- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04780100
Distinguishing Acetabulum Cup Retroversion From Anteversion on Anteroposterior Radiographs After Total Hip Arthroplasty
1. März 2021 aktualisiert von: Taipei Medical University
In this study, investigators will demonstrate and prove a ellipse method (Liaw's version) for measurement and detection of acetabulum cup retroversion.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
Total hip arthroplasty (THA) is considered to be the best and most reliable treatment of end-stage hip disorders with satisfactory long-term clinical outcomes.
However,the incidence of postoperative dislocation ranges from 0.3% to 3% in primary THA.
The most important risk factor is malpositioning of implant components.
Generally, excessive anteversion and retroversion increase risk of anterior and posterior hip dislocation respectively.
Several radiological methods have been proposed to measure anteversion of the acetabular cup on plain radiographs, but most of these methods cannot accurately distinguish cup retroversion from anteversion.
In this study, investigators will demonstrate and prove a ellipse method (Liaw's version) for measurement and detection of acetabulum cup retroversion.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
20
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
30 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
N/A
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Patients from Shuang Ho Hospital
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients undergone total hip arthroplasty
- Patients undergone total hip arthroplasty with more than two postoperative anteroposterior radiographs of pelvis
- Patients undergone total hip arthroplasty with postoperative pelvic CT
Exclusion Criteria:
- Patients with congenital pelvis abnormality or pelvic fracture history
- Patients with postoperative periprosthetic fracture(s)
- Patients with postoperative infection or implants loosening
- Patients undergone total hip arthroplasty without more than two postoperative anteroposterior radiographs of pelvis
- Patients undergone total hip arthroplasty without postoperative pelvic CT
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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A computerized ellipse method (Liaw's version) for measurement and detection of acetabulum cup retroversion.
Zeitfenster: 10 days
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Total hip arthroplasty (THA) is considered to be the best and most reliable treatment of end-stage hip disorders with satisfactory long-term clinical outcomes.
However,the incidence of postoperative dislocation ranges from 0.3% to 3% in primary THA.
The most important risk factor is malpositioning of implant components.
Generally, excessive anteversion and retroversion increase risk of anterior and posterior hip dislocation respectively.
Several radiological methods have been proposed to measure anteversion of the acetabular cup on plain radiographs, but most of these methods cannot accurately distinguish cup retroversion from anteversion.
In this article, we will demonstrate and prove a computerized ellipse method (Liaw's version) for measurement and detection of acetabulum cup retroversion.
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10 days
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
1. März 2021
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Mai 2021
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Mai 2021
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
22. Februar 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
1. März 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
3. März 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
3. März 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
1. März 2021
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- N202005040
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UNENTSCHIEDEN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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