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Adolescents With Migraine: What's Stress Got To Do With It? (Adostress)

6. Juni 2018 aktualisiert von: University of Colorado, Denver
The overall objective of this proposal is to better define the relationship between perceived stress, hair cortisol, and migraine in adolescents. This will be done by creating 2 arms of the study: those with migraines (cases) and those without migraines or headaches (controls). Each arm will answer several of the same questionnaires and have hair cortisol samples taken multiple times over the course of 12 weeks.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

The overall objective of this proposal is to better define the relationship between perceived stress, hair cortisol, and migraine in adolescents. Although adolescents most frequently report stress as their migraine trigger, stress measurement and treatment are usually beyond the scope of routine clinical care. Hair cortisol levels may identify stressed adolescents who need structured stress management, as well as provide objective evidence for the medical community, migraineurs (i.e. individuals who experience migraines), and their families, who may be reluctant to accept stress as a migraine factor. The rationale for this research is that scientific validation of an association between stress and migraine will inform future prevention studies in the headache field and potentially identify a stress biomarker for migraine.

This prospective study will enroll 67 adolescents (aged 13-17) with migraine and 33 adolescents without migraine for 12 weeks with the following aims:

Aim 1: Measure the relationship between hair cortisol concentration and perceived stress in adolescents with and without migraine.

Hypothesis: The association between hair cortisol and perceived stress (3 month averages) will be a positive in both adolescents with and without migraine.

Aim 2: Measure the relationship between migraine frequency with perceived stress and hair cortisol concentration in adolescents with migraine.

Hypothesis: The association between migraine frequency with (a) perceived stress and (b) hair cortisol will be positive in adolescents with migraines.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

100

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Colorado
      • Aurora, Colorado, Vereinigte Staaten, 80045
        • Colorado Children's Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

13 Jahre bis 17 Jahre (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

The population to be sampled is adolescents (13-17 years old) with migraines, both male and female. Migraines are common in the pediatric population with a prevalence as high as 10% in children 5-14 years old,1 and 28% in adolescents 15-19 years old (Split W, 1999).

Beschreibung

Inclusion criteria:

For Cases:

  • Diagnosis of Migraine as defined by the ICHD-II
  • At least 1 migraine per month

For Controls:

  • No diagnosis of Migraine as defined by ICHD-II
  • No diagnosis of Primary Headache Disorders as defined by ICHD-II

Exclusion Criteria for Migrainers and Non-migrainers:

  • A secondary headache disorder as defined by ICHD-II
  • A continuous headache (i.e. 24 hours a day every day)
  • An underlying neurological condition such as epilepsy, chiari malformation, or neurocutaneous disorder
  • A chronic medical illness including those illnesses that require chronic steroid use such as asthma, cancer or rheumatologic disorders
  • Subject has bleached hair in past 3 months.
  • Pubertal Tanner stage 1 or 2 (Hair cortisol concentration may depend on developmental stage; 59 Tanner staging will be performed by Dr. Kedia).
  • Subject is pregnant or has a positive pregnancy test.
  • Present psychiatric disease as defined by the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, 4th Edition (DSM IV) (e.g. psychosis, bipolar disorder, major depression, generalized anxiety disorder), alcohol or drug dependence, or documented developmental delays or impairments (e.g., autism, cerebral palsy, or mental retardation) that, in the opinion of the site investigator, would interfere with adherence to study requirements or safe participation in the trial
  • Any and all other diagnoses or conditions which in the opinion of the primary investigator would prevent the patient from being a suitable candidate for the study or interfere with the medical care needs of the study subject.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Cases
Children with migraines will be placed into this group.
Controls
Children without migraines or headaches will be placed into this group.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Correlation between hair cortisol and perceived stress
Zeitfenster: 12 weeks
Hair cortisol (a biomarker of stress) will be correlated with perceived stress (as measured by participant-answered questionnaires). We expect a positive correlation.
12 weeks
Correlation between headache frequency, perceived stress, and hair cortisol.
Zeitfenster: 12 weeks
Hair cortisol (a biomarker of stress) will be correlated with perceived stress (as measured by participant-answered questionnaires) and headache frequency (as measured by a headache diary, which will measure how many days per month a child has headaches). We expect a positive correlation.
12 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Sita Kedia, MD, University of Colorado, Denver

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

12. September 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

15. September 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

15. Oktober 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. Oktober 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. Oktober 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

8. Oktober 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. Juni 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. Juni 2018

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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