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A Pilot Study Investigating the Detection of Episodes of Severe Patient-Ventilator Asynchrony

25. Mai 2022 aktualisiert von: Autonomous Healthcare, Inc.

A Pilot Study Investigating the Detection of Episodes of Significant Patient-Ventilator Asynchrony in Mechanically Ventilated Patients

The goal of this study is to determine what percent of severe patient-ventilator asynchrony is detected in mechanically ventilated patients in the adult ICU and to determine delays in detecting those asynchronies by the staff that were correctly identified, and whether asynchrony status recorded during intermittent assessments by respiratory therapists is representative of periods in between such assessments.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

This is a prospective observational study. All decisions about ventilator settings, mode of ventilation, and sedative doses are determined by the critical care team attending to the patient. Patients will be enrolled within 6 hours after intubation and will be studied continuously until extubation. Patients will be monitored for asynchrony using Syncron-E tablets provided by Autonomous Healthcare. However, clinical staff will be blinded to the results of the tablet, and hence, there will be no change to clinical care.

Asynchrony index (which captures the fraction of breaths with asynchrony) will be calculated every minute by the Syncron-E tablet. The assessment of respiratory therapists at the time of ventilator checks will also be recorded including the following information: i) entering/exiting the room , ii) existence of a severe asynchrony episode based on the respiratory therapist's assessment and its type. Clinical staff will record the start of any severe asynchrony episode that they detect. Data related to the administrations of sedatives and anesthetics as well as major interventions (excluding any PHI) will also be recorded.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

30

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Georgia
      • Gainesville, Georgia, Vereinigte Staaten, 30501
        • Rekrutierung
        • Northeast Georgia Medical Center
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Gagan Kumar, MD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Mechanically ventilated in the intensive care unit

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients requiring intensive care unit admission
  • Patients requiring invasive mechanical ventilation expected to last more than 24 hours
  • Patients ventilated on PCV, PSV, VCV, or VC+ ventilation modes

Exclusion Criteria:

  • Any patient not meeting inclusion criteria.
  • Any patient receiving muscle relaxant (paralytics) for more than 24 hours.
  • Any patient receiving inverse ratio ventilation.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Nur Fall
  • Zeitperspektiven: Interessent

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of asynchrony events per minute and the asynchrony index
Zeitfenster: Up to 4 weeks
The endpoints will be calculated starting from the end of each ventilator check (when the respiratory therapist is leaving the room) and cover the time from that time point until 5-minutes prior to the next ventilator check event. The endpoints will also be separately calculated for the 5-minute period immediately preceding the next ventilator check.
Up to 4 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Time difference between when the Syncron-E tablet detects the start of severe asynchrony episodes and when the clinician-detects the start of severe asynchrony episodes
Zeitfenster: Up to 4 weeks
Up to 4 weeks
Number of Syncron-E tablet-detected severe asynchrony episodes that went undetected by clinicians and the number of clinician-detected severe asynchrony episodes undetected by Syncron-E tablet
Zeitfenster: Up to 4 weeks
Up to 4 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

21. Juli 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

30. August 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. September 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. September 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

16. September 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

31. Mai 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. Mai 2022

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • S-101

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

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