- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01985048
Cardiometabolic Risk in Cardiac Rehab
12. Februar 2015 aktualisiert von: Health Diagnostic Laboratory, Inc.
Cardiometabolic Risk in the Setting of Cardiac Rehabilitation
Primary Objectives:
- To characterize cardiometabolic risk factor profiles of patients entering cardiac rehab using traditional approaches (eg LDL-C) as well as a more comprehensive panel of cardiovascular and metabolic biomarkers. It is hypothesized that the comprehensive panel will identify further increased risk that would not have been detected using only traditional approaches. Specifically, it is hypothesized that a greater percentage of the cohort will be identified with "high risk" levels of LDL-P (>1100 nmol/L) and/or apoB (>80 mg/dL) than of LDL-C (>100 mg/dL). It is further hypothesized that the prevalence of elevated Lp(a) and elevated levels of inflammatory and insulin resistance markers will be higher in this cohort when compared to population norms (HDL, inc reference data).
- To assess improvements in laboratory and lifestyle risk factors and rate of goal attainment at completion of rehab (eg 3 months). This objective is primarily descriptive, and improvements in traditional risk factors (eg LDL-C) will be compared to existing published data. Improvements in non-traditional risk factors (eg LDL-P, insulin resistance markers) in a cardiac rehab population have not been extensively investigated.
- To determine which attributes at baseline best predicted recurrent events and re-hospitalizations assessed one year later.
Secondary/Developmental Objective:
- To inform and guide development of a subsequent study protocol designed to compare outcomes associated with biomarker-guided personalized treatment plans vs. standard of care in the cardiac rehab setting.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
This pilot study will characterize risk factors of patients as they enter cardiac rehab, track how comprehensive biomarker profiles change during the normal course of rehab, and associate biomarkers at baseline with MACE outcomes assessed one year later.
Blood draws, vitals, and patient medical histories will be collected as subjects enter rehab and at the end of the rehab program.
Major adverse cardiac events will be assessed via phone interview at 12 months.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
500
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Pennsylvania
-
Camp Hill, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 17011
- Holy Spirit Hospital and Health Center
-
Ephrata, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 17522
- Ephrata Community Hospital
-
Lancaster, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 17604
- Lancaster Heart & Vascular Institution, Cardiac Rehab
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Representative of the ethnic population of the areas served by the respective study sites.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Known CAD/ IHD
Eligibility for cardiac rehab following an acute coronary event; either:
- ST elevation myocardial infarction
- Non ST elevation myocardial infarction
- Angina
- CABG
Exclusion Criteria:
- Younger than 18 years old
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Cardiometabolic biomarker risk factor
Zeitfenster: Change from Baseline at 3 months
|
Change from Baseline at 3 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Major adverse cardiovascular events
Zeitfenster: one year
|
one year
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Roddy P Canosa, DO, FACC
- Hauptermittler: Tina Davis, CRNP
- Hauptermittler: James C. Lightfoot, M.D.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Goel K, Lennon RJ, Tilbury RT, Squires RW, Thomas RJ. Impact of cardiac rehabilitation on mortality and cardiovascular events after percutaneous coronary intervention in the community. Circulation. 2011 May 31;123(21):2344-52. doi: 10.1161/CIRCULATIONAHA.110.983536. Epub 2011 May 16.
- Suaya JA, Stason WB, Ades PA, Normand SL, Shepard DS. Cardiac rehabilitation and survival in older coronary patients. J Am Coll Cardiol. 2009 Jun 30;54(1):25-33. doi: 10.1016/j.jacc.2009.01.078.
- Hammill BG, Curtis LH, Schulman KA, Whellan DJ. Relationship between cardiac rehabilitation and long-term risks of death and myocardial infarction among elderly Medicare beneficiaries. Circulation. 2010 Jan 5;121(1):63-70. doi: 10.1161/CIRCULATIONAHA.109.876383. Epub 2009 Dec 21.
- Ghashghaei FE, Sadeghi M, Mostafavi S, Heidari H, Sarrafzadegan N. The effect of the cardiac rehabilitation program on obese and non-obese females with coronary heart disease. Adv Biomed Res. 2012;1:17. doi: 10.4103/2277-9175.96077. Epub 2012 May 11.
- Kubilius R, Jasiukeviciene L, Grizas V, Kubiliene L, Jakubseviciene E, Vasiliauskas D. The impact of complex cardiac rehabilitation on manifestation of risk factors in patients with coronary heart disease. Medicina (Kaunas). 2012;48(3):166-73.
- Martin SS, Gosch K, Kulkarni KR, Spertus JA, Mathews R, Ho PM, Maddox TM, Newby LK, Alexander KP, Wang TY. Modifiable factors associated with failure to attain low-density lipoprotein cholesterol goal at 6 months after acute myocardial infarction. Am Heart J. 2013 Jan;165(1):26-33.e3. doi: 10.1016/j.ahj.2012.10.005. Epub 2012 Nov 17.
- Gitt A, Jannowitz C, Karoff M, Karmann B, Horack M, Voller H. Treatment patterns and risk factor control in patients with and without metabolic syndrome in cardiac rehabilitation. Vasc Health Risk Manag. 2012;8:265-74. doi: 10.2147/VHRM.S28949. Epub 2012 Apr 24.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Oktober 2013
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. März 2015
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. März 2015
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
5. November 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
8. November 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
15. November 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
13. Februar 2015
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
12. Februar 2015
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2015
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- R2013-3102
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