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Hyperglycemic Profiles in Obstructive Sleep Apnea: Effects of PAP Therapy (HYPNOS)

3. Mai 2021 aktualisiert von: Johns Hopkins University
This is a randomized control trial in people with diabetes and obstructive sleep apnea who will be randomly assigned for 3 months to PAP therapy along with healthy lifestyle and sleep education or healthy lifestyle and sleep education.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Research over the last decade has shown that obstructive sleep apnea (OSA) is a common condition in people with diabetes. Observational and experimental evidence also indicates that intermittent hypoxemia and recurrent arousals in OSA may alter glucose metabolism and worsen glycemic control. However, the impact of treating OSA with positive airway pressure (PAP) therapy on glycemic variability and control is not well defined. Adequately powered randomized clinical trials have yet to be performed to demonstrate whether PAP therapy for OSA in diabetics can improve glycemic variability (and control), decrease blood pressure, and reverse endothelial dysfunction. The overarching goal of this study is to determine whether PAP therapy for OSA in diabetics leads to improvements in (a) glycemic variability as assessed by self-monitoring of blood glucose and continuous monitoring of glucose; (b) glycosylated hemoglobin; (c) blood pressure; (d) endothelial function; (e) serum and urinary biomarkers; and (f) dyslipidemia.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

184

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Maryland
      • Baltimore, Maryland, Vereinigte Staaten, 21224
        • Johns Hopkins Bayview Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

21 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Type 2 diabetics
  • Age > 21 and ≤ 75 years

Exclusion Criteria:

  • Inability to consent or commit to the required visits
  • Use of insulin or other injections for diabetes
  • Weight change of 10% in last six months
  • Use of oral steroids in the last six months
  • Pulmonary disease (i.e., COPD)
  • Renal or hepatic insufficiency
  • Recent MI or stroke (< 3 months)
  • Sleep-related hypoventilation
  • Obesity-hypoventilation syndrome
  • Morbid Obesity
  • Occupation as a commercial driver or operator of heavy machinery
  • Active substance use
  • Untreated thyroid disease
  • Pregnancy
  • Any history of seizures or other neurologic disease
  • Poor sleep hygiene or sleep disorder other than sleep apnea
  • Central sleep apnea
  • Variants of obstructive sleep apnea (e.g., REM-related OSA)
  • Participants not suitable for the study based on the clinical judgment
  • Use of any investigational drug within the past 30 days
  • Participating in another study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: REMStar Positive Airway Pressure
Positive pressure therapy is the standard of care for managing obstructive sleep apnea.
Positive airway pressure therapy is the standard of care for managing obstructive sleep apnea
Sonstiges: LifeStyle Counseling
Lifestyle guidelines developed by the American Diabetes Association for weight loss will be provided to all subjects.
Lifestyle guidelines developed by the American Diabetes Association for weight loss will be provided to all subjects.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in Continuous Glucose Monitoring System Standard Deviation
Zeitfenster: Baseline and 3 months
Continuous Glucose Monitoring Metrics - change in standard deviation between baseline and three months.
Baseline and 3 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Mean Difference in Systolic Blood Pressure
Zeitfenster: Baseline and 3 months
Mean difference between 3 months and baseline systolic blood pressures (in mmHg) by group.
Baseline and 3 months
Change in Endothelial Dysfunction as Assessed by the Reactive Hyperemic Index
Zeitfenster: Baseline and 3 months
Endothelial function was measured by the EndoPAT device - difference at 3 months - baseline, by group. The outcome reported is the Reactive Hyperemic Index (RHI). The RHI is a measure of endothelial vasodilator function. The RHI is the post-to-pre occlusion peripheral arterial tone signal ratio in the occluded arm relative to the other arm, which is not occluded. Persons with worse endothelial function have a lower RHI score. Consequently, a low RHI indicates more endothelial dysfunction. A value of 1.67 or less is considered abnormal vascular tone. The reported lower and upper limits in adults with type 2 diabetes is 1.1 - 4.9.
Baseline and 3 months
Heart Rate Variability
Zeitfenster: 3 months
3 months
Change in the Epworth Sleepiness Scale
Zeitfenster: Baseline and 3 months
The Epworth Sleepiness Scale measures self-reported sleep propensity or daytime sleepiness. The range of the scale is 0 to 24 (integers only), with increasing values corresponding to increasing sleepiness. A cut-point of ≥ 11 is also sometimes used to differentiate those with pathological sleepiness (≥ 11) versus those without < 11. The difference between the three month final visit - the baseline visit score is reported by group
Baseline and 3 months
Change in Post-Pre Meal Blood Glucose Levels
Zeitfenster: Baseline and 3 months
The difference from baseline to three months in self-reported in blood glucose levels before and after meals (mg/dL) (post-meal - pre-meal). Data is presented for breakfast, lunch, and dinner.
Baseline and 3 months
Change in Glycosylated Hemoglobin A1c Level
Zeitfenster: Baseline and 3 months
Change in point-of-care hemoglobin A1c (%) after three months.
Baseline and 3 months
Continuous Glucose Monitoring System Mean Amplitude Glucose Excursion
Zeitfenster: 3 months
Mean Amplitude Glucose Excursion in mg/dL (difference between the peaks and troughs of glucose from continuous glucose monitoring at three months).
3 months
Continuous Glucose Monitoring System Standard Deviation
Zeitfenster: 3 months
The standard deviation of the glucose from continuous glucose monitoring at three months.
3 months
Change in Continuous Glucose Monitoring System Mean Glucose
Zeitfenster: Baseline and 3 months
Continuous Glucose Monitoring Metric - change in average glucose level (mg/dL) from baseline to three months.
Baseline and 3 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Naresh M Punjabi, MD, PhD, Johns Hopkins University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Dezember 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

15. März 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

15. März 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. Januar 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Mai 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. Mai 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

25. Mai 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. Mai 2021

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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