Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Near Infrared Spectroscopy in Cyanotic Congenital Heart Disease

31. März 2018 aktualisiert von: Judith Wong Ju-Ming, KK Women's and Children's Hospital

Changes in Cerebral and Somatic Near Infrared Spectroscopy Monitoring Before and After Surgery for in Children With Cyanotic Heart Disease

We are conducting a prospective cohort study of 20 children with cyanotic congenital heart disease who are admitted for cardiac surgery. We will record cerebral and somatic near infrared spectroscopy (NIRS) at two sites - forehead and flank regions using the Covidien INVOS™ 5100C Cerebral / Somatic Oximeter. The monitoring will begin one hour pre-operatively (baseline) and continue until 48hours post-operatively. We will also take measurements prior to discharge from hospital. Baseline demographics, physiological and laboratory variables will be recorded. Clinical outcome variables including mortality, duration of intensive care unit (ICU) stay, duration of mechanical ventilation, inotropic support and feed tolerance will also be recorded.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

NIRS has been used to predict short term clinical outcomes (low cardiac output states, prolonged ventilation, and prolonged hospital stay) and long term clinical outcomes (reduced neurodevelopmental scores at 1year, radiological changes on magnetic resonance imaging). NIRS has also been tested against traditional markers of global tissue perfusion like mixed venous saturation and serum lactate, however, results from these studies are mixed. There is insufficient prospective data evaluating NIRs with direct clinical outcomes and uncertainty about the threshold value or the duration below a threshold value that leads to tissue injury. Because of this lack of data, the benefit and risk of management strategies targeted to improve NIRS values remains unknown.

We will characterize the time series of cerebral and somatic oximetry, pulse oximetry and partial pressure of arterial oxygen in the cyanotic child undergoing surgical repair of a congenital heart defect. We will then determine the correlation between the time series if any. This new information will advance our understanding of the hemodynamic changes that occur in the perioperative period and may lead to new therapeutic targets.

The primary hypothesis is that there is a delayed increase in cerebral and somatic oximetry post-operation as compared pulse oximetry (SpO2) and partial pressure of arterial oxygen (PaO2) which occur immediately.

The secondary hypothesis is to establish the applicability of a desaturation score (decrease of 20% in area under the curve [AUC] over an hour) in the early prediction of adverse outcomes.

The oximetry probes will be placed pre-induction of anesthesia (to determine baseline) and recordings will be continuous throughout the operation and 48hours post-operatively. Children undergoing cardiac surgery generally stay in the hospital for 1-2weeks. We will also take oximetry measurements prior to discharge from hospital (to determine the new steady state). Sites measured are cerebral (forehead) and somatic (left flank).

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

40

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Bukit Timah Road, Singapur, 229899
        • KK Women's and Children's Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

1 Tag bis 18 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Children with cyanotic congenital heart disease undergoing cardiac surgery

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Pre-operative diagnosis of cyanotic congenital heart disease
  • Undergoing any form of cardiac surgery
  • Informed consent was given by the caregiver/parent

Exclusion Criteria:

  • Premature infants <35 weeks corrected age who will be cared for in the neonatal ICU postoperatively
  • Congenital lactic acidosis syndromes

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in cerebral oximetry
Zeitfenster: 48horus post-operatively
To show if there is a delayed increase in cerebral oximetry post-operation as compared SpO2 and PaO2 which occur immediately
48horus post-operatively
Change in somatic oximetry
Zeitfenster: 48hours post-operatively
To show if there is a delayed increase in somatic oximetry post-operation as compared SpO2 and PaO2 which occur immediately
48hours post-operatively

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Applicability of a desaturation score in the early detection of adverse outcomes
Zeitfenster: 48hours post-operatively
Cerebral desaturation score (>20% decrease in AUC over an hour) for early detection of adverse outcome such as cardiorespiratory deterioration requiring chest tube insertion, re-do surgery, chest compressions, electrical shock or initiation of extracorporeal membrane oxygenation.
48hours post-operatively

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Mitarbeiter

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Juli 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. April 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. April 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. April 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

15. April 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

3. April 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

31. März 2018

Zuletzt verifiziert

1. März 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2015/2161

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Angeborene Herzfehler

Suchen Sie nach ähnlichen Studien