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Drug Resistance Factors In Healthcare-associated Pneumonia (DEFINE)

29. Juli 2017 aktualisiert von: Ishaq Lat, Critical Care Pharmacotherapy Trials Network

A Multicenter Study to Evaluate Predictive Factors for Multidrug Resistant Healthcare Associated Pneumonia in Critically Ill Patients

Recently clinical guidelines categorize pneumonia in to three types: community, healthcare-associated, and hospital-acquired. Much of the existing research to describe the epidemiology of pneumonia in critically ill patients comes from single-center studies or from retrospective database analyses, which limit generalizability and lead to over-prescription of broad-spectrum antibacterial agents. This will be a prospective, multicenter epidemiological study to characterize pneumonia epidemiology in critically ill adult patients.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Pneumonia is one of the leading causes of death in the United States and is associated with significant costs to the healthcare system. Recent treatment guidelines describe a new subtype of pneumonia, healthcare-associated pneumonia (HCAP), to identify those patients who present to a hospital from the community and are thought to be at greater risk for developing pneumonia due to multidrug resistant organisms (MDRO).

The HCAP categorization scheme is intended to improve the prescription of initial appropriate empiric antibacterial agents and minimize the morbidity and mortality associated with inappropriate empiric selection.However, one of the chief criticisms of the guideline recommendations is that the criteria used to define HCAP is overly broad, which may result in greater use of broad-spectrum antibiotics.

The prevailing notion is that many patients in the community will be at the lowest risk for experiencing MDR pneumonia and can be treated with a less broad anti-infective regimen. Patients with increasing exposure to the healthcare system will receive initial anti-infective therapy that is more broad in an effort to target MDROs. The investigator group believes that it is not simply exposure to the healthcare system that predicts the incidence of MDR pneumonia (i.e., criteria for HCAP), but rather, the "intensity" of exposure to the healthcare system that is predictive of MDR pneumonia. The aim of this study is to identify risk factors for MDR HCAP pneumonia in critically ill patients. .

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

679

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Riyahd, Saudi-Arabien, 1515
        • Ministry of of National Guard-Health Affaires
    • Arkansas
      • Little Rock, Arkansas, Vereinigte Staaten, 72205
        • University of Arkansas for Medical Sciences
    • Connecticut
      • Hartford, Connecticut, Vereinigte Staaten, 06102
        • Hartford HealthCare
    • Florida
      • Jacksonville, Florida, Vereinigte Staaten, 32209
        • University of Florida - Jacksonville Hospital
      • Weston, Florida, Vereinigte Staaten, 33331
        • Cleveland Clinic - Florida
    • Georgia
      • Savannah, Georgia, Vereinigte Staaten, 31401
        • Memorial University Medical Center
    • Illinois
      • Chicago, Illinois, Vereinigte Staaten, 60612
        • Rush University Medical Center
      • Chicago, Illinois, Vereinigte Staaten, 60037
        • University of Chicago Medical Center
    • Indiana
      • Indianapolis, Indiana, Vereinigte Staaten, 46202
        • Roudebush - Indianapolis Veterans Administration Hospital
    • Kentucky
      • Lexington, Kentucky, Vereinigte Staaten, 40506
        • University of Kentucky Healthcare - Chandler Medical Center
    • Louisiana
      • New Orleans, Louisiana, Vereinigte Staaten, 70121
        • Ochsner Clinic Foundation
    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02116
        • Brigham and Women's Hospital
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02116
        • Massachusetts General Hospital
    • Michigan
      • Detroit, Michigan, Vereinigte Staaten, 48201
        • Detroit Medical Center
      • Grand Rapids, Michigan, Vereinigte Staaten, 49503
        • Spectrum Health
      • Royal Oak, Michigan, Vereinigte Staaten, 48073
        • Beaumont Health System
    • Minnesota
      • Minneapolis, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55454
        • University of Minnesota - Fairview Health Services
    • Missouri
      • Kirksville, Missouri, Vereinigte Staaten, 63501
        • Northeast Regional Medical Center
    • New Hampshire
      • Laconia, New Hampshire, Vereinigte Staaten, 03246
        • Lakes Regional General Healthcare
    • New Jersey
      • Hackensack, New Jersey, Vereinigte Staaten, 07601
        • Hackensack University Medical Center
    • New York
      • Rochester, New York, Vereinigte Staaten, 14642
        • University of Rochester Medical Center
    • Ohio
      • Canton, Ohio, Vereinigte Staaten, 44708
        • Mercy Medical Center
      • Cleveland, Ohio, Vereinigte Staaten, 44195
        • Cleveland Clinic - Cleveland
    • Pennsylvania
      • Pittsburgh, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 15212
        • Allegheny Health Network
    • South Carolina
      • Charleston, South Carolina, Vereinigte Staaten, 29401
        • Roper St. Francis Healthcare
    • Tennessee
      • Nashville, Tennessee, Vereinigte Staaten, 37232
        • Vanderbilt University Medical Center
    • Texas
      • Austin, Texas, Vereinigte Staaten, 78701
        • Seton Healthcare Family
      • Houston, Texas, Vereinigte Staaten, 77030
        • Memorial Hermann Healthcare System
    • Wisconsin
      • Madison, Wisconsin, Vereinigte Staaten, 53792
        • University Of Wisconsin Hospital
      • Milwaukee, Wisconsin, Vereinigte Staaten
        • Medical College of Wisconsin/ Froedtert Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 89 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Patients admitted to an intensive care unit requiring anti-infective therapy for the traetment of pneumonia.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age ≥ 18 years old
  • ICU admission
  • Empiric or directed anti-infective treatment for pneumonia for ≥ 5 days

Exclusion Criteria:

  • Patient stay in ICU for < 24 hours
  • Patient transfer to the ICU from a hospital floor following prescription for anti-infective therapy in the previous 24 hours of ICU admission
  • Diagnosis of cystic fibrosis or bronchiectasis
  • Fungal pneumonia

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Incidence of multidrug resistant pneumonia pathogen
Zeitfenster: 30 days
30 days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Incidence of pneumonia subtypes
Zeitfenster: 30 days
30 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. November 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

28. Februar 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. April 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. April 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. April 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

1. August 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

29. Juli 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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