Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

HIV Cohort Study At Johns Hopkins University, University of North Carolina at Chapel Hill and Vanderbilt University

14. März 2014 aktualisiert von: ViiV Healthcare

Clinical Adverse Events In HIV-Infected Patients

Human Immunodeficiency Virus (HIV) infected patients in the HIV registries of Johns Hopkins University, University of North Carolina and Vanderbilt University will be followed in the routine clinical care to estimate the rates of prespecified clinical events in this population.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

All patients identified in the HIV registries will be included without any sampling

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

8202

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

HIV infected patients seeking treatment at Johns Hopkins University, Vanderbilt University and University of North Carolina at Chapel Hill

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • HIV infection.

Exclusion Criteria:

  • None.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
HIV infected cohort
HIV infected patients in the HIV cohorts at the three participating hospitals

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence Rate of Malignancies
Zeitfenster: Up to Week 626
Incidence rate of malignancies was calculated as the number of events divided by person-time. Only the first diagnosis of each event per participant was included. Person-time was calculated as the sum of all time contributed by each individual from the date of HIV care initiation at that institution or January 1, 2000 if in care prior to this date. Malignancies included acquired immunodeficiency syndrome (AIDS)-defining malignancies and non-AIDS defining malignancies. AIDS-defining malignancies included invasive cervical cancer, non-Hodgkin's lymphoma and kaposis sarcoma; non-AIDS defining malignancies included but not limited to Hodgkin's disease, lung cancer, liver cancer, anal cancer, melanoma of the skin, leukemia, renal cancer, and prostate cancer. Overall data for non-AIDS defining malignancies and individual data for AIDS-defining malignancies was reported. Incidence rate was computed as the number of events per 100 person-years.
Up to Week 626
Incidence Rate of Acquired Immunodeficiency Syndrome (AIDS)-Defining Opportunistic Infections
Zeitfenster: Up to Week 626
Incidence rate of AIDS-defining opportunistic infections was calculated as the number of events divided by person-time. Only the first diagnosis of each event per participant was included. Person-time was calculated as the sum of all time contributed by each individual from the date of HIV care initiation at that institution or January 1, 2000 if in care prior to this date. Opportunistic infections were those that occurred on immune-compromised participants. AIDS-defining infections included: esophageal candidiasis; pneumocystes jiroveci; non-tuberculous mycobacterium infection; AIDS dementia complex; disseminated cryptococcosis; cytomegalovirus (all sites); wasting syndrome; toxoplasmosis; cytomegalovirus retinitis; mycobacterium tuberculosis; Progressive (Prog.) multifocal leukoencephalopathy; histoplasmosis; cryptosporidiosis; recurrent pneumonia; herpes simplex infection; extra-pulmonary coccidioidomycosis; salmonella septicemia; isosporiasis.
Up to Week 626
Incidence Rate of Myocardial Infarction
Zeitfenster: Up to Week 626
Incidence rate of myocardial infarction (MI) was calculated as the number of events divided by person-time. Only first diagnosis of the event per participant was included. Person-time was calculated as the sum of all time contributed by each individual from the date of HIV care initiation at that institution or January 1, 2000 if in care prior to this date.
Up to Week 626
Incidence Rate of Liver Failure
Zeitfenster: Up to Week 626
Incidence rate of liver failure was calculated as the number of events divided by person-time. Only first diagnosis of the event per participant was included. Person-time was calculated as the sum of all time contributed by each individual from the date of HIV care initiation at that institution or January 1, 2000 if in care prior to this date.
Up to Week 626
Incidence Rate of Viral Encephalitis
Zeitfenster: Up to Week 626
Incidence rate of viral encephalitis was calculated as the number of events divided by person-time. Only first diagnosis of the event per participant was included. Person-time was calculated as the sum of all time contributed by each individual from the date of HIV care initiation at that institution or January 1, 2000 if in care prior to this date. Viral encephalitis was defined as inflammation of the brain due to virus.
Up to Week 626

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence Rate of Rhabdomyolysis
Zeitfenster: Up to Week 626
Incidence rate of rhabdomyolysis was calculated as the number of events divided by person-time. Only first diagnosis of the event per participant was included. Person-time was calculated as the sum of all time contributed by each individual from the date of HIV care initiation at that institution or January 1, 2000 if in care prior to this date. Rhabdomyolysis was a condition of muscle fibers breakdown.
Up to Week 626
Incidence Rate of Death
Zeitfenster: Up to Week 626
Incidence rate of death was calculated as the number of events divided by person-time. Person-time was calculated as the sum of all time contributed by each individual from the date of HIV care initiation at that institution or January 1, 2000 if in care prior to this date. All-cause mortality was used for the analyses.
Up to Week 626

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. März 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. April 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. April 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

21. April 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. März 2014

Zuletzt verifiziert

1. März 2014

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • A4001106

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur HIV

3
Abonnieren