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Warfarin and Coronary Calcification Project (WACC)

23. August 2012 aktualisiert von: Todd C. Villines, Walter Reed Army Medical Center
The purpose of the study is to assess whether the use of warfarin, a commonly used anticoagulation drug, is associated with increased amounts of coronary artery calcification. Studies in animals and preliminary but small retrospective studies in humans have suggested a possible link to increased tissue calcification with use of this drug. The researchers will investigate this by assessing the amount of calcification seen in the coronary arteries using a specialized computed tomography (CT) scan (electron-beam CT) and assessing to see if the amount is influenced by the amount of time a patient has been taking warfarin. The researchers will exclude patients with known coronary artery disease, chronic kidney disease or hyperparathyroidism.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

70

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • District of Columbia
      • Washington, District of Columbia, Vereinigte Staaten, 20307
        • Walter Reed Army Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients without known coronary heart disease, disorders of calcium metabolism or chronic kidney disease aged > 18 years who are referred to take or currently taking warfarin and are followed in the Anticoagulation Management Clinic at Walter Reed Army Medical Center (WRAMC).

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age 18 years of age or older
  • Patients referred to begin or already treated with warfarin anticoagulation therapy.

Exclusion Criteria:

  • Known prior myocardial infarction or coronary heart disease
  • History of advanced chronic kidney disease manifested by serum creatinine>2 or calculated glomerular filtration rate (GFR)<30
  • History of hyperparathyroidism
  • Current hypercalcemia
  • Current hyperphosphatemia
  • Uncertain duration of warfarin therapy
  • Lack of records documenting international normalized ratio (INR) during therapy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
1
Warfarin use < 6 months
2
Warfarin use 6-24 months
3
Warfarin use >24 months

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Coronary Calcification (Presence and Degree as Measured by Agatston Score) Attributed to Duration of Warfarin Use in Months After Controlling for Standard Cardiovascular Risk Factors to Include the Framingham Risk Score
Zeitfenster: EBCT scan is done at time of enrollment of patient into 1 of 3 groups based on warfarin use duration: <6 months; 6-24 months; >24 mos.
The Agatston score is calculated using a non-contrast computed tomography (CT) scan to measure for the presence and severity of coronary artery disease through identification of calcification in the coronary arteries. Scores can range from 0 to several thousands. The measure is without units. Score categories are as follows: 0 = no coronary disease; 1-100 = low amount of coronary artery disease; 101-400 = moderately elevated score / moderate coronary artery disease; 401-1000 = severely elevated score; >1000 very severely elevated score. Higher Agatston scores corelate with more coronary artery disease and predict a higher risk of coronary heart disease events and mortality.
EBCT scan is done at time of enrollment of patient into 1 of 3 groups based on warfarin use duration: <6 months; 6-24 months; >24 mos.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
International Normalized Ratio
Zeitfenster: EBCT scan is done at time of enrollment of patient into 1 of 3 groups based on warfarin use duration: <6 months; 6-24 months; >24 mos.
The International Normalized Ratio (INR) is a standardized lab value that measures the intensity of anticogulation using warfarin. It is used to monitor patients taking warfarin.
EBCT scan is done at time of enrollment of patient into 1 of 3 groups based on warfarin use duration: <6 months; 6-24 months; >24 mos.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2004

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2010

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2010

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. März 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. März 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

25. März 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

24. August 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. August 2012

Zuletzt verifiziert

1. August 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • WU# 04-12020

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