- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04706117
Self-retaining Bicanalicular Intubation Stent Versus Bicanalicular Silicone Tube for Management of Canalicular Obstruction
22. Februar 2021 aktualisiert von: Zamzam Mohamed alham khalil, Minia University
The aim of the study is to evaluate outcomes of the use of self_retaining intubation set versus bicanalicular silicone tube in management of canalicular obstruction
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Epiphora is a condition due to obstruction of lacrimal passages either proximal or distal.
Canalicular obstruction is a condition in which the lacrimal canaliculi are narrowed or occluded.
Canalicular obstructions can be anatomically classified as proximal type in which the obstruction found at the initial 2-3 mm from the punctal opening while in mid canalicular type obstruction at 3-8 mm from the punctum and the distal type in which a membrane of the common canaliculs to the lacrimal sac.
Canalicular obstruction can be acquired or congenital.
Acquired canalicular obstruction may result from infectious and inflammatory eyelid disorders, ocular surface disease, systemic or topical medications, irradation, iatrogenic, intrinsic cannalicular tumors and trauma.
The correct chioce of the techinque for given canalicular obstruction and therefore the long-term success depends on the site and degree of the obstruction, incomplete obstruction or stenosis can be treated with canalicular stenting.
Proximal and mid canalicular obstructions need reconstruction by excising the focal canaliculus obstruction near the punctum and the cut ends of the canaliculus can be anastomosed over a stent.
Dacryocystorhinostomy with retrograde intubation of the lacrimal system has shown some success may avoid the need for a Jones tube.
Patients with symptomatic distal canalicular obstruction should undergo timely insertion of a bicanalicular silicon stent to prevent permanent and complete closure of the canaliculi.
There are several modalities of canalicular intubation for the patients with distal canalicular obstruction.
In patients with nasolacrimal duct and canalicular obstruction ,preferred procedures include dacryocystorhinstomy with bicanalicular or monocanalicular intubation .However,in patients with canalicular obstruction without nasolacrimal duct obstruction use bicanalicuar silicone intubation.
In 2014 P.Bige' designed self-retaining bicanaliculs intubation setII(SRSII) which is the latest innovation in the field as these silicone stent segments traverse both canaliculi till the lacrimal sac.
In which each end of this semicircular device has 2 stout angulated wings/flanges which pose no resistance while proceeding forward into the canaliculus, but once they get into open cavity (lacrimal sac), the flanges open up and give resistance to their removal against the common canalicular opening.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
40
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
16 Jahre bis 60 Jahre (Kind, Erwachsene)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients with epiphora due to distal canalicular obstruction.
Exclusion Criteria: patients with epiphora due to
- Punctual stenosis
- lid malposition
- Intra-operative nasolacrimal duct obstruction
- previous eyelid or lacrimal drainage surgery
- untreated conjunctivitis, blepharitis. Dacrocystitis Proximal and mid canalicular obstruction.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Sonstiges: Canalicular obstruction
|
self-retaining bicanaliculs intubation setII(SRSII) which is the latest innovation in the field as these silicone stent segments traverse both canaliculi till the lacrimal sac.
In which each end of this semicircular device has 2 stout angulated wings/flanges which pose no resistance while proceeding forward into the canaliculus, but once they get into open cavity (lacrimal sac), the flanges open up and give resistance to their removal against the common canalicular opening
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Comparison of SRSll and bicanalicular silicone tube in management of canalicular obstruction
Zeitfenster: Baseline
|
compare improvement of epiphora according to Munk scale for epiphora grading Grade 0 No epiphora Grade 1 Epiphora requiring dabbing less than twice a day Grade 2 Epiphora requiring dabbing 2-4 times a day Grade 3 Epiphora requiring dabbing 5-10 times a day Grade 4 Epiphora requiring dabbing more than 10 times a day Grade 5 Constant epiphora And fluorescein dye disappearance test was graded according to Ozgur et al., scale according the time of dye clearance Grade 1 <3 minutes Grade 2 3-5 minutes Grade 3 >5 minutes
|
Baseline
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Studienleiter: Ahmed M Elshafei, Minia University, Egypt
- Studienleiter: Raafat M Abdelrahman, Minia University, Egypt
- Studienleiter: Amr A Mohrmed, I, Minia University, Egypt
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
1. Februar 2021
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Juni 2021
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Juli 2021
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
5. Januar 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
9. Januar 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
12. Januar 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
24. Februar 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
22. Februar 2021
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- Bicanalicular intubation
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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