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The Right Ventricle in Chronic Pressure Overload: Identifying Novel Molecular Targets for Functional Imaging (MVD)

21. Januar 2020 aktualisiert von: Centre Chirurgical Marie Lannelongue
Chronically elevated pulmonary pressures do not immediately result in right ventricular failure. During the initial period of exposure, the RV adapts to the increased afterload by altering its metabolism and morphology so as to meet the increased work requirement. Several, interconnected adaptive mechanisms have been proposed, including myocyte hypertrophy, a switch in the primary fuel used for ATP generation, increased angiogenesis, and decreased production of mitochondrial reactive oxygen species. While adaptation is initially successful in many cases, it is temporary, and after an uncertain period of time, the ventricle begins to fail. This transition from a compensated to decompensated state is difficult to predict clinically, and patients with different etiologies of CPOS progress to overt RV failure over significantly different time periods. This variability hinders the implementation of treatments that are tailored to a specific disease stage.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Chronically elevated pulmonary pressures do not immediately result in right ventricular failure. During the initial period of exposure, the RV adapts to the increased afterload by altering its metabolism and morphology so as to meet the increased work requirement. Several, interconnected adaptive mechanisms have been proposed, including myocyte hypertrophy, a switch in the primary fuel used for ATP generation, increased angiogenesis, and decreased production of mitochondrial reactive oxygen species. While adaptation is initially successful in many cases, it is temporary, and after an uncertain period of time, the ventricle begins to fail. This transition from a compensated to decompensated state is difficult to predict clinically, and patients with different etiologies of CPOS progress to overt RV failure over significantly different time periods. This variability hinders the implementation of treatments that are tailored to a specific disease stage. As right heart failure is the primary outcome determinant in patients with pulmonary hypertension, understanding the major mediators of RV compensation, failure and recovery is essential to improving patient survival. Recently, there have been significant advances in the ability to assess RV function in vivo using functional imaging techniques, including positron emission tomography (PET) and cardiac MRI (CMR). CMR is an established and validated method of precisely defining cardiac structure and function, and new PET protocols have been developed that measure glucose utilization, oxygen consumption, apoptosis and angiogenesis. Importantly, the in vivo nature of PET and CMR allow for the non-invasive collection of detailed structural, metabolic and physiologic data on the performance of the RV5. When taken in combination with established echocardiographic evaluation, these new platforms allow in-depth analysis of cardiac structure and function without the need for invasive procedures. In order to maximize the potential of these techniques, however, a molecular imaging target needs to be identified so as to allow physicians to detect the transition from a compensated to decompensated state. Such a marker has not yet been reported

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

20

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Le Plessis-Robinson, Frankreich, 92350
        • Centre chirurgical Marie Lannelongue

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

-Inclusion Criteria:

Chronic thromboembolic pulmonary hypertension group:

  • Patients undergoing pulmonary endarterectomy at Marie Lannelongue Surgical Center for the treatment of chronic thromboembolic pulmonary hypertension.

Control group:

  • Patients undergoing adult cardiac surgery without evidence of pulmonary hypertension on preoperative assessment
  • Exclusion Criteria:

Chronic thromboembolic pulmonary hypertension group:

  • Insufficient biopsy material,
  • pre-operative therapy with bosentan or sildenafil

Control group:

  • Insufficient biopsy sample,
  • ischemic cardiomyopathy,
  • miral or tricuspid valve disease,
  • pre-operative pulmonary hypertension.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: CTEPH
Patients undergoing pulmonary endarterectomy for the treatment of chronic thromboembolic pulmonary hypertension (CTEPH).
a right ventricular biopsy will be taken intraoperatively during either pulmonary endarterectomy (experimental group) or open cardiac surgery (control group).
Sonstiges: Control group
Patients undergoing adult cardiac surgery without evidence of pulmonary hypertension.
a right ventricular biopsy will be taken intraoperatively during either pulmonary endarterectomy (experimental group) or open cardiac surgery (control group).

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
relationship between the metabolic, morphologic and functional alterations in the right ventricle
Zeitfenster: to investigate the relationship between the metabolic, morphologic and functional alterations in the right ventricle before surgery,one and six months after surgery.
to investigate the relationship between the metabolic, morphologic and functional alterations in the right ventricle before surgery,one and six months after surgery.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
validation in human subjects of metabolic signaling pathway alterations found in animal model
Zeitfenster: analyse gene and protein expression during surgery
analyse gene and protein expression during surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Olaf Mercier, MD, PhD, Marie Lannelongue Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

20. Februar 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

20. November 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

20. Oktober 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. März 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Juni 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

26. Juni 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

23. Januar 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. Januar 2020

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2015-A00149-40

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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