Effects of Navigation Versus Conventional Total Knee Arthroplasty on the Levels of Inflammation Markers
Effects of Computer Navigation Versus Conventional Total Knee Arthroplasty on the Levels of Inflammation Markers: A Prospective Comparative Study
Total knee arthroplasty (TKA) is a well-established modality for the treatment of advanced knee osteoarthritis with high satisfaction rate. However, the traditional cutting jigs for distal femur cutting inevitably violates the medullary canal of femoral bone. The process of intramedullary reaming for the insertion of distal femur cutting jigs stimulated the dissipation of marrow emboli that reported lead to increased risk of myocardial infarction or cardiac stress perioperatively. There are emerging refinements aiming to reduce the insult to the medullary canal of the distal femur as well as to improve the prosthetic alignment, such as navigation assisted TKA or robotic surgery.
In addition to better prosthetic alignment, computer-assisted navigation TKAs also mitigate perioperative blood loss and systemic emboli. The publication previously published by the investigators showed that navigation TKAs can lead to lesser extent of elevation of endothelial injury markers than the traditional TKAs. However, the detrimental effects of intramedullary reaming seem to be multi-dimensional and the whole picture has not been elucidated clearly at present.
Previous studies have shown that operative trauma can trigger marked immune responses. Operative procedures can simultaneously stimulate the pro-inflammatory and anti-inflammatory response, with 80% of the leucocyte transcriptome being affected. Most studies of hip or knee surgery found that operation-triggered immune reactions are associated with postoperative recovery, infection, and even mortality.
The navigation TKAs avoid the process of intra-medullary reaming, which is the mandatory part of conventional TKA for the distal femur cutting. The investigators hypothesize that the reaming process may exert substantial inflammatory response, which can be manifested by higher level of inflammatory markers in the serum and hemovac drainage samples obtained from the participants undergoing conventional TKAs.
Studienübersicht
Status
Status
Bedingungen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Intervention / Behandlung
Studientyp
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Einschreibung
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- end stage knee OA necessitating TKR surgeries
Exclusion Criteria:
- autoimmune diseases, malignancies, previous knee surgery or post-traumatic arthritis
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Anzahl der Gruppen / Kohorten
Kohorten und Interventionen
Gruppe / KohorteGruppe / Kohorte |
Intervention / BehandlungIntervention / Behandlung |
|---|---|
|
Navigation TKR group
TKR performed under computer navigation without violating distal femur bone marrow.
|
Traditional over Conventional TKR
|
|
Conventional TKR group
TKR performed under conventional distal femur cutting juts with violation of distal femur bone marrow.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Concentration of IL-6(pg/mL)
Zeitfenster: 24 hours after TKR
|
serum level change from baseline 24 hours after TKR , hemovac level 24 hours after TKR
|
24 hours after TKR
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Concentration of IL-10(pg/mL)
Zeitfenster: 24 hours after TKR
|
serum level change from baseline 24 hours after TKR , hemovac level 24 hours after TKR
|
24 hours after TKR
|
|
Concentration of TNF-alpha (pg/mL)
Zeitfenster: 24 hours after TKR
|
serum level change from baseline 24 hours after TKR , hemovac level 24 hours after TKR
|
24 hours after TKR
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Primärer Abschluss
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Zuerst gepostet
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes Update gepostet
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
Andere Studien-ID-Nummern
- 100-0038A3
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
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Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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