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Evaluating Right Ventricular (RV) Size and Function Using the Upper Valley RV Algorithm and Novel Imaging Modalities (UVRV)

28. März 2022 aktualisiert von: Eric S. Rothstein, Dartmouth-Hitchcock Medical Center

A Single-Center, Blinded, Randomized Control Trial Evaluating Different Approaches to Evaluation of Right Ventricular Size and Function Using the Upper Valley Right Ventricle Algorithm and Novel Imaging Modalities

The primary purpose of this study is to evaluate the diagnostic performance of three methods for measuring right ventricular size and function including the Philips Novel RV quantification technologies (RV Heart Model volumetric analysis and Philips 2D strain) and the Upper Valley Right Ventricle Algorithm (UVRV) algorithm as compared to the gold standard of volumetric analysis via cardiac magnetic resonance imaging (CMR) in a broad patient population.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This is a single-center, blinded, randomized control trial of patients 18-years or older that are undergoing CMR as a standard of care at Dartmouth-Hitchcock Medical Center in Lebanon, NH. After informed consent is obtained, subjects undergo a study-specific external, non-invasive echocardiogram utilizing a special RV focused protocol on the same day of their CMR as close to their scheduled CMR as possible to minimize wait time for consented patients. The echocardiogram takes approximately an additional 30 minutes of the subject's time.

De-identified echocardiogram images from each subject will be evaluated by experienced echocardiographers using three different methodologies (standard method, Phillips Novel technology and the newly developed UVRV algorithm). The methodologies will be compared with each other to determine sensitivity, specificity and accuracy.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

14

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New Hampshire
      • Lebanon, New Hampshire, Vereinigte Staaten, 03756
        • Dartmouth-Hitchcock Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

This study is for people who are18-years or older that are undergoing cardiac magnetic resonance imaging (CMR) as a standard of care at Dartmouth-Hitchcock Medical Center in Lebanon, NH.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patient age is over 18 years
  • Patient is undergoing Cardiac MRI with sequences that permit biventricular volumetric analysis
  • Patient is capable of giving informed consent
  • The cardiac MRI images are of diagnostic quality to provide accurate RV and LV volumes

Exclusion Criteria:

- Patient unable to under echocardiogram

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Echocardiographic measurement - Right ventricular size
Zeitfenster: Echocardiographic measurements are taken on the same day as the scheduled CMR, as close to the scheduled CMR as possible, approximately 1 hour
De-identified echocardiogram images from each subject will be evaluated by experienced echocardiographers using three (3) different methodologies. Specific evaluating MRI derived right ventricular volumes versus various echo approaches to grading right ventricular size.
Echocardiographic measurements are taken on the same day as the scheduled CMR, as close to the scheduled CMR as possible, approximately 1 hour
Echocardiographic measurement - Right ventricular function
Zeitfenster: Echocardiographic measurements are taken on the same day as the scheduled CMR as possible, as close to the scheduled CMR, approximately 1 hour
De-identified echocardiogram images from each subject will be evaluated by experienced echocardiographers using three (3) different methodologies.
Echocardiographic measurements are taken on the same day as the scheduled CMR as possible, as close to the scheduled CMR, approximately 1 hour
Echocardiographic measurement - Right ventricular dysfunction severity
Zeitfenster: Echocardiographic measurements are taken on the same day as the scheduled CMR as possible, as close to the scheduled CMR, approximately 1 hour
De-identified echocardiogram images from each subject will be evaluated by experienced echocardiographers using three (3) different methodologies. Severity reported as mild, moderate or severe)
Echocardiographic measurements are taken on the same day as the scheduled CMR as possible, as close to the scheduled CMR, approximately 1 hour

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Scott Friedman, MD, Dartmouth-Hitchcock Medical Center

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

5. August 2019

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. Januar 2022

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. Januar 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. April 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. April 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

2. Mai 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

6. April 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

28. März 2022

Zuletzt verifiziert

1. März 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

Individual participant echocardiographic data that underlie the results reported in all publications will be shared after deidentification (text, tables, figures and appendices). The informed consent and study plan will also be shared following publication of the study results.

IPD-Sharing-Zeitrahmen

Beginning 9 months and ending 36 months following article publication.

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

Information will be made available to researchers who provide a methodologically sound proposal.

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • STUDIENPROTOKOLL
  • ICF

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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