- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01905488
Perioperative Changes of Cognitive Function According to Jugular Vein Insufficiency in Robot-assisted Prostatectomy
18. Juli 2013 aktualisiert von: Yonsei University
Internal jugular vein (IJV) is the main pathway of cerebral venous drainage and it has valve system to prevent retrograde blood flow to the brain.
Anatomical studies revealed that bicuspid or tricuspid valves were located in both jugular veins 2 cm above the subclavia-jugulars bifurcation and 7-18% of the valves were incompetent.
IJVV incompetence (IJVVI) may result in retrograde flow which leads to brain congestion and increase of intracranial pressure, which can cause brain dysfunctions in some patients.
IJVVI has been reported to be associated with transient global amnesia (TGA), cough syncope, exertional headache, transient ischemic attack, and air embolism.
Demographic data are associated with the development of IJVVI.
Akkawi et al. demonstrated that old age over 50 years and male gender are the risk factors for IJVVI.
A few physiologic conditions are related with IJVVI including elevated intra-thoracic and intra-abdominal pressure, and pulmonary hypertension.
Robot assisted laparoscopic prostatectomy (RLP) is one of the most common robotic surgery because of its significant benefits such as smaller incision, less severe postoperative pain, less intraoperative bleeding, and shorter hospital stay compared to traditional radical prostatectomy.
The patients undergoing RLP are mostly over 60 years old, have neurologic, cardiac and pulmonary comorbidities.
For RLP, patients are in Trendelenburg position most of the time during surgery, which could cause increases in intra-abdominal and intrathoracic pressure.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
50
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Seoul, Korea, Republik von, 120-752
- Department of Anesthesiology and Pain Medicine, Anesthesia and Pain Research Institute, Yonsei University College of Medicine
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
56 Jahre bis 78 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Männlich
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Patients who were over 50 years old with ASA class I or II, scheduled for robot-assisted laparoscopic prostatectomy
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- over 50 years old
- ASA class I or II
- Scheduled for robot assisted laparoscopic prostatectomy
Exclusion Criteria:
- previous neurologic deficit
- history of psychiatric disease, alcoholism or other drug dependency
- Serious hearing or visual impairment or any other comorbidities which would preclude neuropsychological tests
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
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Group N
patients who didn't show internal jugula vein valve incompetency (IJVVI)
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Group PT
patients who showed IJVVI after pneumoperitoneum or Trendelenburg position
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Group S
patients who showed IJVVI in supine position
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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Change of neurocognitive function from baseline at 2 days after surgery
Zeitfenster: 2 days after surgery
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Six neurocognitive function tests( 1. Mini-Mental State Examination 2. Auditory Verbal Learning Test 3. Digit Symbol Substitution Test 4. Color Word Stroop Test 5. Digit Span Test 6. Grooved Pegboard Test ) were performed 1 day before surgery as a baseline, then 2 days after surgery as primary outcome parameters.
The values between 2 observations were compared to evaluated th neurocognitive dysfunction between groups separated by the presence of IJVVI.
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2 days after surgery
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Akkawi NM, Agosti C, Borroni B, Rozzini L, Magoni M, Vignolo LA, Padovani A. Jugular valve incompetence: a study using air contrast ultrasonography on a general population. J Ultrasound Med. 2002 Jul;21(7):747-51. doi: 10.7863/jum.2002.21.7.747.
- Silva MA, Deen KI, Fernando DJ, Sheriffdeen AH. The internal jugular vein valve may have a significant role in the prevention of venous reflux: evidence from live and cadaveric human subjects. Clin Physiol Funct Imaging. 2002 May;22(3):202-5. doi: 10.1046/j.1475-097x.2002.00418.x.
- Dresser LP, McKinney WM. Anatomic and pathophysiologic studies of the human internal jugular valve. Am J Surg. 1987 Aug;154(2):220-4. doi: 10.1016/0002-9610(87)90185-1.
- Sander D, Winbeck K, Etgen T, Knapp R, Klingelhofer J, Conrad B. Disturbance of venous flow patterns in patients with transient global amnesia. Lancet. 2000 Dec 9;356(9246):1982-4. doi: 10.1016/S0140-6736(00)03313-4.
- Nedelmann M, Eicke BM, Dieterich M. Increased incidence of jugular valve insufficiency in patients with transient global amnesia. J Neurol. 2005 Dec;252(12):1482-6. doi: 10.1007/s00415-005-0894-9. Epub 2005 Jul 7.
- Maalikjy Akkawi N, Agosti C, Anzola GP, Borroni B, Magoni M, Pezzini A, Rozzini L, Vignolo LA, Padovani A. Transient global amnesia: a clinical and sonographic study. Eur Neurol. 2003;49(2):67-71. doi: 10.1159/000068501.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Mai 2009
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. November 2009
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. November 2009
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
16. Juli 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
18. Juli 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
23. Juli 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
23. Juli 2013
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
18. Juli 2013
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2013
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 4-2009-0056
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