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Developing and Implementing Familial Hypercholesterolemia Registry

13. August 2016 aktualisiert von: Mohamamd Reza Sabri, Isfahan University of Medical Sciences

Developing and Implementing Familial Hypercholesterolemia Registry in Isfahan, Iran: Cascade Screening, Management and Long-term Follow up.

Familial hypercholesterolemia (FH) is a most prevalent genetic disorder define as high cholesterol level and premature death. The prevalence of FH reported in few countries however unknown in Iran. Thus determine the FH patient, finding diagnostic strategy and appropriate treatment are important. We intent to use cascade method to screening patients, also our expected outputs are to develop and implement a registry program for FH patients and their families and to study their genetic disorder. FH patients will be followed from management, treatment and prevention of Cardio vascular disease in order to increase premature death.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Familial hypercholesterolemia (FH) is a genetic disorder define as high cholesterol levels, particularly very high levels of low-density lipoprotein (LDL), in the blood and early cardiovascular disease and premature death. FH is an autosomal dominant disease with a prevalence 1:500 (new study in Netherlands demonstrated 1:244) in population more frequent than Cystic fibrosis, mellitus diabetes or neonatal hypothyroidism. Canadian registry demonstrated FH is more common among people if French Canadian, Christian Lebanese, and Afrikaner descent. The Major causes of FH are pathogenic variant in the LDL-receptor (LDLR) gene or the Apo lipoprotein B (APOB) gene. The clinical signs of FH are high level of Cholesterol (between 350-550 mg/dL in heterozygous), Yellow deposits of cholesterol-rich fat in various places on the body such as around the eyelids (known as xanthelasma palpebrarum), the outer margin of the iris (known as arcus senilis corneae), and in the tendons of the hands, elbows, knees and feet, particularly the Achilles tendon (known as a tendon xanthoma). FH is a hidden syndrome which leads to cardiovascular disease.

After introducing the statins total mortality have reduced significantly in these patients. Thus screening and identification of patients and treatment with the most effective therapies will decrease the risk of premature death.

Also, most of patients require an appropriate lipid-lowering medications. Although the genetic problem is the most important factor to expression of FH other factors like environmental and metabolic factor can be effective in CVD and premature death.

Therefore, identification and follow-up FH patients is important for CVD Rate cuts and decrease Treatment costs thus this study can gain these outcomes.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

500

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Isfahan, Iran, Islamische Republik
        • Rekrutierung
        • Isfahan Cardio vascular Research Institute
        • Hauptermittler:
          • Nizal Sarrafzadegan, MD
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Sina Arabi, Medical Student
        • Hauptermittler:
          • Shaghayegh Haghjoo, PhD
        • Hauptermittler:
          • Golnaz Vaseghi, PhD
        • Hauptermittler:
          • Mozhgan Gharipour, PhD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

2 Jahre bis 80 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Patients from clinical laboratory.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Personal concentration of LDL-C > 190 mg/dL or LDL-C > 120 mg/dL in Treatment Group.

Family and/or personal history of premature heart disease.

Exclusion Criteria:

Hyperlipidemia with underlying disorders.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Number of Patients with FH.
Zeitfenster: 1 Year
1 Year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Number of premature cardio vascular events annually follow-up.
Zeitfenster: 5 Years
5 Years
Low Density Lipoprotein (LDL-C) at base line and during annually follow-up.
Zeitfenster: 1 Year
1 Year
High density lipoprotein (HDL) at base line and during annually follow-up.
Zeitfenster: 1 Year
1 Year
triglyceride (TG) at base line and during annually follow-up.
Zeitfenster: 1 Year
1 Year
LDL-receptor frequency of mutation in Persian population.
Zeitfenster: 1 Year
1 Year
PCSK9 frequency of mutation in Persian population.
Zeitfenster: 1 Year
1 Year
Apo-B frequency of mutation in Persian population.
Zeitfenster: 1 Year
1 Year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2016

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. September 2017

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. September 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. August 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. August 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

12. August 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

16. August 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. August 2016

Zuletzt verifiziert

1. August 2016

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Familiäre Hypercholesterinämie

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