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Coagulopathy in Acute Aortic Syndrome (SAACAOG)

25. November 2021 aktualisiert von: Diane Zlotnik, European Georges Pompidou Hospital

The existence of AAS coagulopathy has been reported, related to blood contact with the walls of the non-endothelialized false lumens. It is likely that endothelial dysfunction generated by vascular lesions may largely contribute to the development of coagulopathy, such as described in trauma-induced coagulopathy. This endotheliopathy of the AAS has never been evaluated. The coagulopathy of AAS and more specifically the endotheliopathy are poorly described and therefore have no standardized treatment.

The main objective of this study is to describe the coagulopathy

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Acute aortic syndromes (AAS) result from an organic lesion of the aortic wall. The various symptoms of AAS, mainly the acute chest pain, leads to a breakdown of the intima or the media of the aorta. This syndrome is made of three entities : aortic dissection (DA), intra-mural hematoma (HIM) and penetrating atherosclerotic ulcer (PAU). Surgery is a complex emergency treatment of choice. Patients suffering from these pathologies die mainly from hemorrhagic shock due to haemostasis disorders, which requires massive transfusion. The existence of AAS coagulopathy has been reported, related to blood contact with the walls of the non-endothelialized false lumens. It is likely that endothelial dysfunction generated by vascular lesions may largely contribute to the development of coagulopathy, such as described in trauma-induced coagulopathy. This endotheliopathy of the AAS has never been evaluated. The coagulopathy of AAS and more specifically the endotheliopathy are poorly described and therefore have no standardized treatment.

The main objective of this study is to describe the coagulopathy and more specifically the endotheliopathy of AAS, in particular assessing coagulation disorders, hyperactivation of fibrinolysis, quantitative or functional platelets disorder and endotheliopathy. The secondary objective is to determine the factors associated with this coagulopathy. This includes 1 / assessment of potential risk factors for coagulopathy, 2 / the prognosis of coagulopathy by assessing the relationship between coagulopathy and transfusion requirements and mortality.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

500

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

      • Paris, Frankreich
        • Rekrutierung
        • Université de Paris
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

N/A

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

The EGPH offers, since 2009, a multidisciplinary network called "SOS Aorta" to centralize clinico-radiological suspicions of acute aortic syndrome in Ile de France and provide responsive and accessible medico-surgical care permanently. We included prospectively and analysed retrospectively (descripive study) all patient aged more than 18y who were admitted at EGPH for AAS suspicion via SOS Aorta Network.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • admitted to hospital via the "SOS Aorta" network for acute aortic syndrome (AAS) suspicion

Exclusion Criteria:

  • aged < 18y
  • pregnant women
  • no social security

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Acute aortic syndrome
patients admitted to the Georges Pompidou European Hospital via the "SOS aorta" network

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
total transfusion requirements
Zeitfenster: Day 2
red blood cells units (number)
Day 2
death from AAS
Zeitfenster: Day 30
probability of Survival (pourcentage %)
Day 30
coagulopathy rTQ > 1.2 incidence
Zeitfenster: baseline
pourcentage %
baseline

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
total transfusion requirements
Zeitfenster: Day 1
red blood cell unit, fresh frozen plasma and platelets units (number)
Day 1
total transfusion requirements
Zeitfenster: Day 2
red blood cell unit, fresh frozen plasma and platelets units (number)
Day 2
total transfusion requirements
Zeitfenster: Day 3
red blood cell unit, fresh frozen plasma and platelets units
Day 3
total transfusion requirements
Zeitfenster: Day 7
red blood cell unit, fresh frozen plasma and platelets units
Day 7
biological AAS coagulopathy : coagulation factors consumption
Zeitfenster: Day 1, Day 2, Day 3, Day 7
pourcentage %
Day 1, Day 2, Day 3, Day 7
biological AAS coagulopathy : coagulation factors consumption
Zeitfenster: Day 2
pourcentage %
Day 2
biological AAS coagulopathy : coagulation factors consumption
Zeitfenster: Day 3
pourcentage %
Day 3
biological AAS coagulopathy : coagulation factors consumption
Zeitfenster: Day 7
pourcentage %
Day 7
biological AAS coagulopathy : fibrinolysis D-dimers
Zeitfenster: Day 1
µg/L
Day 1
biological AAS coagulopathy : fibrinolysis D-dimers
Zeitfenster: Day 2
µg/L
Day 2
biological AAS coagulopathy : fibrinolysis D-dimers
Zeitfenster: Day 3
µg/L
Day 3
biological AAS coagulopathy : fibrinolysis D-dimers
Zeitfenster: Day 7
µg/L
Day 7
hospitalisation duration
Zeitfenster: hospital discharge
number of days
hospital discharge
impact of misdiagnosis and misdiagnosis-induced treatments
Zeitfenster: Day 2
massive post-operative bleeding (BART definition)
Day 2
impact of misdiagnosis and misdiagnosis-induced treatments
Zeitfenster: Day 7
massive post-operative bleeding (BART definition)
Day 7
platelets dysfunction
Zeitfenster: day 1
platelets rate G/L
day 1
platelets dysfunction
Zeitfenster: day 2
platelets rate G/L
day 2
platelets dysfunction
Zeitfenster: day 3
platelets rate G/L
day 3
platelets dysfunction
Zeitfenster: day 7
platelets rate G/L
day 7
platelets dysfunction
Zeitfenster: baseline
CD 40 L pg/mL
baseline
endotheliopathy
Zeitfenster: baseline
IL6 rate pg/mL
baseline
endotheliopathy
Zeitfenster: baseline
IL8 rate pg/mL
baseline
endotheliopathy
Zeitfenster: baseline
syndecan rate pg/mL
baseline
endotheliopathy
Zeitfenster: baseline
endocan rate pg/mL
baseline
endotheliopathy
Zeitfenster: baseline
angiopoietine 2 rate ng/mL
baseline
endotheliopathy
Zeitfenster: baseline
angiopoietine 2 / angiopoietine 2 ratio
baseline
endotheliopathy
Zeitfenster: baseline
VEGF ng/mL
baseline
endotheliopathy
Zeitfenster: baseline
FGF basic ng/mL
baseline
symptoms-surgery delay
Zeitfenster: baseline
time hours
baseline
clinical severity shock
Zeitfenster: baseline
acidosis pH
baseline
clinical severity shock
Zeitfenster: baseline
lactate level (mmol/L)
baseline
clinical severity shock
Zeitfenster: baseline
number of organs with malperfusion (number)
baseline

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Diane Zlotnik, MD, European Georges Pompidou Hospital
  • Studienstuhl: Anne Godier, MD-PhD, European Georges Pompidou Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Juli 2019

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2024

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2024

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. November 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. November 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

8. Dezember 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. Dezember 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. November 2021

Zuletzt verifiziert

1. November 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Beschreibung des IPD-Plans

we will maybe try later to make a multicentric descriptive analysis with other french hospitals

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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