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Economic Evaluation and Communication in Remote Monitoring of People With Pacemakers

6. November 2017 aktualisiert von: Antonio Lopez Villegas, University of Tromso

Sustainability of Cardiology Services: Economic Evaluation and Communication in Remote Monitoring of People With Pacemakers.

The purpose of this research is to estimate the outcomes in health and cost of the follow-up of patients with pacemakers.

The initial hypothesize of this study is that remote monitoring of pacemaker will show a best relation of outcomes in costs and effectiveness than the conventional follow-up in hospital.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Cardiovascular Diseases are a major cause of global morbidity and mortality, being responsible according to the World Health Organization of the 30% of overall mortality.

Since 2001 that the first pacemaker of remote monitoring was implanted in Europe, more than 300,000 pacemaker have been implanted around the world. Despite this sharp expansion, the scientific evidence on economic evaluations of pacemaker with remote monitoring is very limited, and in our knowledge, studies including informal costs have not been conducted.

In the field of cardiology, telemedicine allows consultations with patients through monitoring systems and remote communication analyzing the ongoing heart rates of people with pacemakers, implantable cardioverter defibrillators, cardiac resynchronization therapy and subcutaneous Holter. The use of remote monitoring may save time and efforts to both healthcare professionals and patients, including their informal caregivers, reducing the number of follow up visits to the hospital and reducing the associated costs with patient follow-up, which will help to improve sustainability of healthcare services.

During the 06 months of study, the patients with implant of pacemakers of both groups will be assessed of the same parameters, in 3 different moments (pre-implant and months 1, and 6 post-implantation).

Pacemakers that are going to be used in the project:

  1. Remote monitoring group: Biotronik Estella SR-T and DR-T & Biotronik Evia SR-T and DR-T.
  2. Hospital monitoring group: St Jude Medical Endurity SR and DR & Sorin Reply 200 SR and DR.

The study will estimate: 1) The Clinical features of the patients. 2) The effectiveness through of administration of Health-Related Quality of Life questionnaires and 3) Finally, hospital and informal costs of patients with pacemakers will be estimated by the researches.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

50

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Nordland
      • Bodo, Nordland, Norwegen, N - 8092
        • Nordland Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Be 18 years of age
  • Have a pacemaker implanted
  • Understand and be able to properly perform self-monitoring at home

Exclusion Criteria:

  • Be participating in another study
  • Refuse to participate in the study
  • Have implanted a different cardiac device to the pacemaker

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Überwachung von Herzschrittmachern im Krankenhaus
Patienten müssen zur Überwachung ins Krankenhaus
Experimental: Fernüberwachung von Herzschrittmachern

Telemedizinsystem:

Patienten müssen zur Überwachung nicht ins Krankenhaus gehen

Das Telemedizinsystem wird in der Fernüberwachungsgruppe eingesetzt
Andere Namen:
  • Die Patienten werden vom Krankenhaus aus überwacht

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Clinical features
Zeitfenster: 6 months

Selected variables from the medical history records:

  • Gender
  • Age
  • Indication for the implantation of the pacemaker.
  • Comorbidities
  • Pharmacological treatment
  • Vital signs
  • Pacemaker parameters
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Health-Related Quality of Life
Zeitfenster: 6 months
EuroQol-5Dimensions (EQ-5D)
6 months
Health-Related Quality of Life
Zeitfenster: 6 months
Minnesota Living With Heart Failure Questionnaire (MLHF)
6 months
Safety
Zeitfenster: 6 months
  • Number of patients with Adverse Events
  • Type of Adverse Events diagnosed
6 months
Consultations and Hospitalizations unscheduled
Zeitfenster: 6 months
Number of unscheduled visits and hospitalizations
6 months
Direct costs
Zeitfenster: 6 months

Direct costs taken into account:

  • Pacemakers' costs (device implanted)
  • Hospitalizations' costs
  • Consultations' costs (hospital)
  • Prescribed medical transport's cost
  • Health personnel costs
  • Pharmaceutical costs
6 months
Indirect cost
Zeitfenster: 6 months

Maintenance of the medical consultation (hospital):

  • Electricity
  • Cleaning
  • Furniture
  • Health fungible
  • Equipment investment
6 months
Informal costs
Zeitfenster: 6 months

Costs related to the care and displacements of patients to hospital:

  • Displacement costs to hospital
  • Accommodation costs
  • Cost of meals
  • Costs for caregivers
6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. August 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. September 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. September 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

7. November 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. November 2017

Zuletzt verifiziert

1. November 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 008WABELCMW2014A

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