Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Single-agent Capecitabine as Metronomic Chemotherapy in LAHNSCC (CMHN)

15. Februar 2022 aktualisiert von: Ying Sun, Sun Yat-sen University

Single-agent Capecitabine as Metronomic Chemotherapy in Locoregionally Advanced Head and Neck Squamous Cell Carcinoma (CMHN):A Phase III, Multicentre, Randomised Controlled Trial

The purpose of this study is to investigate whether the addition of metronomic capecitabine to the standard treatment can improve prognosis in locoregionally advanced head and neck squamous cell carcinoma.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The standard treatment for resectable locoregionally advanced squamous cell carcinoma of the head and the neck (LAHNSCC) is a regimen consisting of radical surgery plus radiotherapy or concurrent chemoradiotherapy. And induction chemotherapy plus radical radiotherapy or concurrent chemoradiotherapy is also recommended for locoregionally advanced squamous cell carcinoma of larynx and hypopharynx. With the extensive application of comprehensive treatment, the 5-year overall survival of LAHNSCC has not reached 50% yet. So, it is urgent to explore a regimen with high efficiency and low toxicity on the basis of existing standard treatment.

Two retrospective studies found that the metronomic use of orally administered fluorouracil drugs following the reference treatment significantly improved prognosis in LAHNSCC. And capecitabine is one kind of the oral fluorouracil drugs, which has high efficiency and low toxicity. Indeed, metronomic capecitabine maintenance was shown to be effective in patients with breast cancer, colorectal cancer, and nasopharyngeal carcinoma in phase III trials.

The abovementioned studies suggested the promising use of metronomic capecitabine in LAHNSCC. However, there has been no randomized trials in this field. Therefore, we initiated a randomized phase III trial to investigate the efficacy and safety of the addition of metronomic capecitabine to the standard treatment in LAHNSCC.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

220

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Guangdong
      • Guangzhou, Guangdong, China, 510060
        • Rekrutierung
        • Sun Yat-Sen University Cancer Center
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Performance status of ECOG grade 0 or 1.
  2. Tumor staged as III-IV (as defined by the 8th AJCC edition), with newly histologically confirmed squamous cell carcinoma of oral cavity, oropharynx, larynx or hypopharynx.
  3. Complete one of the following treatments:

    1. Radical surgery plus radiotherapy or concurrent chemoradiotherapy
    2. Neoadjuvant therapy plus radical radiotherapy or concurrent chemoradiotherapy
    3. Concurrent chemoradiotherapy
  4. Postoperative radiotherapy started within 4 to 8 weeks after completion of radical surgery.
  5. Within 4 to 8 weeks after completion of the last radiation dose.
  6. No clinical evidence of persistent locoregional disease or distant metastases before enrollment.
  7. Adequate hematologic (neutrophil count > 1.5×10^9/L, hemoglobin > 90g/L and platelet count > 100×10^9/L), hepatic (alanine aminotransferase, aspartate aminotransferase ≤ 1.5×ULN, bilirubin ≤ 1.5×ULN, alkaline phosphatase ≤ 2.5×ULN) and renal function (creatinine clearance ≥ 50 ml/min).
  8. Patients must be appraised of the investigational nature of the study and provide written informed consent.

Exclusion Criteria:

  1. p16 positive.
  2. Patients who were known to be intolerable or allergic to capecitabine.
  3. Illness that would interfere with oral medication, including dysphagia, chronic diarrhea, or ileus.
  4. Prior malignancy except adequately treated basal cell or squamous cell skin cancer, in situ cervical cancer.
  5. Pregnancy or lactation (consider pregnancy test in women of child-bearing age and emphasize effective contraception during the treatment period).
  6. Prior surgery, chemotherapy, radiotherapy or other anti-tumor treatments (except diagnostic) to primary tumor or nodes before the standard therapy.
  7. Patients who received surgery treatment, biotherapy or immunotherapy during radiotherapy.
  8. Patients who are receiving or highly likely to receive other chemotherapy treatment, biotherapy or immunotherapy after radiotherapy.
  9. Any severe intercurrent disease, which may bring unacceptable risk or affect the compliance of the trial, for example, unstable cardiac disease requiring treatment, renal disease, chronic hepatitis, diabetes with poor control (fasting plasma glucose > 1.5×ULN), and emotional disturbance.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Clinical observation
The standard treatment followed by clinical observation.
Experimental: Metronomic capecitabine
The standard treatment followed by a maintenance therapy with capecitabine (650 mg/m2 bid, d1-21, q3w) for 1 year.
Metronomic capecitabine (650 mg/m2 bid, d1-21, q3w) for 1 year

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Progression-free survival
Zeitfenster: 2 years
PFS will be measured from the day of randomization until treatment failure, death from any cause, or the last follow-up visit, whichever occurred first.
2 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Overall survival
Zeitfenster: 2 years
OS will be measured from the day of randomization until death due to any cause, or the last follow-up visit.
2 years
Distant failure-free survival
Zeitfenster: 2 years
DFFS will be measured from the day of randomization until death until distant metastasis, or the last follow-up visit.
2 years
Locoregional failure-free survival
Zeitfenster: 2 years
LRFFS will be measured from the day of randomization until death until local and/or regional recurrence, or the last follow-up visit.
2 years
Adverse events
Zeitfenster: Up to 2 years
The incidence of capecitabine-related and other adverse events.
Up to 2 years
Patient reported quality-of-life score
Zeitfenster: Up to 2 years
Patient reported quality of life would be evaluated using the Quality of Life Questionnaire-Core 30 module (QLQ-C30). The score is between 0-100, and the higher score means worse quality of life.
Up to 2 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

18. Oktober 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2026

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. September 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. September 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

14. September 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

3. März 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. Februar 2022

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Capecitabine

Abonnieren