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Ultrasound to Evaluate Failure of Liberation From Mechanical Ventilation (USEFUL)

26. März 2019 aktualisiert von: Ewan Goligher, University Health Network, Toronto
This study will evaluate the heart, lungs and diaphragm of patients who fail a trial of spontaneous breathing to determine the physiological mechanism of weaning failure.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

The transition to unassisted breathing after invasive ventilation often proves challenging, with over 40% of patients failing their first attempt of unassisted breathing. Persistent ventilator dependence predisposes patients to nosocomial complications and increases the economic burden of critical illness. Ventilator-dependence results from an imbalance between the load and capacity of the respiratory muscle pump. Patients who fail a trial of spontaneous breathing commonly exhibit excess respiratory loads secondary to weaning-induced pulmonary edema, atelectasis or dynamic hyperinflation. Many patients who are dependent on the ventilator also show a striking loss of pump capacity due to diaphragm dysfunction. Though each of these mechanisms respond to specific interventions, it is often difficult for physicians to discern which mechanisms are at play at the bedside. Bedside ultrasound is a potentially useful means of evaluating cardiac, pulmonary and diaphragm function during weaning failure. It is readily available, highly feasible and already widely employed in clinical practice. As yet, no study has evaluated the accuracy and feasibility of combining echocardiography with lung and diaphragm ultrasound to comprehensively evaluate the physiological mechanisms of weaning failure. The objectives of this study are to establish the utility of a rapid thoracic ultrasound exam to diagnose mechanisms of ventilation liberation failure and to assess the relationship between cardiothoracic variability during spontaneous breathing and different physiological mechanism of weaning failure.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

7

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ontario
      • Toronto, Ontario, Kanada, M5B 1W8
        • St. Michael's Hospital
      • Toronto, Ontario, Kanada, M5G 1X5
        • Mount Sinai Hospital
      • Toronto, Ontario, Kanada, M5G 2N2
        • University Health Network

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients in the intensive care unit.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • patients over 18 years of age receiving invasive mechanical ventilation for at least 24 hours
  • patients who fulfill standard criteria for readiness for a trial of spontaneous breathing (no or minimal sedation, patient awake and interactive; minimal vasopressor/inotrope requirements (Norepinephrine < or = 0.1, Dopamine < 10, Vasopressin/Epinephrine off); fraction of inspired oxygen < or = 50%; spontaneous inspiratory efforts as indicated by patient-triggered breaths; positive end-expiratory pressure < or = 10 cm H20)
  • patients who fail a trial of spontaneous breathing (transient reduction of ventilator support for any duration up to 2 hours as per local ICU practice - typically PS 5 with PEEP 5 OR CPAP 5 OR T-piece)

Exclusion Criteria:

  • patients with a coagulopathy (INR > 2.5, platelet count < 30x10^6/L) or previously diagnosed bleeding diathesis or are receiving anticoagulant drugs at therapeutic doses (ie. excluding venous thromboembolic prophylaxis)
  • patients with a contraindication to nasogastric tube insertion (esophageal varices, upper GI tract surgery, facial trauma, etc.)
  • patients receiving extra-corporeal life support

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Sensitivity and specificity for diagnosis of physiological mechanisms causing weaning failure
Zeitfenster: Physiological measurements for diagnostic classification measured simultaneously with ultrasound measurements
Mechanisms responsible for weaning failure will be diagnosed by field experts using clinical data collected from the chart along with physiological measurements (respiratory mechanics, maximal inspiratory pressure, markers of pulmonary edema including changes in serum total protein and BNP and central venous pressure). The diagnosis derived from a pre-specified ultrasound-based classification system will be compared to the gold standard expert-derived diagnosis.
Physiological measurements for diagnostic classification measured simultaneously with ultrasound measurements

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. März 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. März 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

30. März 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

28. März 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. März 2019

Zuletzt verifiziert

1. März 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 14-7400-B

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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