- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02031406
Impact of Pharmacist Post-discharge Phone Calls on Hospital Readmission and Patient Medication Literacy and Adherence
A significant portion of avoidable healthcare expenditures has been attributed to preventable hospital readmissions; thus, reducing hospital readmission rates has become a national healthcare agenda item. Despite much study of this topic, efforts to date have not been especially fruitful in either predicting which patients will require hospital readmission. Preventing readmissions has been even more difficult.
We recently examined a pharmacist intervention that assessed patients' medication literacy and adherence at hospital admission. In this retrospective data, low medication adherence levels were predictive of hospital readmission. There was a non-significant trend between low medication literacy and increased hospital readmissions.
We have now decided to prospectively study this intervention. Prospective study will allow for several improvements on our prior work.
- We have consulted the literature to more carefully examine existing instruments to measure medication adherence and literacy. Based on this review, and based on our prior results, we have made adjustments to these instruments which should improve reliability, validity, and granularity.
- In our retrospective work, our intervention of pharmacist counseling was not randomized. Although there were large differences in readmission rates between the patients selected to receive counseling and those who were not thought to require it, there may have been unmeasured confounding variables. Randomizing this intervention will greatly enhance the likelihood that we are comparing two similar groups of patients.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
California
-
Los Angeles, California, Vereinigte Staaten, 91604
- Cedars-Sinai Medical Center
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
≥10 chronic prescription medications On anticoagulants Diagnosis of CHF, AMI On narrow therapeutic index drugs E.g. valproic acid, phenytoin, lithium, digoxin History of transplant AND not admitted by transplant team
Exclusion Criteria:
Trauma patients Pediatric patients History of transplant and admitted to the transplant team Patients admitted from or discharged to a SNF or hospice Non-English speaking patients
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Versorgungsforschung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Kein Eingriff: Usual care
No extra post-discharge pharmacist counseling is explicitly provided to patients, although some patients may receive it depending on their care setting
|
|
Experimental: Post-discharge pharmacist counseling
Patients will receive post-discharge telephonic pharmacist counseling at around 72 hours after hospital discharge.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Wiederaufnahmen
Zeitfenster: 30 Tage
|
30 Tage
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Medication Adherence
Zeitfenster: 30 days after discharge
|
Using the Morisky Medication Adherence Scale
|
30 days after discharge
|
Medication Literacy
Zeitfenster: 30 days
|
Using a novel measure of medication literacy
|
30 days
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Josh Pevnick, MD, MSHS, Cedars-Sinai Medical Center
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- KL2TR000122-00034358
- KL2TR000122 (NIH)
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .