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Hepatitis C in Clinically Discordant Hemophilic Siblings

22. September 2016 aktualisiert von: University of North Carolina, Chapel Hill
To define the natural history, immunologic, and genetic factors that influence the clinical outcome of hepatitis C in a cohort of hemophilic siblings.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

BACKGROUND:

The clinical spectrum of hepatitis C is variable and the factors responsible for these divergent outcomes with chronic hepatitis C infection remain unknown. Dr. Fried and his colleagues are studying a cohort of hemophilic siblings infected with hepatitis C to define the natural history, immunologic, and genetic factors that influence its clinical outcome. Patients with hemophilia have a prevalence rate of hepatitis C as high as 90 percent. The sex-linked pattern of inheritance of hemophilia allows them to identify a cohort of siblings both of who have been infected with hepatitis C. Hemophilic siblings are an attractive population to study because: 1) They are all males; 2) Siblings are relatively close in age; 3) The mode of HCV acquisition is identical; 4) The age at acquisition of hepatitis C is similar 5) The date of acquisition can be confidently estimated upon their factor replacement history; 6) Hemophilic sibs share significant amounts of genetic material.

The study is in response to a Request for Applications entitled "Hepatitis C: Natural History, Pathogenesis, Therapy and Prevention" issued by the National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases

DESIGN NARRATIVE:

Hemophilic siblings with hepatitis C undergo a detailed clinical evaluation to stage their liver disease and to identify sibling pairs with clinically and/or histologically discordant levels of disease activity. These siblings pairs are further studied to define antigen recognition patterns of lymphocyte cells including peripheral CD8 plus cytotoxic T lymphocytes (CTL) and CD4 plus cells and determine their functional significance. Using peripheral blood mononuclear cells, CD8 plus cells are assayed for CTL activity against three overlapping vaccinia/hepatitis C virus (HCV) constructs covering the entire HCV genome followed by fine cloning to identify HCV-specific CTL epitopes. Peripheral CD4 plus cells are tested for their ability to proliferate to HCV antigens. Using stimulation index, Drs. Fried and colleagues are quantitating the presence and magnitude of this response. They are also trying to identify immunodominant regions targeted by cytotoxic T cells using HLA class I matched hemophilic siblings. Finally, they are identifying specific host genes that are preferentially expressed or repressed in patients with delayed progression of their HCV disease. They are quantitating the expression of mRNAs encoding host antiviral defense and immunoregulatory elements in peripheral blood mononuclear cells (PBMCs) and liver tissue from sibling pairs that have discordant chronic hepatitis C using mRNA libraries that are screened by high density oligonucleotide arrays. The expression levels of these genes (including, but not limited to, interferon alpha, beta, and gamma; IRF-1 and IRF-2; interferon induced protein kinase; the cellular protein activator of PKR (PACT) RNase L; interferon-inducible RNA-specific adenosine deaminase; a ribonuclease specific for inosine- containing RNA; chemokine receptors CCR1, CCR3, CCR5, and their signal transduction elements; 2'-5'-oligoadenylate synthetase; tumor necrosis factor; FAS receptor; signal transduction components of these antiviral pathways, and both type 1 and 2 cytokines) are correlated with delayed progression and diminished pathogenesis in paired hemophilic siblings.

Studientyp

Beobachtungs

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

Nicht älter als 100 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

No eligibility criteria

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Michael Fried, University of North Carolina

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 1999

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2004

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2004

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

19. Dezember 2000

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. November 2000

Zuerst gepostet (Schätzen)

28. November 2000

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

26. September 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

22. September 2016

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2005

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

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Klinische Studien zur Hämophilie A

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