Maternal Serum Homocysteine Levels and Uterine Artery Pulsatility Indices in Preterm Labor
Maternal Serum Homocysteine Levels and Uterine Artery Pulsatility Index as Predictors of Spontaneous Preterm Labor
Studienübersicht
Status
Status
Bedingungen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Studientyp
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Einschreibung
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Singleton pregnancy
- More than 28 and less than 35 gestational weeks.
- Threatened preterm labor
Exclusion Criteria:
- Medical disorders complicating pregnancy
- Obstetric conditions complicating pregnancy (e.g., placenta previa, multiple gestation,PPROM, ....etc)
- Fetal anomalies or distress
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Anzahl der Gruppen / Kohorten
Kohorten und Interventionen
Gruppe / KohorteGruppe / Kohorte |
Intervention / BehandlungIntervention / Behandlung |
|---|---|
|
Preterm group
included pregnant females delivered prior to completed 37 weeks of gestation.
All participants underwent assessment of uterine artery Doppler indices and maternal serum homocysteine estimation
|
Uterine artery Doppler pulsatility indices
|
|
Term group
Included pregnant females delivered after completed 37 weeks of gestation.
All participants underwent assessment of uterine artery Doppler indices and maternal serum homocysteine estimation
|
Uterine artery Doppler pulsatility indices
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
The accuracy of serum homocysteine levels and uterine artery pulsatility indices (UtA-PI ) for prediction of preterm labor
Zeitfenster: Single measurement at the end of the study ( around 37 gestational weeks)
|
Sensitivity (%), specificity (%), positive predictive value (%), negative predictive value (%), positive likelihood ratio (number), negative likelihood ratio (number), accuracy (%) of serum homocysteine and UtA-PI for prediction of preterm labor
|
Single measurement at the end of the study ( around 37 gestational weeks)
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Gestational age at delivery
Zeitfenster: Single measurement at the end of the study ( around 37 gestational weeks)
|
Gestational age at delivery (Weeks),
|
Single measurement at the end of the study ( around 37 gestational weeks)
|
|
Demographic and clinical characteristics of the study groups
Zeitfenster: Single measurement on the day one of hospital admission between 28-35 gestational weeks
|
Maternal age (year), Body mass index (kilogram per squared meter), Gestational age at admission (Weeks), Maternal serum Homocysteine level ( micromoles/liter), uterine artery pulsatility index ( number)
|
Single measurement on the day one of hospital admission between 28-35 gestational weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Primärer Abschluss
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Zuerst gepostet
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes Update gepostet
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
Andere Studien-ID-Nummern
- 1182015
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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