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Xiamen Registry of Pregnant Women and Offspring (REPRESENT)

6. Januar 2020 aktualisiert von: Sun Xin, West China Hospital

Xiamen Registry of Pregnant Women and Offspring (REPRESENT): A Population-based, Long-term Follow-up Database Linking Four Major Healthcare Data Platforms

To improve the health of women and children under the background of Healthy China 2030, the investigators developed REPRESENT by establishing a pregnancy registry in Xiamen, a sub-provincial city of over four million residents in east China, based on the Maternal and Child Health Management Platform, and then linking to three other platforms, i.e. Residents Healthcare Management Platform, Primary Healthcare Management Platform, and Electronic Healthcare Records (EHR) Platform, which had been developed since 2006. The registry documented information and events about pregnant women from registration at their first trimester to postpartum, and includes the childhood follow up records. The registry not only enables longitudinal follow up of pregnant women and their offspring, but also expands the scope of database from pre-pregnancy exposures to long-term outcomes by data linkage.

During the past 11 years (January 2008 to March 2019), the REPRESENT has accumulated data concerning more than 700 thousands pregnancies. The data volume is substantial with over 800 variables being documented, and most variables are designed as structured fields. The disease categories and codes are standardized according to the International Classification of Diseases 10th Revision (ICD-10). The whole process of data access, data extraction, data processing and data analysis was conducted through an internal-only accessible server at Xiamen Health and Medical Big Data Center. All investigators cannot access sensitive information, are required to sign data confidentiality agreement and should obtain approval by the Xiamen Health and Medical Big Data Center and the Chinese Evidence-based Medicine Center.

Studienübersicht

Status

Aktiv, nicht rekrutierend

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

761194

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

14 Jahre bis 65 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Pregnant women who registered at the Maternal and Child Health Management Platform in Xiamen.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Pregnant women who registered at the Maternal and Child Health Management Platform in Xiamen.

Exclusion Criteria:

  • None.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Schwangere Frau
Pregnant women with those exposures of interest determined in specific research based on the registry

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Häufigkeit postpartaler Blutungen
Zeitfenster: Innerhalb von 24 Stunden nach Lieferung
Blutungsvolumen nach der Geburt ≥500 ml.
Innerhalb von 24 Stunden nach Lieferung
Häufigkeit von Frühgeburten
Zeitfenster: Bis zu 37 Wochen
Entbindung vor der 37. Schwangerschaftswoche.
Bis zu 37 Wochen
Häufigkeit von Todesfällen bei Neugeborenen
Zeitfenster: Innerhalb von 28 Tagen nach Lieferung
Tod eines Neugeborenen
Innerhalb von 28 Tagen nach Lieferung
Incidence of pre-eclampsia
Zeitfenster: Up to 42 weeks
Maternal systolic blood pressure ≥ 140 mmHg and (or) diastolic pressure ≥ 90 mmHg, accompanied by any one of the following: urinary protein ≥ 0.3g/24 h, or the ratio of urinary protein and creatinine ≥ 0.3, or random urine protein ≥ (+) if quantitative urine protein is not available; no proteinuria but with any damages of heart, lung, liver, kidney and other important organs, or with abnormal changes of blood system, digestive system and nervous system, or placenta fetus involvement, etc.
Up to 42 weeks
Incidence of eclampsia
Zeitfenster: Up to 42 weeks
Tonic-clonic seizures (convulsions) in preeclampsia patients, including convulsions and coma, not due to pre-existing or organic brain disorders.
Up to 42 weeks
Incidence of gestational diabetes
Zeitfenster: Up to 32 weeks
By oral glucose tolerance test between 24 and 28 gestational weeks (fasting glucose ≥5.1 mmol/L, 1-h glucose ≥10.0 mmol/L, 2-h glucose ≥8.5 mmol/L; one abnormal result sufficient).
Up to 32 weeks
Incidence of ruptured uterus
Zeitfenster: Up to 42 weeks
Rupture of maternal uterus confirmed by laparotomy.
Up to 42 weeks
Incidence of maternal death
Zeitfenster: Up to 52 weeks
Maternal death
Up to 52 weeks
Incidence of birth defects
Zeitfenster: Up to 7 years
Birth defects such as anencephaly, spina bifida, encephalocele, hydrocephalus, cleft palate, cleft lip, microtia, esophageal atresia or stenosis, anorectal, hypospadias, ectropion of bladder, talipes equinovarus, polydactylism, ankylodactylia, congenital diaphragmatic hernia, umbilical cord prolapse, gastroschisis, conjoined twins, down syndrome, congenital heart disease, or other birth defects.
Up to 7 years
Incidence of neonatal birth weight
Zeitfenster: Up to 42 weeks
Neonatal birth weight measured after birth.
Up to 42 weeks
Incidence of stillbirth
Zeitfenster: Up to 42 weeks
Fetus death at or after 20-28 weeks of gestation.
Up to 42 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Xin Sun, PhD, Chinese Evidence-based Medicine Center, West China Hospital of Sichuan University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2008

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2019

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2023

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

27. Dezember 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. Januar 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

10. Januar 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

10. Januar 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. Januar 2020

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

Following the policy of Xiamen Health Commission, research institutions could apply for data access by submitting a formal study protocol, subjected to approval by the Xiamen Health and Medical Big Data Center and the Chinese Evidence-based Medicine Center. Ethical review and research registration are mandatory for all studies.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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