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A Novel Conditioning Regimen for Haploidentical Hematopoietic Stem Cell Transplant in Patients Aged ≥ 40 Years Old With Severe Aplastic Anemia

8. Mai 2026 aktualisiert von: Xiao-Jun Huang, Peking University People's Hospital

A Novel Conditioning Regimen for Haploidentical Hematopoietic Stem Cell Transplant in Patients Aged ≥ 40 Years Old With Severe Aplastic Anemia: a Multicenter, Single-arm, Observational Clinical Trial

The goal of this prospective, multicenter, single arm observational study is to evaluate the efficacy and safety of the BFCA regimen in ≥ 40 years old SAA patients undergoing haplo-HSCT.

Studienübersicht

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Geschätzt)

64

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Beijing Municipality
      • Beijing, Beijing Municipality, China, 100044
        • Peking Universtiy Peoples' Hospital
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients aged ≥40 years old and <60 years old, diagnosed with severe aplastic anemia by NCCN guidelines and will receive haploidentical hematopoietic stem cell transplantation in the centers will be recruited.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Severe aplastic anemia; Age 40-60 years old; Weight 45Kg-100Kg; Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) score ≤3; No major organ injury (ECG ejection fraction >45%; bilirubin < 2 times the upper limit of normal value; AST and ALT < 3 times the upper limit of normal value; serum creatinine < 2 times the upper limit of normal value); No severe infection; Subjects voluntarily participated in this clinical trial and signed the informed consent.

Exclusion Criteria:

With other hematologic diseases who are not eligible for transplantation or who do not wish to receive transplantation; Expected survival of less than 1 month; Previous autologous or allogeneic hematopoietic stem cell transplantation; Pregnant patients; Patients with severe mental or neurological disorders that would affect the ability to provide informed consent and/or to report or observe adverse events; Other conditions that the investigator determines to be inappropriate for enrollment.

Current or recent (<4 weeks prior to screening) clinically serious viral, bacterial, fungal, or parasitic infection A history of symptomatic herpes zoster infection within 12 weeks prior to screening Active or chronic viral infection from hepatitis B virus (HBV), hepatitis C virus (HCV), or human immunodeficiency virus (HIV) Have evidence of active tuberculosis (TB), or have previously had evidence of active TB and did not receive appropriate and documented treatment, or have had household contact with a person with active TB and did not receive appropriate and documented prophylaxis for TB Exposure to a live vaccine within 12 weeks prior to enrollment or expected to receive a live vaccine during the study Have experienced a clinically significant thrombotic event within 24 weeks of screening or are on anticoagulants and in the opinion of the investigator are not well controlled Myocardial infarction (MI), unstable ischemic heart disease, stroke, or New York Heart Association Stage IV heart failure A history or presence of cardiovascular, respiratory, hepatic, gastrointestinal, endocrine, neurological, or neuropsychiatric disorders or any other serious and/or unstable illness that, in the opinion of the investigator, could constitute an unacceptable risk when taking investigational product or interfere with the interpretation of data

Any of the following specific abnormalities on screening laboratory tests:

  1. ALT or AST >2 x ULN, or total bilirubin ≥1.5 x ULN
  2. hemoglobin <9 g/dL, or total white blood cell (WBC) count <2,500/µL, or neutropenia (absolute neutrophil count <1,200/µL), or lymphopenia (lymphocyte count <750/µL)
  3. eGFR <50 mL/min/1.73 m2

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Das erste angegliederte Krankenhaus der Universität Soochow
Conditioning regimens include 0.8 mg/kg/6h busulfan (days -8 to -7), 30mg/m2/day fludarabine (days -6 to -2), 25 mg/kg/day cyclophosphamide (days -5 to -2) and 2.5 mg/kg/day r-ATG (days -5 to -2).
Peking unviversity Peoples' Hospital
Conditioning regimens include 0.8 mg/kg/6h busulfan (days -8 to -7), 30mg/m2/day fludarabine (days -6 to -2), 25 mg/kg/day cyclophosphamide (days -5 to -2) and 2.5 mg/kg/day r-ATG (days -5 to -2).
Guangzhou First People's Hospital,
Conditioning regimens include 0.8 mg/kg/6h busulfan (days -8 to -7), 30mg/m2/day fludarabine (days -6 to -2), 25 mg/kg/day cyclophosphamide (days -5 to -2) and 2.5 mg/kg/day r-ATG (days -5 to -2).
The First Affiliated Hospital of USTC
Conditioning regimens include 0.8 mg/kg/6h busulfan (days -8 to -7), 30mg/m2/day fludarabine (days -6 to -2), 25 mg/kg/day cyclophosphamide (days -5 to -2) and 2.5 mg/kg/day r-ATG (days -5 to -2).

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Faliure free survival (FFS)
Zeitfenster: From enrollment to 2 years post-HSCT
survival with a response to therapy after HSCT. Death, GF and relapse were considered as treatment failure.
From enrollment to 2 years post-HSCT

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Die Häufigkeit von gemischtem Chimärismus
Zeitfenster: 1 Jahr nach HSCT
Der gemischte Chimärismus wurde als das Vorhandensein von 5–95 % hämatopoetischer Spenderzellen definiert.
1 Jahr nach HSCT
Therapiebedingte Toxizität
Zeitfenster: 100 Tage nach HSCT
Die behandlungsbedingte Toxizität (RTT) wurde gemäß den Seattle Toxicity Criteria (Bearman et al., 1988) gemessen.
100 Tage nach HSCT
Myeloid- und Thrombozytentransplantation
Zeitfenster: 100 Tage nach HSCT
Als internationale Kriterien wurden Myeloid- und Thrombozytentransplantation definiert.
100 Tage nach HSCT
The probability of Overall survival
Zeitfenster: From enrollment to 2 years post-HSCT
Overall survival was defined as the time from transplantation to death from any cause or to the last follow-up
From enrollment to 2 years post-HSCT
The incidence of graft versus host disease
Zeitfenster: 100 days post HSCT for aGvHD and 2 years post HSCT for cGvHD
The severity of acute and chronic GVHD was evaluated according to standard criteria.
100 days post HSCT for aGvHD and 2 years post HSCT for cGvHD
The incidence of CMV and EBV reactivation
Zeitfenster: 180 days post HSCT
The incidence of CMV and EBV reactivation was defined as CMV and EBV viremia.
180 days post HSCT
The incidence of Transplantation related mortality
Zeitfenster: 2 years post HSCT
Transplantation related mortality was defined as death without disease progression.
2 years post HSCT

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Mai 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Dezember 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

30. Dezember 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

14. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

14. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • PUPH20260508

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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