Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Improving the Early Detection of Lung Cancer by Combining Exosomal Analysis of Hypoxia With Standard of Care Imaging (LungExoDETECT)

13. November 2020 aktualisiert von: King's College London

Lung Cancer Detection Using Blood Exosomes and HRCT- Improving the Early Detection of Lung Cancer by Combining Exosomal Analysis of Hypoxia With Standard of Care Imaging

This project aims to validate exosomal assays that are based on hypoxia detection as potential biomarkers of early detection. The study analysis will determine whether the assay can detect clinical lung cancer at the time of imaging and interval cancers during subsequent follow up. The study aims to establish preliminary sensitivity/specificity data for the "combined CT/exosomal risk stratification marker" and provide initial data on the potential association of the "combined CT/exosomal risk score" with the subsequent cancer progression and treatment response.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Lung cancer is the leading cause of cancer deaths. Screening for early detection of cancer at an early stage reduces cancer deaths and therefore improves prognosis. The National Lung Screening Trial (NLST), for instance, showed that CT screening increases the early detection rate, and reduces mortality. However, drawbacks include over-diagnosis, false-positive results, psychological distress and cost. Therefore, lung cancer screening is not recommended or available within the NHS.

Diagnosis of lung cancer is currently based on a combination of scans and tissue biopsy. The invasive nature of current diagnostic procedures limits their application. To improve the efficacy and cost effectiveness of screening in early detection of lung cancer, additional, complementary and non-invasive methods, such as circulating biomarkers, should be evaluated. Our novel exosomal assay (taken from a blood sample) when combined with CT, may improve the current accuracy of lung cancer detection, especially that of a worse clinical prognosis. Improvement in the accuracy of detection and/or prediction of future disease by performing the combined imaging exosome test will cause a paradigm shift. Moving towards the identification of blood tests can help increase confidence about follow-up decisions and shorten the interval before biopsy.

This prospective cohort study will recruit patients referred to secondary care for the investigation of clinical symptoms or signs suspicious of lung cancer.

The study will run between 2020 and 2024 (two-year active recruitment and two-year follow up).

Participants will have a single assay of blood taken on one occasion in the lung clinic by trained staff.

Participants will have normal standard of care chest CT scans and this data will be used.

All participants will be actively followed for 3 months and then those with nodules, revealed by CT Scan, at 3 monthly intervals. Longitudinal clinical data will be collected on the investigations, diagnoses and outcomes of all study patients.

Data will be collected on date, type and results of imaging and biopsy investigations including nodule size and progression.

For those diagnosed with lung cancer, data on tumour size, stage, type and other markers) will be recorded together with treatment response and date of death, where this occurs within the study.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

800

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

      • Stevenage, Vereinigtes Königreich, SG1 4AB
        • Rekrutierung
        • Borthwick Research Unit, Lister Hospital
        • Kontakt:
          • Carina Cruz, MRes

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

The study will include patients who have been referred to the Lung Cancer Clinic and Multi- Disciplinary Team (MDT) at The Lister, Hertford County and New QEII Hospitals for investigation of suspected lung cancer.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Over 18 years of age
  • Suspected clinical diagnosis of lung cancer
  • Able to provide informed consent

Exclusion Criteria:

-Synchronous other cancer types.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Describe the range of exosomal expression of P4HA1 in participants being clinically assessed for a suspected lung cancer diagnosis and compare the range of expression between the cancer and non-cancer participant population.
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years.
Describe the expression of hypoxia- response element (HRE) responsible protein P4HA1 utilising a hypoxia-reporting cancer exosomal assay in participants being clinically assessed for suspected lung cancer.
Through study completion, an average of 2 years.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Describe the range of expression of precursor microRNA in exosomes derived from participants being clinically assessed for suspected lung cancer and compare the range of expression between the cancer and non-cancer participant population.
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years.
Utilise exosome-based assessment of pre-microRNA processing to inform the development of a hypoxia gene signature for the early detection of lung cancer.
Through study completion, an average of 2 years.
Develop a combined risk score combining multi-dimensional parameters to discriminate between cancer cases and non-cancer cases.
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years.
To develop a combined risk prediction model to support the early diagnosis of lung cancer.
Through study completion, an average of 2 years.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Thida Win, MD, Lister Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

23. Oktober 2020

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

23. Oktober 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

23. Oktober 2024

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. Oktober 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. November 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

16. November 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

16. November 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. November 2020

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Lungenkrebs

Abonnieren