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Cardiac Arrest Recovery EEG Study (CARES)

28. Januar 2009 aktualisiert von: Infinite Biomedical Technologies

Phase IIB Study of Novel Quantitative Neurodiagnostic Technology in the Early Period After Cardiac Arrest

The purpose of the study is to collect EEG's as close to the cardiac arrest as possible using a standard hospital EEG machine and an investigational EEG device to help determine the neurological status of the cardiac arrest patient and to help decide on possible treatment and chance of recovery. The investigational EEG machine will be simple to operate as well as easy to interpret for the clinician and the nurses. It is not to replace the electrophysiologist interpretation but to determine ealy on if further evaluation and treatment can help the patient.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Detaillierte Beschreibung

Cardiac arrest claims over 450,000 lives per year in the United States alone. There is a high incidence of neurological complications amongst survivors, and these represent the leading cause of morbidity.

Over the past several years, the care of these patients has been improved via the introduction of new systemic as well as neurospecific therapies. Speed of institution of therapy appears to be an important factor affecting efficacy. Yet, in the crucial initial hours to days post-arrest, assessment of neurological status in these patients is essentially non-existent.

Thus, there is a need for an objective validated tool to assess prognosis and to track neurological status in the early recovery period. In response to this need, we have developed an EEG based Cortical Health Index (CHI). This EEG-based index incorporates multiple weighted parameters derived from 2 channels (4 scalp electrodes + 1 ground electrode) which are related to neurologic functional recovery. The strength and uniqueness of this approach results from consideration of both the temporal as well as the spectral domains of EEG. Our Phase II results demonstrate that CHI measured within the first 6-hours post-arrest resuscitation is strongly correlated with clinical outcome at hospital discharge in a 30-patient cardiac arrest study. Together with our industry collaborator, we now propose to pursue regulatory approval of the CHI Monitor. Our plan involves a prospective clinical trial involving 4 centers and 100 patients (64 Cardiac Arrest Patients and 36 patients undergoing ICD placement as controls). We will test the ability of CHI to: 1) provide early prediction of subsequent neurological functional outcome of cardiac arrest patients, and 2) provide real-time tracking of brain injury and response to therapy. Successful completion of this project is defined by FDA clearance of the CHI Monitor.

It is our goal that the CHI Monitor will identify patients who could benefit from aggressive intervention, and then track the response to the therapy. Providing this information to the treating physician in the immediate post-resuscitation period represents a major change in care delivery for the cardiac arrest survivor.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

100

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Maryland
      • Baltimore, Maryland, Vereinigte Staaten, 21224
        • Rekrutierung
        • Johns Hopkins Bayview Medical Center
        • Hauptermittler:
          • Romergryko Geocadin, MD
      • Baltimore, Maryland, Vereinigte Staaten, 21187
        • Rekrutierung
        • Johns Hopkins Hospital
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Romergryko Geocadin, MD
    • Virginia
      • Richmond, Virginia, Vereinigte Staaten, 23298
        • Noch keine Rekrutierung
        • Virginia Commonwealth University
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Mary Ann Peberdy, MD
    • Wisconsin
      • Milwaukee, Wisconsin, Vereinigte Staaten, 53226
        • Rekrutierung
        • Medical College of Wisconsin at Froedtert Memorial Luthern Hospital Clinics - Neurology
        • Kontakt:
          • Michel Torbey, MD,MPH
          • Telefonnummer: 414-805-5343
          • E-Mail: mtorbey@mcw.edu
        • Hauptermittler:
          • Michel Torbey, MD, MPH

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients admitted to the hospital after out-of-hospital Cardiac arrest or for an ICD placement

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Cardiac Arrest:

  • Patients 18 years and older:

    1. with cardiac arrest in the hospital and successfully resuscitated, or
    2. with cardiac arrest out of the hospital and successfully resuscitated

ICD patients:

  • Patients 18 years and older:

    1. Who are undergoing elective procedure in the electrophysiology laboratory for placement of a cardiac defibrillator and who will most likely undergo induction of ventricular arrhythmia as part of the procedure

Exclusion Criteria:

Cardiac Arrest:

  1. Cardiac arrest and a known pre-existing cerebral pathology such as brain tumor, cerebral hemorrhage, encephalitis or immediately post-op neurosurgery.
  2. CNS infection
  3. Skull defects and scalp diseases that are not amenable to standard EEG testing

ICD patients:

  1. Known pre-existing cerebral pathology such as brain tumor, cerebral hemorrhage, encephalitis or immediately post-op neurosurgery.
  2. CNS infection
  3. Skull defects and scalp diseases that are not amenable to standard EEG testing

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Neil S Rothman, PhD, Infinite Biomedical Technologies - Study Sponsor
  • Hauptermittler: Romergryko Geocadin, MD, Johns Hopkins University
  • Hauptermittler: Michel Torbey, MD, MPH, Medical College of Wisconsin
  • Hauptermittler: Mary Ann Peberdy, MD, Virginia Commonwealth University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2007

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2009

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. Juni 2007

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. Juni 2007

Zuerst gepostet (Schätzen)

7. Juni 2007

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

29. Januar 2009

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

28. Januar 2009

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2009

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • R44HL070129 (US NIH Stipendium/Vertrag)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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