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Clinical Trial in Patients With Hypertension and Left Ventricular Dysfunction

28. April 2017 aktualisiert von: Elpen Pharmaceutical Co. Inc.

Observational Clinical Trial to Assess Irbesartan Alone or in Combination With Amlodipine and Carvedilol Effectiveness in Patients With Hypertension and Left Ventricular Dysfunction

Arterial hypertension causes adverse effects on the entire cardiovascular system, with effects centrally such as diastolic dysfunction and structural changes of the left ventricle and, peripherally such as endothelial dysfunction and increased thickness of the vessels.

Co-existing diseases, such as diabetes mellitus, renal dysfunction, sleep apnea, etc. further aggravate the prognosis of these patients.

In addition the rate of patients aged > 65 years suffering from un-diagnosed or diagnosed arterial hypertension was 78% for women and 64% for male patients. This population consists from elderly or very elderly patients (over 65 and 80 years respectively) who exhibit more comorbidities and probably less compliance with antihypertensive therapy. Finally, at every age the disease and its effects can affect the quality of life of patients.

The main purpose of this study is to investigate the efficacy of antihypertensive therapy (irbesartan alone or in combination with amplodipine and carvedilol) on the cardiovascular system (diastolic left ventricular function, the function of the endothelium (FMD) and the thickness of the common carotid artery).

The secondary objective of the study is to monitor the quality of life (Quality of Life - QoL) of patients.

Additionally the investigators will seek the correlation of results with co-morbidities, compliance, and patient age.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The scope of this entire study is to examine the patients as follows::

Complete Echocardiographic Study including the index of left ventricular mass and relative wall thickness (RWT), measurement acquired from left parasternal longitudinal axis.

Further assessment will be diastolic function and filling pressures of the left ventricle using all indices of diastolic function that can be applied in patients with preserved ejection fraction according to the relevant guidelines of the European Society of Cardiology .

This will include the tissue velocities of the mitral annulus (lateral, septal and average) and the ratio of early diastolic transmitral speed to early diastolic mitral annulus velocity.

The flow of the right upper pulmonary vein , will be recorded during the reverse wave. The flow in pulmonary veins (average of 3 different measurements) will be recorded additionally. The transmitral A wave duration will also be measured, with the Pulsed Doppler sample volume placed at the level of the mitral annulus (average of 3 different measures). The time difference between the Ar-A (reverse pulmonary venous - transmitral flow A wave) will be calculated .

The percentage change of E/A ratio with Valsalva will only be calculated in those patients who perform a substantial Valsalva manoeuvre, as an absolute decrease of E wave at least 20 cm / s.

Left atrial volume index (LAVI) and right ventricular systolic pressure (RVSP) will also be estimated.

Besides left ventricular diastolic function and filling pressures, investigators will also estimate the diameter of the ascending aorta and aortic arch (absolute values and indexed for body surface area).

The study of the endothelial function will be done by the method of flow-mediated dilatation of the right brachial artery by estimating the FMD.

Intima-media thickness of common carotic arteries will also be performed.

Quality of life and level of emotional stress- depression will be assessed with the use of specific questionnaires (EQ-5D questionnaires, Short Form 36 health survey questionnaire (SF-36), Beck Depression Inventory (BDI)).

Patient compliance with antihypertensive treatment will be assessed with the following questionnaires : Brief Medication Questionnaire 1 (BDQ1), Morisky 8-item Medication Adherence Questionnaire.

Additional evaluations will assess co-morbidities in each patient, taking a detailed medical history during the initial diagnostic examination (obstructive sleep apnea , diabetes and glycosylated hemoglobin calculation HbA1 , renal impairment by calculating creatinine clearance , etc.)

After 'three months' follow-up investigators will evaluate the efficacy of therapy in the regulation of hypertension for all patients. Baseline evaluations will be repeated at three months

  • complete echocardiographic assessment
  • diastolic left ventricular dysfunction
  • patients compliance with treatment. Investigators will seek correlations with co-morbidities and patient's age.
  • diastolic left ventricular dysfunction
  • RWT,
  • Left ventricular mass index,
  • LAVI, RVSP,
  • Ascending Aorta,
  • Aortic Arch,
  • FMD,
  • IMT,
  • QoL,
  • emotional stress,
  • compliance between the two groups, and will seek correlations with co-morbidities and patient age.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

100

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Athens, Griechenland, 10682
        • Georgios Gennimatas General State Hospital
    • Holargos
      • Athens, Holargos, Griechenland, 11527
        • Georgios Gennimatas General State Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

The study will recruit 100 patients with hypertension.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age > 18 years
  • Men and Women
  • Patients with hypertension
  • Patients with preserved left ventricular ejection fraction
  • Patients on monotherapy with irbesartan
  • Patients who have not achieved the therapeutic target regulating AP.

Exclusion Criteria:

  • Patients with systolic left ventricular dysfunction
  • Patients with with severe mitral or aortic valve disease
  • Patients with acute coronary or acute aortic syndrome
  • Patients with febrile infectious disease

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Sonstiges
  • Zeitperspektiven: Interessent

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Irbesartan
Patients on irbesartan treatment

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Blood pressure measurement
Zeitfenster: 3 months
Irbesartan effectiveness in diastolic left ventricular function, the function of the endothelium (FMD) and the thickness of the common carotid artery (IMT).
3 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Quality of Life questionnaire rating
Zeitfenster: 3 months
Irbesartan effectiveness in hypertensive patients' Quality of Life
3 months

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Treatment compliance questionnaire rating
Zeitfenster: 3 months
Irbesartan treatment compliance
3 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Juli 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. Mai 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Mai 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

29. Mai 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

1. Mai 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

28. April 2017

Zuletzt verifiziert

1. April 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Unentschieden

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

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