation, inhibition, etc.) and tension level (10%, 25%, 50%, 75%).

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
VAS
Zeitfenster: 3 months
The VAS (Visual Analog Scale) will be used to determine the severity of knee pain. The VAS is a reliable and easily applicable scale accepted worldwide in the literature for measuring the severity of pain in patients. The Visual Analog Scale is used to convert values that cannot be measured numerically into numerical values. It is a scale where the starting point is -0- "no pain" and the other end is -10- "very severe pain," with numerical values assigned to each centimeter (cm) in one-centimeter increments.
3 months
WOMAC
Zeitfenster: 3 months
The Western Ontario and McMaster Universities Osteoarthritis Index (WOMAC) is a widely used, valid, and reliable index for evaluating patients with osteoarthritis. It is also very commonly used in knee problems other than osteoarthritis to assess knee pain and knee function. It is a recommended metric for osteoarthritis studies by the Outcome Measures in Rheumatology Clinical Trials (OMERACT). The WOMAC OA index, validated and proven reliable in Turkish by Tüzün et al., consists of three sections and 24 questions assessing pain, stiffness, and physical function. The maximum possible scores are 20 for the pain subgroup, 8 for stiffness, and 68 for physical function. Higher scores indicate increased pain and stiffness, and impaired physical function.
3 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Nurten NAS KIRDAR, Assistant Professor, Bandırma Onyedi Eylül University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. April 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

30. Oktober 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

30. Oktober 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

28. April 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

7. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

7. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Beschreibung des IPD-Plans

Once our study is completed, if it is deemed suitable for evaluation and publication in a peer-reviewed journal on the subject, all researchers will be able to access our results.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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