- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07626359
Randomized Non-inferiority Within-Patient Trial of Density Gradient Processing of Sequential Ejaculates Versus Centrifugation-free Sperm Separation Device for ICSI in Men With Elevated Sperm DNA Fragmentation. (SE)
30. Mai 2026 aktualisiert von: Dr Vipin Chandra, Indira IVF Hospital Pvt Ltd
Elevated SDF can adversely impact fertilization, embryo development, and pregnancy outcomes in IVF-ICSI cycles.
Two pragmatic strategies aim to reduce SDF on the day of ICSI: (i) obtaining a second ejaculate shortly after the first to reduce oxidative damage and transit time; and (ii) selecting sperm via centrifugation-free sperm separation device, which enriches for motile sperm with intact DNA.
There are limited direct comparisons between these strategies; this study addresses that gap.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
830
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Shashank Sanagoudar, MS
- Telefonnummer: 91-8050406053
- E-Mail: drsanagoudar@gmail.com
Studieren Sie die Kontaktsicherung
- Name: Sandro Esteves, PhD
- E-Mail: s.esteves@androfert.com.br
Studienorte
-
-
Bihar
-
Patna, Bihar, Indien, 800014
- Recruitment
-
-
Karnataka
-
Bangalore, Karnataka, Indien, 560078
- Indira IVF Hospital Limited
-
Unterermittler:
- Shyam Gupta, MD
-
Kontakt:
- Shyam Gupta, MD
- E-Mail: centerhead.bangalore@indiraivf.in
-
-
Maharashtra
-
Bhāndup, Maharashtra, Indien
- Recruitment
-
Pune, Maharashtra, Indien
- Recruitment
-
-
National Capital Territory of Delhi
-
Delhi, National Capital Territory of Delhi, Indien
- Recruitment
-
-
Rajasthan
-
Jaipur, Rajasthan, Indien
- Recruitment
-
Udaipur, Rajasthan, Indien, 313001
- LAB
-
Kontakt:
- Vipin Chandra, DGO
- E-Mail: drvipinchandra@indiraivf.in
-
Kontakt:
- Shashank Sannagoudar, MS
- Telefonnummer: 8050406053
- E-Mail: drsanagoudar@gmail.com
-
-
Uttar Pradesh
-
Allahābād, Uttar Pradesh, Indien
- Recruitment
-
Lucknow, Uttar Pradesh, Indien
- Recruitment
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
• Elevated SDF defined as DFI >20 %measured by the sperm chromatin dispersion (SCD) test performed in a participating center's andrology laboratory, using a harmonized protocol under standardized conditions after 2-3 days of ejaculatory abstinence, and within 90 days (≤3 months) prior to enrollment.
- Male partners 21-45 years;
- Female partners 21-35 years.
- Undergoing IVF/ICSI.
- No known genetic or chromosomal abnormalities.
- Minimum 4 MII oocyte patients shall be included
Exclusion Criteria:
- Azoospermia or severe oligoasthenozoospermia (<1 million motile sperm/mL).
- Significant systemic disease (e.g., uncontrolled diabetes, malignancy).
- History of a prior ICSI cycle with no embryo development.
- Relevant female factors: untreated adnexal pathology ,a history of a thin endometrium (<7 mm) following endometrium preparation for embryo transfer
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: First Ejaculate
Processed using a centrifugation-free sperm sorting device
|
Processed using density gradient centrifugation
|
|
Experimental: Second Ejaculate
The second ejaculate will be processed with two-layer density gradient centrifugation followed by standard washing.
|
The second ejaculate will be processed with two-layer density gradient centrifugation followed by standard washing.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Ongoing Pregnancy Rate
Zeitfenster: 12 weeks of gestation
|
Ongoing pregnancy rate
|
12 weeks of gestation
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Sperm motility and morphology after sperm sorting or second ejaculate collection.
Zeitfenster: At the day of ICSI
|
Sperm motility and morphology after sperm sorting or second ejaculate collection.
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At the day of ICSI
|
|
Blastocyst rate
Zeitfenster: Day 5&6 after ICSI
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Blastocyst rate
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Day 5&6 after ICSI
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Good Blastocyst rate
Zeitfenster: Day 5&6 after ICSI
|
Total number of good blast
|
Day 5&6 after ICSI
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|
Biochemical Pregnancy Rate
Zeitfenster: 2 weeks after embryo transfer
|
Biochemical Pregnancy Rate
|
2 weeks after embryo transfer
|
|
Implantation Rate
Zeitfenster: 4-6 weeks after embryo transfer
|
An embryo implantation rate is the percentage of transferred embryos that successfully attach to the uterine lining and develop into a clinical pregnancy
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4-6 weeks after embryo transfer
|
|
Clinical Pregnancy Rate
Zeitfenster: 4-6 weeks after embryo transfer
|
measures the percentage of fertility treatment cycles (like IVF) that result in a pregnancy confirmed by an ultrasound showing a gestational sac or fetal heartbeat
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4-6 weeks after embryo transfer
|
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First trimester Miscarriage Rate
Zeitfenster: Till 12 weeks after embryo transfer
|
Miscarriages are very common, occurring in about 10% to 20% of all known pregnancies.
|
Till 12 weeks after embryo transfer
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Vipin Chandra, DGO, Indira IVF Hospital Limited
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Humaidan P, Haahr T, Povlsen BB, Kofod L, Laursen RJ, Alsbjerg B, Elbaek HO, Esteves SC. The combined effect of lifestyle intervention and antioxidant therapy on sperm DNA fragmentation and seminal oxidative stress in IVF patients: a pilot study. Int Braz J Urol. 2022 Jan-Feb;48(1):131-156. doi: 10.1590/S1677-5538.IBJU.2021.0604.
- https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0015028215018749
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
5. August 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
25. Dezember 2027
Studienabschluss (Geschätzt)
25. März 2028
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
30. Mai 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
30. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
4. Juni 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
4. Juni 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
30. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Andere Studien-ID-Nummern
- IIHL-UDR/P/007_2025
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Beschreibung des IPD-Plans
Data will be shared on request
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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