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Defining Normal Postoperative Magnetic Resonance Imaging After Total Knee Arthroplasty

3. Mai 2021 aktualisiert von: Joseph M. Neal, Benaroya Research Institute

Defining Normal Postoperative Magnetic Resonance Imaging and Muscle Enzyme Levels After Total Knee Arthroplasty Associated With Continuous Adductor Canal Block

The aim of this study was to describe the postoperative "baseline" magnetic resonance imaging (MRI) appearance of the ipsilateral thigh musculature after total knee arthroplasty (TKA). The secondary aim was to describe baseline muscle enzyme levels under the same clinical scenario. Neither of these measures have been reported previously.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

  • In 2016, 3 sentinel cases of presumed local anesthetic-induced myotoxicity were reported after TKA with associated continuous adductor canal block (CACB) analgesia. The diagnosis was made based on its consistency with animal and human descriptions of local anesthetic myotoxicity, including: a) exposure to local anesthetic, b) delayed symptom onset after a period of normal recovery, c) rapid development of profound muscle flaccidity, and d) complete to partial recovery of motor function after weeks to months. MRIs obtained in these patients showed diffuse intra- and inter-muscular edema (inflammation) of the ipsilateral thigh, which was believed to support the presumptive diagnosis. However, because baseline MRI appearance of upper leg muscles has never been described for this clinical scenario, it is possible that the MRI scans represented "normal, baseline" appearance.
  • This case series intended to prospectively describe postoperative MRI appearance in a cohort of asymptomatic volunteer patients that underwent uncomplicated TKA/CACB. In addition, because obtaining biomarkers of muscle injury might also be a reasonable diagnostic step, we sought to measure preoperative and postoperative creatine phosphokinase (CPK) and aldolase levels.
  • MRI scans were read by 5 board-certified musculoskeletal radiologists masked to the study's purpose. Grading was done using a standard grid that facilitated systematic evaluation of various regions within the upper leg. At least 3 of 5 radiologists were required to declare edema as present within a given region of the leg.
  • Only those volunteer patients that presented a normal postoperative course, i.e., had no unexpected leg muscle weakness, were entered into the study. As such, the MRI and muscle enzyme analysis results had no impact on the volunteer patients' clinical outcome or management. This was a prospective, observational/descriptive case series. There was no control group and we did not intend to investigate issues of cause-and-effect.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

36

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Washington
      • Seattle, Washington, Vereinigte Staaten, 98101
        • Benaroya Research Institute

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

  • Volunteer patients of various age and sex
  • Number of volunteers and diagnostic studies determined by available grant monies
  • Volunteers were drawn from a population presenting for unilateral primary TKA performed by 1 of 2 orthopedic surgeons in a single institution

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Scheduled for unilateral primary TKA with CACB
  • TKA and early recovery was uncomplicated (no evidence of unexpected leg weakness)

Exclusion Criteria:

  • Contraindication to spinal anesthesia or adductor canal-based analgesia
  • History of muscle wasting or related disease
  • History of autoimmune disorders that may affect muscles
  • History of neurologic condition affecting the lower extremities
  • Contraindications to MRI

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of Participants With Edema
Zeitfenster: 1-2 days postoperative
Regions of the ipsilateral thigh were defined by muscle group, neuromuscular bundle, subcutaneous tissue, or inter-muscular fascial layers. Five board-certified musculoskeletal radiologists analyzed the scans for presence of edema. Edema was considered present if judged to be so by at least 3 of the 5 radiologists.
1-2 days postoperative

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Postoperative Muscle Enzyme Levels
Zeitfenster: Sample was drawn the morning after surgery
Participants with Postoperative Creatine Phosphokinase (CPK) or Aldolase levels above the upper limit of normal
Sample was drawn the morning after surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Joseph M Neal, MD, Benaroya Research Center at Virginia Mason Medical Center

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

4. Dezember 2018

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

2. August 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

2. August 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. März 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. März 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

29. März 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

25. Mai 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. Mai 2021

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • BRI IRB18-008

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

De-identified raw data in Excel format may be obtained from Joseph M. Neal, MD upon request.

IPD-Sharing-Zeitrahmen

March 2021 through March 2026

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

Upon request

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Ja

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