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Alzheimer's Prevention Through Exercise (APEx)

8. Juli 2020 aktualisiert von: University of Kansas Medical Center

Effect of Aerobic Exercise on Pathophysiology of PreClinical Alzheimer's Disease

The purpose of this study is to learn about the possible benefits of aerobic exercise in controlling or reducing the amount of amyloid present in the brain, reducing changes in brain structure that may lead to Alzheimer's Disease (AD), and increasing cognitive ability in individuals that have amyloid deposits and are at risk to develop AD.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

117

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Kansas
      • Kansas City, Kansas, Vereinigte Staaten, 66160
        • University of Kansas Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

65 Jahre und älter (Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Clinical Dementia Rating 0 (nondemented)
  • Age 65 or older
  • Florbetapir PET evidence of cerebral amyloidosis
  • Sedentary or underactive by the Telephone Assessment of Physical Activity
  • Stable doses of medications for 30 days.
  • Clinician judgment regarding subject's health status and likelihood to successfully complete the 1-year exercise intervention

Exclusion Criteria:

  • Clinically significant major psychiatric disorder (e.g., Major Depressive Disorder) according to standard criteria or significant psychiatric symptoms that could impair the completion of the study
  • Clinically-significant systemic illness that may affect safety or completion of the study
  • History of clinically-evident stroke
  • Clinically-significant infection within the last 30 days
  • Active cardiac condition (e.g. angina, myocardial infarction, atrial fibrillation) or pulmonary condition in the past 2 years that, in the investigator's opinion, could pose a safety risk to the participant-unless cleared for exercise by the participant's primary care physician or cardiologist.
  • Uncontrolled hypertension within the last 6 months
  • History of cancer in the last 5 years (except non-metastatic basal or squamous cell carcinoma)
  • History of drug or alcohol abuse as defined by DSM-IV criteria within the last 2 years
  • Insulin-dependent diabetes mellitus
  • Significant pain or musculoskeletal disorder prohibiting participation in an exercise program
  • Unwillingness to undergo or contraindication to brain MRI scan.
  • History within the last 5 years of primary or recurrent malignant disease with the exception of resected localized cutaneous squamous cell carcinoma, basal cell carcinoma, cervical carcinoma, or prostate cancer.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Aerobic Exercise Group
Exercise 150 minutes per week (over 3 to 5 days) for 52 weeks
Aerobic group participants will engage in 150 minutes of aerobic exercise over 4-5 days per week for 52 weeks
Sonstiges: Control Group
Standard of Care exercise recommendations
Control group participants will be provided educational materials on starting an exercise program, but will receive no formal support for their exercise program.
Andere Namen:
  • Standard of Care for exercise recommendations

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Amyloid Burden
Zeitfenster: Baseline to 52 weeks
Amyloid burden measure is mean Florbetapir cortical-to-cerebellar uptake ratio averaged across 6 regions of interest (frontal, temporal, parietal, anterior cingulate, posterior cingulate, and precuneus). Higher numbers mean more amyloid accumulation. There is no defined maximum value. Zero is the theoretical minimum value.
Baseline to 52 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Whole Brain Volume
Zeitfenster: Baseline to 52 weeks
Whole brain volume in mL define by Freesurfer analysis. Higher numbers indicate greater brain volume. There is no defined maximum. Zero is the theoretical minimum.
Baseline to 52 weeks
Executive Function
Zeitfenster: Baseline to Week 52
Executive Function ability to be measured using confirmatory factor analysis (CFA). CFA aggregates scores from across multiple subtests. Values are standard deviations centered on a pooled baseline (all participant scores at baseline). Higher values mean improvement over baseline testing. Lower scores (including negative) mean worse performance after baseline testing. There is no minimum or maximum score.
Baseline to Week 52

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jeffrey Burns, MD, University of Kansas Medical Center

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. November 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. November 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

4. Dezember 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

28. Juli 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Juli 2020

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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