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Combining Motor Imagery With Action Observation Does Not Lead to a Greater Autonomic Response Than Motor Imagery Alone During Simple and Functional Movements: a Randomized Controlled Trial.

28. Februar 2018 aktualisiert von: Roy La Touche Arbizu, Universidad Autonoma de Madrid
The main objective of this study was to compare the activation of the Sympathetic Nervous System in a program that combined Motor Imagery with Action Observation, in contrast to an isolated Motor Imagery program on the one hand in asymptomatic subjects and in the other hand in patients with chronic low back pain.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Motor Imagery (MI) is defined as a dynamic mental process that involves the representation of an action, in an internal way, without its actual motor execution. The Action Observation (AO) evokes an internal, real-time motor simulation of the movements that the observer is perceiving visually. Both mental processes trigger the activation of the neurocognitive mechanisms that underlie the planning and execution of voluntary movements in a manner that resembles how the action is performed in a real manner.

Both observation and imagination share a great number of common mental processes based primarily on sensory perception, and the information stored by memory systems. The activation of the motor command during a mental practice does not induce an active movement probably due to an inhibitory mechanism in the primary motor cortex on the descending corticospinal tract pathways. However, this inhibition is not complete, for it is well known that the training of mental practice involves a component of the autonomic nervous system (ANS).

It has been shown that both MI and AO lead to changes in the ANS that cause excitatory sympathetic responses, although the neurophysiological bases remain uncertain and are still based on hypotheses. The functional relations between both neurocognitive processes and the sympathetic-excitatory nervous system (SNS) could be based on a preparation phase in which, the activation of the SNS, happens to a near effort and, therefore, to a close energy expenditure in physiological processes (i.e., cardiorespiratory adaptationse) which will take place in order to face said metabolic changes produced by the voluntary movement itself. In addition, several hypotheses have been described regarding the notion that the SNS not only has the quantitative objective of providing energy to the muscle effectors, but that it also qualitatively and specifically designs and adapts the parameters on demand in an attempt to save the energy provided for each precise motor execution.

Taking into account that both MI and AO cause sympathetic-excitatory changes that induce an increase in heart rate, blood pressure, respiratory rate, electrodermal activity , our hypothesis is that the combination of MI and AO induces an autonomic sympathetic-excitatory shift greater than MI does in isolation. Therefore, the main objective of this study was to compare the results obtained from intervention groups on the subject of the activation of the SNS in a program that combined MI with AO, in contrast to an isolated MI program on the one hand in asymptomatic subjects and in the other hand in patients with chronic low back pain.. The secondary objective of the present study was to explore whether there is any relationship between the sympathetic-excitatory response and the ability to generate motor imagery, the mental chronometry, and the level of physical activity.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

45

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Madrid, Spanien, 28023
        • CSEU La Salle

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 60 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria asymptomatic subjects:

  • Age between 18 and 60
  • Healthy and with no pain subjects

Inclusion Criteria patients with chronic low back pain:

  • Low back pain for at least the prior 3 months
  • Low back pain of nonspecific nature
  • Age between 18 and 60
  • Low back pain for at least 10 days per month
  • Intensity of pain of between 3 and 10 on the Visual Analogue Scale

Exclusion Criteria asymptomatic subjects:

  • Any cognitive impairment that hindered viewing of audiovisual material.
  • Difficulty understanding or communicating.
  • Presence of systemic pathology, Central Nervous System or rheumatic disease.
  • Inadequate understanding of the Spanish language to follow instructions for measuring and treatment.
  • Collaboration of pregnant women.
  • Underage subjects
  • Subjects with pain at the time of the study.

Exclusion Criteria patients with chronic low back pain:

  • Any cognitive impairment that hindered viewing of audiovisual material.
  • Difficulty understanding or communicating.
  • Presence of systemic pathology, Central Nervous System or rheumatic disease.
  • Inadequate understanding of the Spanish language to follow instructions for measuring and treatment.
  • Collaboration of pregnant women.
  • Underage subjects
  • Having undergone back surgery
  • Specific spinal pathology
  • Recent trauma

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Grundlegende Wissenschaft
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Experimental 1
Motor Imagery
Two consecutive 30 seconds imagery tasks were performed, both based on two movements that are recorded in the Revised Movement Imagery Questionnaire (MIQ-R).
Experimental: Experimental 2
Action Observation
Two consecutive 30 seconds imagery tasks were performed, both based on two movements that are recorded in the Revised Movement Imagery Questionnaire (MIQ-R). Before the subjects performed the mental MI practice, they were presented with a 30 seconds video that displayed the task that they ought to imagine later. A video was played prior to the first practice of imagination and after the second mental practice, a second video was shown.
Kein Eingriff: Kontrollgruppe
Kein Eingriff

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Electrodermal Activity
Zeitfenster: Change in electrodermal activity after 5 minutes post-intervention
Electrodermal Activity will be measured through the use of two electrodes that recorded changes in conductance through the skin located at the back of the dominant hand
Change in electrodermal activity after 5 minutes post-intervention
Respiration Rate
Zeitfenster: Change in respiration rate after 5 minutes post-intervention
Respiration Rate will be measured through a pressure transducer located in the centre of the chest, where it was fixed by a strap
Change in respiration rate after 5 minutes post-intervention
Heart Rate
Zeitfenster: Change in heart rate after 5 minutes post-intervention
Heart Rate will be measured by three electrodes located in the left area of the chest. One of the electrodes was placed in the middle zone while a second electrode was positioned on the lateral side, and a third one on the lower left side, below the first electrode.
Change in heart rate after 5 minutes post-intervention

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Visuelle und kinästhetische motorische Imaginationsfähigkeit
Zeitfenster: Präintervention
Die visuelle und kinästhetische motorische Vorstellungsfähigkeit wird mit dem MIQ-R-Fragebogen gemessen. MIQ-R hat 4 Bewegungen, die in zwei Subskalen wiederholt werden, einer visuellen und einer kinästhetischen. Zusätzlich wird eine Punktzahl zwischen 1 und 7 vergeben, wobei 1 die Schwierigkeit darstellt, sich das motorische Bild vorzustellen oder die zuvor ausgeführte Bewegung zu fühlen, und 7 die maximale Leichtigkeit darstellt. Beim MIQ-R wurde eine Modifikation vorgenommen. Die Items 2 und 5, bei denen ein kleiner Sprung gemacht wird, wurden durch das Stehen auf Zehenspitzen verändert. Die internen Konsistenzen des MIQ-R waren durchweg angemessen, wobei Cronbachs α-Koeffizienten über 0,84 für die Gesamtskala, 0,80 für die de-visuelle Subskala und 0,84 für die kinästhetische Subskala lagen.
Präintervention
Mentale Chronometrie
Zeitfenster: Präintervention
Die Auswertung der mentalen Chronometrie wurde auch verwendet, um die motorische Imaginationsfähigkeit des Subjekts zu messen. Unter Verwendung einer Stoppuhr wurde die Zeit aufgezeichnet, die für die Durchführung jeder MIQ-R-Aufgabe aufgewendet wurde. Die aufgezeichnete Zeit entspricht dem Intervall zwischen dem Befehl zum Starten der Aufgabe durch den Bewerter und der verbalen Antwort zum Abschluss der Aufgabe durch den Probanden. Die mentale Chronometrie ist eine zuverlässige Verhaltensaufgabe, die zuvor verwendet wurde, um ein objektives Maß der MI-Fähigkeit zu sammeln
Präintervention
Der Grad der körperlichen Aktivität
Zeitfenster: Präintervention
Der Grad der körperlichen Aktivität wurde durch den Fragebogen The International Physical Activity Questionnaire objektiviert, der es ermöglicht, die Probanden entsprechend ihres Aktivitätsniveaus, das hoch, mäßig und niedrig oder inaktiv sein kann, in drei Gruppen einzuteilen
Präintervention

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Mitarbeiter

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

30. Januar 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

10. April 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. Juni 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. Juli 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. Juli 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

28. Juli 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

1. März 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

28. Februar 2018

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2 (Andere Kennung: Instituto Cardiovascular de Buenos Aires)

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

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