- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03612687
Hemodynamic Monitoring in Hepatopancreaticobiliary (HPB) Surgery
20. April 2022 aktualisiert von: Wake Forest University Health Sciences
Use of an Advanced Minimally Invasive Hemodynamic Monitoring for Perioperative Fluid Management in Hepatobiliary and Pancreas Surgery: A Pilot Study
This is a pilot study with the primary objective to validate the use of advanced minimally invasive hemodynamic monitoring with the PreSep™ Central Venous Oximetry Catheter, the Vigileo™ monitor, and FloTrac™ sensor for perioperative fluid management in Hepatobiliary and Pancreas Surgery.
All of these devices and monitors are FDA approved devices and routinely used in the perioperative setting for these cases.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Surgical procedures involving the liver and pancreas are complex and involve paying close attention to hemodynamics to keep the patient stable through the duration of the case.
Volume overload in liver and pancreas surgery leads to more intraoperative blood loss and rapid volume shifts make the patient unstable and more difficult to manage.
Traditional methods of invasive monitoring to determine cardiac output and stroke volume include the placement of a pulmonary artery catheter and an arterial line.
With the addition of the FloTrac™ Sensor to the arterial line and the Vigileo™ monitor; a pulmonary artery catheter would be no longer required.
The minimally invasive cardiac output monitor connected to the central venous catheter will generate detailed information of cardiac function and fluid status and thereby help monitor and manage the hemodynamics of the patient intraoperatively.
The information obtained from the Vigileo™ will be compared to the regular data normally available in patients undergoing hepatobiliary surgery to determine the advantages of using the system to aid in fluid management of the patient.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
20
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
North Carolina
-
Charlotte, North Carolina, Vereinigte Staaten, 28204
- Carolinas Medical Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
The procedures will be divided by organ systems, liver and pancreas, and by method of surgery, laparoscopic versus open.
Five patients will be chosen for each group for a total of 20 patients enrolled.
The following procedures will be included in the study: liver resection (>2 segments), distal pancreatectomy and splenectomy, and pancreaticoduodenectomy, including robotic procedures.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
1. Adult male and female patients admitted to Carolinas Medical Center (CMC) with the need for the following surgical procedures: liver resection, distal pancreatectomy and splenectomy, and pancreaticoduodenectomy.
Exclusion Criteria:
- Indication for emergency surgery, including pancreatic debridement in an acute setting; ruptured hepatic adenomas/hepatocellular carcinomas
- Suspected inability to comply with trial procedures or understand consent
- Employee at the investigational center, relative or spouse of the investigators
- Patients incarcerated at the time of surgery
- Females who are pregnant or breastfeeding
- Planned use of Cell Saver during surgical procedure
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Laparoscopic Liver Surgery
Laparoscopic Liver Surgical Procedures with minimally invasive hemodynamic monitoring
|
Use of advanced minimally invasive hemodynamic monitoring with PreSep™ Central Venous Oximetry Catheter, Vigileo™ monitor, and FloTrac™ sensor for perioperative fluid management
|
Laparoscopic Pancreas Surgery
Laparoscopic Pancreas Surgical Procedures with minimally invasive hemodynamic monitoring
|
Use of advanced minimally invasive hemodynamic monitoring with PreSep™ Central Venous Oximetry Catheter, Vigileo™ monitor, and FloTrac™ sensor for perioperative fluid management
|
Open Liver Surgery
Open Liver Surgical Procedures with minimally invasive hemodynamic monitoring
|
Use of advanced minimally invasive hemodynamic monitoring with PreSep™ Central Venous Oximetry Catheter, Vigileo™ monitor, and FloTrac™ sensor for perioperative fluid management
|
Open Pancreas Surgery
Open Pancreas Surgical Procedures with minimally invasive hemodynamic monitoring
|
Use of advanced minimally invasive hemodynamic monitoring with PreSep™ Central Venous Oximetry Catheter, Vigileo™ monitor, and FloTrac™ sensor for perioperative fluid management
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Incidence of intraoperative complications
Zeitfenster: Intraoperative period
|
Cardiocirculatory, respiratory, neurological, renal, infectious and major bleeding events
|
Intraoperative period
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Extubation time
Zeitfenster: up to 48 hours
|
Measurement of time to extubation (hours)
|
up to 48 hours
|
Incidence of postoperative blood transfusions
Zeitfenster: up to 10 days
|
Volume of blood transfused following surgical procedure (mL)
|
up to 10 days
|
Incidence of postoperative complications
Zeitfenster: up to 10 days
|
Rate of pre-specified postoperative complications (number of patients affected)
|
up to 10 days
|
ICU length of stay
Zeitfenster: up to 3 days
|
Intensive Care Unit (ICU) length of stay (days)
|
up to 3 days
|
Length of hospital stay
Zeitfenster: up to 10 days
|
Time to discharge from hospital (days)
|
up to 10 days
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Ryan Swan, MD, Wake Forest University Health Sciences
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Mai 2014
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. September 2014
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. November 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
22. Mai 2014
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
27. Juli 2018
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
2. August 2018
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
27. April 2022
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
20. April 2022
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Andere Studien-ID-Nummern
- 03-14-03E
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Ja
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