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Effect of Volume and Type of Fluid on Postoperative Incidence of Respiratory Complications and Outcome (CRC-Study)

19. August 2015 aktualisiert von: Matthias Eikermann, Massachusetts General Hospital

Intraoperative intravenous fluid management practice varies greatly between anesthesiologists. Postoperative fluid based weight gain is associated with major morbidity. Postoperative respiratory complications are associated with increased morbidity, mortality and hospital costs. The literature shows conflicting data regarding intraoperative fluid resuscitation volume. No large-scale studies have focused on intraoperative fluid management and postoperative respiratory dysfunction.

Hypotheses:

Primary - Liberal intraoperative fluid resuscitation is associated with an increased risk of 30 day mortality Secondary - Liberal intraoperative fluid resuscitation is associated with increased likelihood of postoperative respiratory failure, pulmonary edema, reintubation, atelectasis, acute kidney injury and peri-extubation oxygen desaturation.

Studienübersicht

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

104000

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02114
        • Massachusetts General Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

All surgical patients aged 18 upwards receiving general anesthesia at Massachusetts General Hospital between January 2007 and November 2012

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Ages 18 upwards
  • Tracheally intubated at the beginning of the procedure and extubated at the end of the procedure

Exclusion Criteria:

  • Cases where the subject had additional surgeries within the previous four weeks
  • Ages under 18

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Mortality
Zeitfenster: within 30 days after surgery
Mortality within 30 days of surgery
within 30 days after surgery

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Postoperative pulmonary complications
Zeitfenster: 3 days after surgery
The incidence of a diagnosis of pneumonia, respiratory failure, atelectasis or pulmonary edema within 3 days after extubation in the operating room. Cases where these diagnoses were present on the day before surgery were not counted.
3 days after surgery
Acute Kidney Injury
Zeitfenster: within 48 hours of surgery
A Creatinine increase of >0.3mg/dl or 50% from baseline (Creatinine value closest recorded to surgery but within 30 days of surgery) to maximum value measured within 48 hours postoperatively or an ICD-9 diagnosis of AKI within 7 days of surgery but not within 30 days prior to surgery
within 48 hours of surgery
Post-extubation oxygen desaturation
Zeitfenster: within the first 10 minutes after extubation
One or more minutes with a blood oxygen saturation below 90% during the first ten minutes after extubation
within the first 10 minutes after extubation

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Matthias J Eikermann, M.D., Ph.D., Massachusetts General Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. April 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

2. April 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

7. April 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

21. August 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. August 2015

Zuletzt verifiziert

1. August 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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